oefening
-
Janina - Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Van wie anders dan????
Unieke tentoonstelling "Leonardo da Vinci"...vanavond op het nieuws.....jammer dat ze er niet bij vermelden dat hij ook een vorser was...geen échte wetenschapper maar toch....

"Je kan niets goed of slecht vinden
zonder een grondige kennis.
een idee of wetenschap verdedigen of afbreken zonder ze te kennen,
zou dan ook het toppunt van onwetendheid zijn."
Leonarda da Vinci
Groetjes met de misterieuze glimlach van...wie anders dan.....

Janina
Unieke tentoonstelling "Leonardo da Vinci"...vanavond op het nieuws.....jammer dat ze er niet bij vermelden dat hij ook een vorser was...geen échte wetenschapper maar toch....
"Je kan niets goed of slecht vinden
zonder een grondige kennis.
een idee of wetenschap verdedigen of afbreken zonder ze te kennen,
zou dan ook het toppunt van onwetendheid zijn."
Leonarda da Vinci
Groetjes met de misterieuze glimlach van...wie anders dan.....
Janina
Laatst gewijzigd door Janina op 10 nov 2011, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
.....en daarom, voor we elkander weer vergeten,
laten we zacht zijn voor elkander, kind. (A.R. Holst)
-
Janina - Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
11NOVEMBER
Tijdens mijn lagere schooljaren gingen we gewoon 's morgens naar school....eerst naar de mis, dan de huldiging van de gesneuvelden aan het
monument met onze rood-geel-en zwarte badges of wat dan ook ....en daarna ....vrijaf.... dat telde!
Wij kregen wel verhalen te horen van heldendaden maar ons , kinderen, werd de wrede werkelijkheid bespaard.
Zelfs in mijn lessen geschiedenis toen ik al wat ouder was, bleef dat blijkbaar een moeilijk thema!
Die twee wereldoorlogen werden even aangehaald en dan moest je het maar zelf lezen, de geschiedenis van véél vroeger bleek in het leerprogramma interessanter....of was de wonde niet geheeld en dan spreek je er liever niet over....
Door de jaren heen en dank zij documentaires, late getuigenissen en beelden van toen, kan ik begrijpen,meevoelen en respecteren........

11 novembergroetjes van janina
Tijdens mijn lagere schooljaren gingen we gewoon 's morgens naar school....eerst naar de mis, dan de huldiging van de gesneuvelden aan het
monument met onze rood-geel-en zwarte badges of wat dan ook ....en daarna ....vrijaf.... dat telde!
Wij kregen wel verhalen te horen van heldendaden maar ons , kinderen, werd de wrede werkelijkheid bespaard.
Zelfs in mijn lessen geschiedenis toen ik al wat ouder was, bleef dat blijkbaar een moeilijk thema!
Die twee wereldoorlogen werden even aangehaald en dan moest je het maar zelf lezen, de geschiedenis van véél vroeger bleek in het leerprogramma interessanter....of was de wonde niet geheeld en dan spreek je er liever niet over....
Door de jaren heen en dank zij documentaires, late getuigenissen en beelden van toen, kan ik begrijpen,meevoelen en respecteren........

11 novembergroetjes van janina
Laatst gewijzigd door Janina op 11 nov 2011, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
.....en daarom, voor we elkander weer vergeten,