badkamer vernieuwin

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

27 jun 2019, 01:31

Het is inderdaad een waarheid als een koe dat een mens ooit wel tot de vaststelling komt dat hij/zij niet meer zo fluks over de rand van zijn ligbad wipt als 20 of 30 jaren geleden.
Men denkt daar niet aan bij het vernieuwen van de badkamer als men jong(er) is ... ik heb dat ook niet gedaan maar weet nu wel beter.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

27 jun 2019, 07:43

Ik vind als eigenaar dat je als oudere toch maar een sukkelaar bent Het onderhoud van het huis binnen en buiten kost veel geld terwijl kennissen van mij voor 250 euro een huis huren volledige isolatie een nieuw dak enz (van een maatschappij) Voor mij kost dat een hoop geld en dan krijg ik er nog een belastingsbrief van 800 euro bovenop :evil:

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

27 jun 2019, 09:21

Als men voor zijn 65e een "dossier" en tussenkomst heeft gekregen van het Vlaams Fonds voor Gehandicapten, dan kan men ook proberen na z'n 65e. Geen dossier voor, geen tussenkomst na.
Niet eenvoudig, niet simpel en niet voor dingen als het niet 100% nodig is.
Via de ziekenbond alle papieren in orde maken en men moet dus eerst van de adviseur toelating krijgen.
Kan enkele maanden duren eer dit in orde is. Anders kan dit niet.
Ik moest hier op iets anders denken. Mijn schoonmoeder was ooit in bad gegaan op een moment dat ze al heel slecht te been was en ze woog ook 110 kg. En toen kon ze er niet meer uit. Enkele uren later gingen we binnen en zat ze daar in bad. Gelukkig was het water weggelopen. Men denkt er niet altijd aan, maar wij hebben geleerd dat men toch maar beter kan oppassen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 jun 2019, 12:58

doggy schreef:
27 jun 2019, 09:21
Ik moest hier op iets anders denken. Mijn schoonmoeder was ooit in bad gegaan op een moment dat ze al heel slecht te been was en ze woog ook 110 kg. En toen kon ze er niet meer uit. Enkele uren later gingen we binnen en zat ze daar in bad. Gelukkig was het water weggelopen. Men denkt er niet altijd aan, maar wij hebben geleerd dat men toch maar beter kan oppassen.
Heb dat ook eens voorgehad na een schouderoperatie.
Meestal was ik zo slim van op mijn knieën te blijven zitten en zo terug recht te komen.
Nu was ik toch gewoon in bad gaan zitten, geraakte door die lamme arm niet omgedraaid.
Gelukkig lag mijn gsm dichtbij en had ik in afwachting van de thuisverpleging de deur los gelaten.
Ik heb mijn schoonzus gebeld om me te komen redden.
Gelukkig want de thuisverpleging kwam er maar een paar uurtjes later aan.
Een mens kan dan ook altijd het warm water bij vullen hé...

Ouder worden, het heeft niet zo heel veel voordelen...

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

27 jun 2019, 13:33

:lol: :lol: :lol: ha, ha helena!!

Was mij ook nog altijd aan de lavabo, bang om op mijn gezicht of erger nog, op mijn knie te vallen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 jun 2019, 14:25

Ja en dan heeft een mens zijn badkamer aangepast, met een zitje en een stang,
maar dat is nog geen garantie om niet te vallen.
Zogezegd was de douchebodem anti-slip...
Ik ben toch al een paar keer uitgegleden in die inloop douche hoor!
Ondertussen ligt er een anti-slip matje in de douche.
Als ik nu gedoucht heb dan droog ik me eerst af.
Met een aftrekkertje doe ik het meeste water weg van de bodem.
Ik leg een droge handdoek, speciaal voor dat doel, op de vloer van de douche en stap zo verder uit op het badmatje...Een ezel en zo voort...

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

27 jun 2019, 18:06

Een stang heb ik, geen zitje.

Ik ben in een ziekenhuis eens gevallen in een inloopdouche. Het was heet buiten, mijn man ging mij helpen.
Lag geen anti-slip op de vloer en was een klein kotteke. Ik voelde dat ik ging vallen.
Lichaam gewassen, haar gewassen, toen voelde ik mijn benen uit elkaar schuiven, links naar links en rechts naar rechts, een plié zoals in het ballet.
Ziek of niet ziek maar de slappe lach natuurlijk.
Mijn man heeft mij dan toch met bijna bovenmenselijke krachten recht gekregen en uit dat kotteke gekregen.

Ik ben nu in Middelheim geopereerd, daar was een pracht van een inloopdouche op de gang, zo zou ik er ene willen.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

28 jun 2019, 00:16

Als ik me goed herinner ligt het Barema op rond de 24.000€ per jaar voor een alleenstaande

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

28 jun 2019, 08:44

Kitten wat bedoeld gij met Barema van 24.000 euro per jaar voor alleenstaanden ?
Wat heeft dit met de vernieuwing van de badkamer te maken ? Ben ik de enige die niet weet waarover gij het hebt ?
Veel vraagtekens bij mij en bij jullie ?

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 jun 2019, 10:05

doggy met barema wordt bedoeld het bedrag dat je jaarlijks inkomen bedraagt in verband met het bekomen van een premie.
verdien je meer dan dat bedrag, dan heb je geen recht op tegemoetkoming

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

28 jun 2019, 11:03

Sorry maar welke premie of tegemoetkoming VOOR HET AANPASSEN VAN DE BADKAMER. En van waar komt die premie of tegemoetkoming ????? Dus ook voor wie ouder is dan 65 jaar en niets te maken heeft met het Vlaams Fonds voor Gehandicapten.
Bij het Vlaams Fonds voor Gehandicapten heeft dit niets te maken met het inkomen. Heb hierboven daar al wat over duidelijk gemaakt. Ons badkamer e.a. zaken aangepast aan mijn handicap. Alles financieel terug gekregen. Ook nog een aangepaste auto gehad en nog steeds een traplift. Onderhoudskosten traplift krijg ik ieder jaar terug. Ik weet dus wel waarover ik het heb.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

28 jun 2019, 13:42

Boven de 65 premie, vast 1250€, heeft niets te maken met gehandicapten, het is gewoon een tegemoetkoming van de staat voor 65 plussers die een douche willen ipv een bad, maar die is gebonden aan een inkomensbarema zoals hierboven vermeld ( ongeveer maximaal inkomen per jaar 24000€ voor alleenstaanden).
Zelf heb ik die premie gehad en ik ben niet gehandicapt, maar wel 65 plus. ik wilde alleen het risico van het vallen beperken door een douche te zetten ipv een bad, voor mij werkt dat prima.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

28 jun 2019, 14:06

Nu is het me duidelijk. Dank u en groetjes

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

28 jun 2019, 14:39

Olé, olé, Helena, ik ben in het bad geraakt, douchke genomen.

Instappen was een operatie, uitstappen ging vanzelf.

Ventje gaat nog een extra stang plaatsen, lang leve de stangen en de anti-slip.....

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 jun 2019, 19:45

👍👏