oefening

Hier mag je oefenen, en alles eens uitproberen.
Ik was bang om door de mand te vallen. Iemand zei: er is geen mand. (Freek de Jonge - 1943).

Oefening baart kunst

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

02 feb 2010, 21:22

Cleopa schreef:Ga naar het bericht en klik op Citaat
Het tekstvak verschijnd en jij ziet de tekst zoals die persoon het maakte MAAR er staat een code voor , begin code [ quote] en een sluit code [ /quote]
Nu plaats je Uwe cursor (muisaanwijzer) juist voor de tekst klik met links en sleep tot het eind van de tekst , laat nu los en alles is blauw (geselecteerd)
Klik met rechts op het blauw gedeelte , in het menu dat er dan verschijnd kies je voor kopiëren
Nu klik je op de vorigscherm knop (pijltje linksboven in je scherm)
Open het bericht waar je de tekst wil plaatsen
Klik met rechts in het tekstvak , in het menu dat er dan verschijnd kies je voor plakken
Beste Cleopa, als ik het doe zoals jij hier aangeeft, lukt het me niet.
Ik kopieer , dan ga ik naar nieuw antwoord en dan klik ik op quote, plaats mijn cursor voor de laatste rechte haak en tik in ="Cleopa". Achter de haak plak ik dan mijn geselecteerde tekst en klik vervolgens op unquote. En dat werkt wel.
Wat doe ik verkeerd wanneer ik wil doen zoals jij het zegt. Moet ik daar ook nog ergens op quote klikken?
Sorry voor mijn hardleersheid.

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

02 feb 2010, 22:33

janina 2 -- Je quote lukt toch , het is zoals je het gedaan hebt , het staat toch in het wit kadertje . Of versta ik niet wat je werkelijk bedoeld :?: en is er een misverstand
janina2 schreef:
Cleopa schreef:Ga naar het bericht en klik op Citaat
Het tekstvak verschijnd en jij ziet de tekst zoals die persoon het maakte MAAR er staat een code voor , begin code [ quote] en een sluit code [ /quote]
Nu plaats je Uwe cursor (muisaanwijzer) juist voor de tekst klik met links en sleep tot het eind van de tekst , laat nu los en alles is blauw (geselecteerd)
Klik met rechts op het blauw gedeelte , in het menu dat er dan verschijnd kies je voor kopiëren
Nu klik je op de vorigscherm knop (pijltje linksboven in je scherm)
Open het bericht waar je de tekst wil plaatsen
Klik met rechts in het tekstvak , in het menu dat er dan verschijnd kies je voor plakken
Beste Cleopa, als ik het doe zoals jij hier aangeeft, lukt het me niet.
Ik kopieer , dan ga ik naar nieuw antwoord en dan klik
Je met de rechtermuisknop in het lege tekstvak , en in het menutje dat er dan verschijnd klik je op plakken
Voeg nu onder de geplakte tekst Uw antwoord

ik op quote, plaats mijn cursor voor de laatste rechte haak en tik in ="Cleopa". Achter de haak plak ik dan mijn geselecteerde tekst en klik vervolgens op unquote. En dat werkt wel.
Ik :?: denk :?: dat je de twee werkwijze door elkaar haalt
Wat doe ik verkeerd wanneer ik wil doen zoals jij het zegt. Moet ik daar ook nog ergens op quote klikken?
Sorry voor mijn hardleersheid.
Werkwijze 1
Klik op citaat
Kopiëer alles wat er in het tekstvak staat
Klik vorigschermknop
Open een nieuw bericht
Plak het gekopiëerde
Typ je antwoord

Werkwijze 2
Kopiëer de tekst die je aan't lezen bent
Open een nieuwbericht
Klik op quote
Plaats je cursor voor het laatste ] haakje
Typ ="naam van de berichtschrijver"
Plaats je cursor achter het ] haakje
Klik rechts
Kies voor plakken
Klik weer op quote*
Typ je antwoord

