oefening

Hier mag je oefenen, en alles eens uitproberen.
Ik was bang om door de mand te vallen. Iemand zei: er is geen mand. (Freek de Jonge - 1943).

Oefening baart kunst

Janina

16 apr 2011, 23:43

Enkele jaren terug kwamen de kleinkinderen op vakantie, het was de ganse dag intensief bezig zijn, vermoeiend maar heerlijk.

Slaapuur...ietsje verschuiven, waarom niet?....méér dan de twee afgesproken verhaaltjes voorlezen...nachtzoen, en nog ééntje en nog...En dan nog even drinken of plassen...ach jullie kennen dat toch!

Nu mag ik regelmatig zorgen voor hun dierentuin...
Het dove hondje (Spike!) was deze week ons logeetje!

Zo was ie een jaar geleden

Afbeelding

Intussen is hij wat hoger op de poojes gegroeid en onvermoeibaar.EN dat voel ik!!!!

Een wandeling van 8 km kan hij perfect aan, dan slaapt hij een kwartiertje en alle energie is terug. De kilometers die ik deze week elke dag aflegde hebben wel geknaagd aan" mijn" energie. Dan zwijg ik nog over zijn uitdagingsspelletjes en de schijnaanvallen van mijn poes. Hij is zo snel dat ze hem niet raken kan. Het is een echte rakker!
Ik heb hem elke avond terug naar zijn thuis gebracht zodat ik tenminste 's avonds rust heb.

Afbeelding

Groetjes van Janina.
.....en daarom, voor we elkander weer vergeten,
laten we zacht zijn voor elkander, kind. (A.R. Holst)

eva-sammeke

17 apr 2011, 16:25

dag Janina,
't is toch nog mooi geworden vanmiddag. ik heb het terras eens grondig gepoetst en mijn tuinstoelen afgewassen en (nieuwe) kussens opgelegd. Plezant hoor !
groetjes Eva
AfbeeldingAfbeelding
groetjes en hou jullie goed
eva

Assa

18 apr 2011, 14:56

janina,nog een fijne dag wens ik jou :)

Afbeelding

Groetjes~~Assa
Groetjes van assa

YNA

18 apr 2011, 17:07

Afbeelding Afbeelding

Ik wens je nog een fijne dag !
Groetjes
Yna
Wees blij en geniet.

eva-sammeke

18 apr 2011, 17:54

goeie avond Janina,
Heb je ook zo genoten van deze heerlijke dag. Van mij mag het nog een beetje blijven zoals het nu is - gezellig buiten iets eten of drinken - precies in vakantie. Groetjes van Eva
Afbeelding
eva

jeloca1942

18 apr 2011, 18:19

Goeden avond maatje!
Het was een heerlijk weekend en vandaag nog beter ,vind ik :!: ik heb er een vrije dag bij gekregen :D men dochter mag s'maandags thuis werken van het bedrijf en de kinderen begrijpen dat mama moet werken en laten haar werken , ze zijn ook ook al 11-9-en 7jaar! het gaat vooruit.
voormiddag wat gewerkt en namiddag mijn stalen ros genomen en een fietstocht van 30km gedaan ;zalig...
, :D :D AfbeeldingAfbeelding

neske

18 apr 2011, 19:30

Janina, nog een aangename avond gewenst

Afbeelding

groetjes
neske :wink:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Janina

18 apr 2011, 23:19

Bedankt , oefenmaatjes, voor jullie mooie ontwerpen.
Ik heb niet erg veel meer geprobeerd want het was hier poetstijd nu Spike weer thuis is.

Vanavond kreeg ik een mail dat mijn tekening en gedicht van het paddenpaartje door het plaatselijk "Natuurpunt" warm onthaald is.
De nieuwsbrief heet dan ook:"Een pad in het groen".

Toen ik die mail wou beantwoorden met een ander gedichtje + afbeelding kwam ik er gewoon niet uit....

Als ikzelf een mail stuur heb ik daar geen probleem mee, dan krijg ik dat wel goed.
Maar als ik een mail beantwoord met afbeelding en tekst, gaat dat niet van een leien dakje....

Ik ken veel te weinig van de PC en zijn mogelijkheden en dat is (zoals vanavond) toch wel frusterend.
Mijn gemakkelijke manier is dan de mail niet te beantwoorden maar een nieuwe te sturen aan het adres.....

Cleopa, ik weet niet of ik me duidelijk maakte..ik probeer het....

Hoe doe jij dat?

