Egelstraat nr. 1001, Stekeldorp. Hier ben je altijd welkom.
-
egel - Lid geworden op: 20 jun 2006, 00:06
- Locatie: tussen veld en bos
Alle bezoekers, fijne avond gewenst.
En voor later, slaap wel.
Neske en New-York, uitleg vanavond laat. Is niet zo moeilijk hoor, als je het ziet zitten.
Assa, steeds welkom.
Greetz. ~~Egel~~
En voor later, slaap wel.
Neske en New-York, uitleg vanavond laat. Is niet zo moeilijk hoor, als je het ziet zitten.
Assa, steeds welkom.
Greetz. ~~Egel~~
Traag maar zeker komt egeltje er wel
-
egel - Lid geworden op: 20 jun 2006, 00:06
- Locatie: tussen veld en bos
New-York, het is duidelijk dat de straal van je cirkel te groot is ten opzichte van de onderkant van je blad.
Even dit gekopieerd uit de leidraad:
Eerst gaan we even terug naar school en herhalen twee begrippen: middelpunt en straal. Middelpunt de plaats waar we onze passerpunt prikten. Straal de afstand tussen ons passerpunt en het potloodje. En nu aan het werk met de theorie.
We geven IMs volgende coördinaten: A,B,C,D
Met A en B bepalen we het precieze middelpunt.
Met C en D bepalen we de precieze straal.
A = aantal pixels vanaf de linkerzijkant tot aan het middelpunt.
B = aantal pixels vanaf de bovenkant tot aan het middelpunt.
C = A min het aantal pixel van de gewenste straal
D = automatisch gelijk aan B
Dit is altijd juist als je grondvlak waarop je tekent een vierkant is .
Voor een rechthoekig grondvlak staat er in de leidraad een ingewikkelde uitleg, al heb ik die zelf geschreven.
Even deze uitleg vereenvoudigen.
A = aantal pixels vanaf de linkerzijkant tot aan het middelpunt.
B = aantal pixels vanaf de bovenkant tot aan het middelpunt.
De linkerkant of de rechterkant ligt het dichtste bij:
C = aantal pixels vanaf de dichts bijgelegen zijkant min het aantal pixels van de gewenst straal.
D = automatisch gelijk aan B
De bovenkant of de onderkant ligt het dichtste bij:
C = automatisch gelijk aan A
D = aantal pixels vanaf de dichts bijgelegen bovenkant of onderkant min het aantal pixels van de gewenst straal.
‘k Hoop dat dit duidelijker is. Nog problemen, onmiddellijk vragen.
Greetz. ~~Egel~~
New-York, als voorbeeld:
grondvlak = 480 x 360
Coordinates =
LB: 120,90,120,10
RB: 360,90,360,10
LO: 120,270,120,190
RO: 360,270,360,190
Even dit gekopieerd uit de leidraad:
Eerst gaan we even terug naar school en herhalen twee begrippen: middelpunt en straal. Middelpunt de plaats waar we onze passerpunt prikten. Straal de afstand tussen ons passerpunt en het potloodje. En nu aan het werk met de theorie.
We geven IMs volgende coördinaten: A,B,C,D
Met A en B bepalen we het precieze middelpunt.
Met C en D bepalen we de precieze straal.
A = aantal pixels vanaf de linkerzijkant tot aan het middelpunt.
B = aantal pixels vanaf de bovenkant tot aan het middelpunt.
C = A min het aantal pixel van de gewenste straal
D = automatisch gelijk aan B
Dit is altijd juist als je grondvlak waarop je tekent een vierkant is .
Voor een rechthoekig grondvlak staat er in de leidraad een ingewikkelde uitleg, al heb ik die zelf geschreven.
Even deze uitleg vereenvoudigen.
A = aantal pixels vanaf de linkerzijkant tot aan het middelpunt.
B = aantal pixels vanaf de bovenkant tot aan het middelpunt.
De linkerkant of de rechterkant ligt het dichtste bij:
C = aantal pixels vanaf de dichts bijgelegen zijkant min het aantal pixels van de gewenst straal.
D = automatisch gelijk aan B
De bovenkant of de onderkant ligt het dichtste bij:
C = automatisch gelijk aan A
D = aantal pixels vanaf de dichts bijgelegen bovenkant of onderkant min het aantal pixels van de gewenst straal.
‘k Hoop dat dit duidelijker is. Nog problemen, onmiddellijk vragen.
Greetz. ~~Egel~~
New-York, als voorbeeld:
grondvlak = 480 x 360
Coordinates =
LB: 120,90,120,10
RB: 360,90,360,10
LO: 120,270,120,190
RO: 360,270,360,190
Traag maar zeker komt egeltje er wel
-
egel - Lid geworden op: 20 jun 2006, 00:06
- Locatie: tussen veld en bos
Neske, een achthoek tekenen doe je met Draw.
Primitive = Polygon
Coordinates voor een grondvlak van 480x480:
Bovenste voorbeeld: 240,0,410,70,480,240,410,410,240,480,70,410,0,240,70,70
Onderste voorbeeld: 145,17,335,17,463,150,463,330,335,463,145,463,17,330,17,150
Dat zijn mijn twee standaarden, die ik daarna aanpas met Resize.
Hopelijk kan je hiermee vooruit, anders onmiddellijk meer uitleg vragen.
Greetz. ~~Egel~~
Primitive = Polygon
Coordinates voor een grondvlak van 480x480:
Bovenste voorbeeld: 240,0,410,70,480,240,410,410,240,480,70,410,0,240,70,70
Onderste voorbeeld: 145,17,335,17,463,150,463,330,335,463,145,463,17,330,17,150
Dat zijn mijn twee standaarden, die ik daarna aanpas met Resize.
Hopelijk kan je hiermee vooruit, anders onmiddellijk meer uitleg vragen.
Greetz. ~~Egel~~
Traag maar zeker komt egeltje er wel