Ik hoop dat ik het deze keer beter heb uit gelegd , niet vergeten ik ben ook maar een oefenaar die ook nog veel moet leren

Sorry voor mijn hardleersheid . Je moet daar niet mee inzitten we zullen het wel voor mekaar krijgen , het komt wel goed ik heb ook echt gesukkeld hoor :wink:

PS: Denk er ook aan dat er tussen de [] haakjes GEEN spatie's mogen staan , dus alles aan elkaar vast



AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

03 feb 2010, 17:04

Cleopa schreef:Werkwijze 2
Kopiëer de tekst die je aan't lezen bent
Open een nieuwbericht
Klik op quote
Plaats je cursor voor het laatste ] haakje
Typ ="naam van de berichtschrijver"
Plaats je cursor achter het ] haakje
Klik rechts
Kies voor plakken
Klik weer op quote*
Typ je antwoord

Als je alles kopieert en de tekst is lang heb je bij de eerste methode wel veel te wissen als je bijvoorbeeld maar één zinnetje wil aanhalen.
Ik heb dus gekozen voor de tweede methode.
Bedankt voor je geduld! Ik zou het nu heel vaak moeten oefenen zodat ik het zonder nota's kan.

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

03 feb 2010, 23:31

Ik wil misschien al lopen voor ik kruipen kan, dat is althans de opmerking die ik regelmatig krijg. Wil je me nog verder helpen?

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

04 feb 2010, 19:53

janina 2 -- Nog een tip als je wil Qoute bij een groot bericht :roll: :roll:
Veronderstel : een bericht van 30 regels en je wil de 5de 6de en de 12de en de 18de19de 25ste regel in de Quote verwerken
Ik weet niet of het volgens de regels is maar ik zou dat zo doen maak een tabblad zie hieronder , klik daar waar het pijltje staat er verschijn een wit nieuw blad en daar zorg je dat er een tweede Seniorennet staat

Afbeelding

Zorg dat je op beide bladen op Seniorennet staan en zet beide op het bericht waar je wil antwoorden . Nu klik je op één blad nieuwantwoord en bij het tweede zorg je dat je het bericht kan lezen
Nu kan je bij een tabblad de tekst die je wil Quote selecteren dan verander je het tabblad en daar voer je de Quote uit . Zo kan je dan gemakkelijk de gewenste regels van de een naar de ander brengen . Heb je het begrepen ........... fijn , zo niet laat wat van je horen dan moet ik het beter zien uit te leggen


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

04 feb 2010, 21:24

Jij toont mij een wit blaadje met een sterretje. Bij mij staat er een , naar mijn verbeelding natuurlijk , gescheurd blad papier. Ik heb erop geklikt om te weten wat dat betekent maar daar snap ik natuurlijk geen yota van.
Ik heb nooit computerlessen gevolgd en als mijn man niet geregeld ingrijpt, weet ik niet of ik er wel mee kan verder gaan. Hij zegt me dat ik eerst de basis moet leren en me dan pas wagen op het gladde ijs van PC.
Ik wou graag communiceren met anderen en ik vind als ik dat via seniorennet doe, het voor mij eenvoudiger is en veiliger. Maar zo simpel is het allemaal niet.
Maar ja, de aanhouder wint altijd zeker?

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

04 feb 2010, 22:39

janina2 schreef:Jij toont mij een wit blaadje met een sterretje. Bij mij staat er een , naar mijn verbeelding natuurlijk , gescheurd blad papier. Ik heb erop geklikt om te weten wat dat betekent maar daar snap ik natuurlijk geen yota van.
Ik heb nooit computerlessen gevolgd en als mijn man niet geregeld ingrijpt, weet ik niet of ik er wel mee kan verder gaan. Hij zegt me dat ik eerst de basis moet leren en me dan pas wagen op het gladde ijs van PC.
Ik wou graag communiceren met anderen en ik vind als ik dat via seniorennet doe, het voor mij eenvoudiger is en veiliger. Maar zo simpel is het allemaal niet.
Maar ja, de aanhouder wint altijd zeker?
janina 2 -- Ik heb Seniorennet Oefenforum bij mijn favorieten geplaatst , ik weet niet of het bij U ook zo is :?:
Indien het zo is
Klik op het blaadje > klik op favorieten > kies en klik op Seniorennet en dan heb je twee bladen waarmmee je kan verspringen

