IMAGE MAGICK 10 - Laten staan a.u.b.
-
jeloca1942 - Lid geworden op: 25 jun 2010, 22:00
Cleopa en familie
Ik kom je een fijn en zonnig weekend wensen
groetjes
Jeloca

Tel geen dagen,
maar zorg dat de dagen tellen

Ik kom je een fijn en zonnig weekend wensen
groetjes
Jeloca

Tel geen dagen,
maar zorg dat de dagen tellen
-
eva-sammeke - Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:39
goeie avond,

wat een mooie dag vandaag, heb nog het gras afgereden en alles een beetje opgeruimd. waarschijnlijk de laatste keer dit jaar. de tuin ligt er maar triest bij zo zonder felle kleurtjes !
Assa, Bedankt voor je steun - was een trieste dag zaterdag, zeker als je weet dat het normaal zijn 38e verjaardag zou geweest zijn.
nog een gezellige avond
eva-sammeke

wat een mooie dag vandaag, heb nog het gras afgereden en alles een beetje opgeruimd. waarschijnlijk de laatste keer dit jaar. de tuin ligt er maar triest bij zo zonder felle kleurtjes !
Assa, Bedankt voor je steun - was een trieste dag zaterdag, zeker als je weet dat het normaal zijn 38e verjaardag zou geweest zijn.
nog een gezellige avond
eva-sammeke
groetjes en hou jullie goed
eva
eva
-
Cleopa - Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26

De kleuren van de kader zijn allemaal uit de foto , het zijn gradients die ik naast elkaar geplakt heb . De gradients bestaan uit kleur 1+2 de tweede grad = 2+3 de derde grad = 3+4 dus telkens één kleur laten staan en één toevoegen zo zie je de overgang tussen de gradients onderling niet . Die dan in de juiste volgorde naast elkaar plakken
@ NewYork -- Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen , maar ik denk dat dit de beste beschrijving is
Schaduwafbeelding
Dingbat(s) zijn voor getekende vormen die meestal zwart gekleurd zijn , en het kan allerlei zijn (zo kan je ook randen van kaders tegen komen , die je dan bijvoorbeeld met goudkleur belegd) . Dus als jij een foto vind die op een transparant grondvlak staat , en je plakt er eender welke kleur op met Compose = Atop , dan heb je een dingbat gemaakt
Of zoals hieronder
Annotate > Font = Davys Dingbats (de eerste van de letter D en de tweede is er ook nog een)
A = de ober
d = de bloem

-
Cleopa - Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
New-York -- Hier je voorbeeld

Wat heb ik gedaan
Je werkje in IMs gezet
Alles waar wat opstond verwijderd met save en crop , zodat ik enkel nog de bloem met het zuiver groene grondvlak over had
Grondvlak matte gemaakt
Trim , zodat enkel de bloem overblijft (denk aan het vinkje bij Reset page)
Een zwart grodvlak gemaakt , van de zelfde grote
Opgeplakt met Atop
Deze is dus ook zo gemaakt , de bloem stond op een wit grondvlak , maar in plaats van mijn dingbat zwart te maken had ik er iets goudachtig overgeplakt en dan het en nadien de maanfoto
Allé het is dus wat jij eigenlijk als wist uitgezonderd de naam

Wat heb ik gedaan
Je werkje in IMs gezet
Alles waar wat opstond verwijderd met save en crop , zodat ik enkel nog de bloem met het zuiver groene grondvlak over had
Grondvlak matte gemaakt
Trim , zodat enkel de bloem overblijft (denk aan het vinkje bij Reset page)
Een zwart grodvlak gemaakt , van de zelfde grote
Opgeplakt met Atop
Deze is dus ook zo gemaakt , de bloem stond op een wit grondvlak , maar in plaats van mijn dingbat zwart te maken had ik er iets goudachtig overgeplakt en dan het en nadien de maanfoto
Allé het is dus wat jij eigenlijk als wist uitgezonderd de naam

N