Caravanslot zadi zonder sleutel

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

uber
Lid geworden op: 05 jul 2023, 13:28

05 jul 2023, 13:41

Goede dag
Ik weet niet of dit het juiste forum is maar hoop van wel...

We hebben enkele jaren geleden een tweedehandscaravan gekocht van het merk ADRIA. Jammer genoeg hadden de vorige eigenaars niet alle sleutels meer en waren de sleutels van de verschillende slotjes niet gelijk. Zo ontbrak ook het sleuteltje van het vak van de toiletcontainer. Tot nog toe was dit geen probleem want het deurtje van dit vak kon gewoon met een drukknop geopend en gesloten worden terwijl het slot zelf niet gebruikt wordt. Ik kon dit deurtje zonder problemen dus openen en terug sluiten na het ledigen van de wc-container. Jammer genoeg moet er de laatste keer iets verkeerd gegaan zijn want nu blijkt dat het slot plots gesloten is waardoor ik bij gebrek aan een sleutel het deurtje niet meer open krijg. Het slotje is van het merk Zadi. Probleem is ook dat de caravan als een stacaravan geïnstalleerd is waardoor het onbegonnen werk is om de caravan te verplaatsen. Op het internet vind men wel voldoende ideeën om een slot te vervangen/openen maar men gaat daar steeds van uit dat men aan de binnenkant aan kan.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen ? Bestaat er bv een soort lopersleutel ? Ik begrijp best wel dat wat ik vraag eigenlijk een soort "inbraakprocedure" voor mensen met minder goede bedoelingen maar ik weet echt niet hoe ik dit kan oplossen. De caravan staat in Wachtebeke en een slotenmaker is daar blijkbaar niet te vinden....

Dank bij voorbaat

Uber

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

07 jul 2023, 10:07

:idea: Zou u de hulp van een klassieke slotenmaker niet kunnen inroepen :!: :?:

H.

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

07 jul 2023, 11:00

Uitboren en een nieuw slotje , anders heb je nog geen sleutel .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 jul 2023, 11:10

Gewoon zelf ´forceren´ :P
Indien echt nodig een nieuw brievenbusslotje steken of anders gewoon een schuifgrendeltje.

Een slotenmaker durft daar € 200 voor vragen ...

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 jul 2023, 10:52

een gewone schroevendraaier in het slotje steken , en dan naar links wringen
dan gaat dat bijna vanzelf open (als ge links draait dat vasthouden en de knop induwen )