Het staat niet bij de favorieten

Kopiëer het adres wat in je adresbalkstaat (de tweede balk)
Klik nu op het blaadje

Afbeelding

Als je daar op geklikt hebt (blaadje met sterretje)
Klik je met links in de adresbalk (zie pijltje hierboven) dat wordt blauw > druk op de delete toets (tekst is weg) klik met rechts en in het kadertje klik je op plakken . Aan de rechterzijde van die balk staat er nu een pijl klik daar op zie hieronder
Afbeelding

Ik heb nooit computerlessen gevolgd

Ik ook niet en heb er zelf ook geen boek van , maar je man heeft een kleinbeetje gelijk :roll: Maar hier op Seniorennet leer je dat toch en je leerd alles op eigen ritme

Als je nu nog eens uitleg krijgt of iets wil volgen kan je ook eens proberen om met twee bladen te werken
Een om te werken
Een om te lezen
Ik doe dat zo i.p.v. te printen

NB: Morgen ben ik er dus niet (kleinkinderen blijven slapen)

Allé veel Afbeelding


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

05 feb 2010, 18:21

Als je nu nog eens uitleg krijgt of iets wil volgen kan je ook eens proberen om met twee bladen te werken
Een om te werken
Een om te lezen
Ik doe dat zo i.p.v. te printen


OK. Ik heb nu twee bladen om te werken. Wel handig hoor!
Ik heb nu gewoon een deel van jouw tekst gekopieerd en geplakt.

Ik heb nog een vraagje. Ik kan pas op internet met mijn PC sinds vorig jaar. Ik moest een naam kiezen maar Janina was er al. Die Janina, denk ik, ben ik. Ik ging op internet met de PC van mijn man. Waarschijnlijk heeft hij mij geregistreerd en heb ik er niet veel mee gedaan omdat hij zijn PC veel gebruikt en ik dan net zin moet hebben als die vrij is. Kan dat nagekeken worden? Ik heb die eerste Janina een testbericht gezonden om te zien of het op zijn PC aankwam maar intussen heeft hij zijn adres veranderd dus....


Groetjes, tot volgend onderwerp en geniet maar van je kleinkinderen!!!!

Lieve 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 22:18
Locatie: Regio Boom

06 feb 2010, 00:54

Fijn weekend
Afbeelding
Slieke

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

06 feb 2010, 11:28

Dank je Slieke voor het mooie plaatje.Ik zou jou er ook eentje sturen maar zover ben ik nog niet.



Ook een prettig weekend!!

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

06 feb 2010, 12:03

Afbeelding


Eerste poging. :lol: :lol: :lol:

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

06 feb 2010, 14:44

Afbeelding


Foto kopieren gelukt. Maar hoe maak je die groter?

mathilda
Lid geworden op: 14 sep 2005, 14:40
Locatie: Noord-Holland Nederland

06 feb 2010, 16:10

Als de foto zo klein is kun je hem wel groter maken maar daar wordt hij zeker niet mooier van. Beter een grotere zoeken, kleiner maken is geen probleem. :lol:

Afbeelding
Learn from YESTERDAY
Live for TODAY
Hope for TOMORROW

mathilda
Lid geworden op: 14 sep 2005, 14:40
Locatie: Noord-Holland Nederland

06 feb 2010, 16:15

Afbeelding

Dit is je plaatje groter, maar zeker niet mooier.
Learn from YESTERDAY
Live for TODAY
Hope for TOMORROW

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

06 feb 2010, 16:22

Ik heb de foto gehaald in de fotodatabank van seniorennet. Daar zie ik niet of ze ook groter kan.