Afbeelding

Groetjes, Janina

bo'ke

19 apr 2011, 06:43

Afbeelding

janina,

Leuk dat jouw gedicht en tekening goed werd onthaald !!

Ik zag jouw naam bij wensen. :roll: Alzo ben je vandaag jarig :roll:

Indien ik het juist voor heb, kan ik het niet nalaten jou een fijne verjaardag te wensen en een aangenaam volgend levensjaar !!!!

groetjes
bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

Cleopa

19 apr 2011, 09:26

Janina --
Janina schreef:Als ikzelf een mail stuur heb ik daar geen probleem mee, dan krijg ik dat wel goed.
Maar als ik een mail beantwoord met afbeelding en tekst, gaat dat niet van een leien dakje....
Awel , als je het inorde krijgt op Uw mannier dan doe je het gewoon zo . Verzend dan een nieuwe Mail , ik weet niet dat je MOET op beantwoorden klikken . Ik denk dat het een beetje uitgevonden is om de gemakzucht , en elk Mail programma heeft niet de zelfde uitvoering en kan het soms zijn dat er een kruisje komt te staan in plaats van een foto (Een bijlage blijft wel zoals het is) Bij mijn vorig Mail programma deed ik soms een stukje (woord of zin) van links naar rechts schuiven dat kan ik nu ook nietmeer . Dus doe het op Uw mannier . Hij/Zij die de brief verzonden heeft zal toch nog weten wat hij/zij zelf geschreven heeft. Dus daarom moet je het niet doen , allé zo bezie ik het :oops:
Ook mijn beste wensen , als bo'ke mis is :?: ik dan ook , maar het zal wel niet dat ze zich vergist

Afbeelding

eva-sammeke

19 apr 2011, 10:04

dag Janina,
't ziet er weer fantastisch uit buiten. We gaan niet te veel werken vandaag, maar wel veel genieten ('t is misschien al zomer nu en voor de rest niet veel) maar we zijn tevreden met wat we krijgen. Nog veel plezier vandaag en dada.
Eva en sammeke.
AfbeeldingAfbeelding
eva

eva-sammeke

19 apr 2011, 20:44

dag oefenmaatjes,
nog een prettige avond en een goede nacht.
groetjes van eva
AfbeeldingAfbeelding
eva

YNA

19 apr 2011, 21:26

Afbeelding

Na een schitterende dag wens ik je nog een fijne avond !
Groetjes
Yna

Als het waar is wat ik lees, wens ik je ook een dikke proficiat met je verjaardag !
Wees blij en geniet.

Janina

19 apr 2011, 22:41

Ai, ergens moet er iets mis zijn maar wat, weet ik in de verste verte niet....
Bo'ke ik weet ook niet waar jij dat las. Ik ben blij dat ik weer niet verjaar vandaag want dan ben ik een half jaar kwijt!!!!!

Toch bedankt voor de lieve attentie hoor!

En daarom tracteer ik jullie, niet met een verjaardagsdrink maar ik toost met jullie op deze lente, één van de mooiste lentes die ik me herinneren kan met zo een overweldigende bloesempracht en zo een lenteweer .

Afbeelding

Cleopa, ik ga het écht doen zoals jij zegt. Het is natuurlijk wat meer werk maar ik ben niet zo goed vertrouwd met Word en al de mogelijkheden.
Ik heb dan hier mijn "hulp in nood" maar waar ik mee bezig ben dat is ook niet zijn ding .....soms denk ik dat het me moeilijker voorgeschoteld wordt als dat het is. Maar ja, wie ben ik om dat te denken!
Ik voel me soms als een kind in zijn klas.....haha...grapje, maar het is zo.

Bedankt Cleopa, Je stak me een hart onder de riem!!!!

Groetjes oefenmaatjes,
Janina

P.S. Dit was voor mij een oefening want die foto was véél te groot. Ik heb die op IMS verkleind, op mijn bureaublad opgeslagen, de andere in mijn bericht vervangen en nu ben ik een half uur verder maar wel met een gevoel van voldoening omdat ik dat ik dat kan!

Cleopa

19 apr 2011, 23:29

Janina schreef:Bedankt Cleopa, Je stak me een hart onder de riem!!!!

Afbeelding

Dat model kan wel kloppen :roll:
Hart onder de riem is ook juist :wink:
Maar waarom zeggen mensen zo iets :?: 't lijkt net of het hart niet op zijn plaats staat :? 8O :?

PS: Mercie voor het drankje :roll: je moet daarom niet verjaren zo is het ook lekker :lol: :lol: :lol:

Afbeelding