Hier niet oefenen – testen des te meer.- Laten staan a.u. b.

Hier mag je oefenen, en alles eens uitproberen.
Ik was bang om door de mand te vallen. Iemand zei: er is geen mand. (Freek de Jonge - 1943).

Oefening baart kunst

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

24 apr 2011, 17:07

petros -- Kan je me de link van de bloem eens bezorgen , ik veronderstel dat je tracht van die margrietachtige hierboven te maken . Dit heb ik dan bij uwe (lime) bloem verkregen maar ik heb ook NIEt de normale weg gevolgd zo als ik normaal doe

Afbeelding

Afbeelding

pronto
Lid geworden op: 13 mei 2006, 21:20

25 apr 2011, 08:49

Lieve mensen

Ik heb voor jullie droevig nieuws.
Jullie vroegen jullie natuurlijk al een hele tijd af "Waar blijft egel nu?"
Egel was al een hele tijd ziek en wilde niet dat dit bij SN bekend werd, daarom ook het excuus van de computer die het niet meer deed.
Deze wens moest ik respecteren daarom ook mijn mailtje over de kapotte computer.
Het was een slopende ziekte die ons lief egeltje heeft geveld.
Egel is 13 april overleden.
Aan iedereen die egeltje heeft gekend sterkte.
Cleopa ook voor jou, jij die een oefenmaat verliest, jullie waren een geweldig team.

Groetjes Pronto
TWIJFEL IS HET BEGIN VAN ALLE WIJSHEID.


eva-sammeke
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:39
Locatie: hoboken (antwerpen)

27 apr 2011, 18:00

goedenavond cleopa,
ik heb iets geprobeerd met GIF-animator. Wat denk je, is het gelukt of moet ik misschien nog iets aanpassen. vind het geslaagd voor mijn eerste test met dit programma. Graag je advies aub
groetjes Eva
Afbeelding
groetjes en hou jullie goed
eva

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

27 apr 2011, 19:48

eva-sammeke -- Voor mij is het geslaagd , (amaai mede maatjes de sneltrein ga je nu zeker nietmeer kunnen doen stoppen) . 8) 8) 8)
Want de dag toen ik dat gevonden had was ik zo blij dat patrake zei
Zet dje na hielemool zot gewode
Bent U nu helemaal zot geworden

Afbeelding

eva-sammeke
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:39
Locatie: hoboken (antwerpen)

28 apr 2011, 11:57

dag cleopa,
nog een testje met GIF-animator,
't is maar half gelukt, 1frame heeft de verkeerde afmetingen, dat zag ik als de animatie al bezig was, en ik had annotate ook op ieder frame moeten maken denk ik. Kan je misschien, als de animatie gereed is, daarna nog Decorate en Annotate ? Voor de rest ok ??
nu dat ik iets nieuws heb gevonden moet ik eerst weten of ik het wel kan, anders krijg ik het op mijn zenuwen hihi .
groetjes Eva
Afbeelding
groetjes en hou jullie goed
eva

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

30 apr 2011, 17:04

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding[img]
TEST

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

30 apr 2011, 21:36

Dunne grijze streep bij Distort verwijderen als je de oefening Scharnierende afbeelding maakt .
Tegenwoordig doe ik het volgende , aan U om te testen welke van de beide voor U het gemakkelijkst is

Dat deel van de Distort oefening is af
Transform > + 0 + de halve hoogte van je afbeelding > Crop aanvinken > Recet page geometry > transform
Decorate > + 0 + éénvierde hoogte afbeelding > Color = none > Border aanvinken > decorate
Transform >+ 0 + éénvierde hoogte afbeelding > Roll aanvinken > transform
Nu de leidraad hernemen

Laat je me A.U.B. iets weten als het niet goed werkt


Afbeelding

eva-sammeke
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:39
Locatie: hoboken (antwerpen)

01 mei 2011, 11:14

dag cleopa,
een vraagje voor jou : ik probeer een driehoekje te maken in de hoeken van een vierkante achtergrond. Ik maak een grondvlak (300x300! - xc _ kleur) > view. Dan trek ik de lijn aan de kanten met Draw > primitive = line > 10,10,100,10 (voor de rechte lijnen) en dan 100,10,-110,200 - ik al vanalle coord. geprobeerd maar deze is het dichtst bij een driehoek die ik wil maken (juist vanonder links te lang) weet jij een oplossing ? bedankt alvast -groetjes Eva
Afbeelding
groetjes en hou jullie goed
eva

eva-sammeke
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:39
Locatie: hoboken (antwerpen)

01 mei 2011, 13:45

dag cleopa,
ik denk dat ik het gevonden heb: zelfde principe als voor de vijf- zes- of achthoek : eerst met Ellips en graden opmeten en daarna met polygon de driehoek tekenen. ik het geprobeerd op een grondvlak van 400x400! en dat ging goed. Nu ga ik testen op een kleiner grondvlak om daarna direkt met composite rond een afbeelding te kunnen plaatsen.
Als jij echter een andere methode hebt, mag je ze gerust geven. maar laat me eerst nog een paar testjes doen. Ik zal je het resultaat (of de mislukking) wel doorsturen.
toedeloe
eva-sammeke
groetjes en hou jullie goed
eva

eva-sammeke
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:39
Locatie: hoboken (antwerpen)

01 mei 2011, 14:23

dag cleopa,
't nogal meegevallen, maar die zwarte streep aan een kant is nie zo mooi.
er moet toch een andere manier zijn : bv. een driehoekje in beige met een dun donker randje errond of zo, je verstaat wel wat ik wil zeggen.
ik heb het al gezien in een topic maar dewelke weet ik niet meer
zo als je kan, heeeeeelp aub. Anders weet ik het niet.
groetjes eva
Afbeelding
groetjes en hou jullie goed
eva

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

01 mei 2011, 16:52

eva-sammeke schreef:: ik probeer een driehoekje te maken in de hoeken van een vierkante achtergrond. Ik maak een grondvlak (300x300! - xc _ kleur) > view. Dan trek ik de lijn aan de kanten met Draw > primitive = line > 10,10,100,10 (voor de rechte lijnen) en dan 100,10,-110,200 - ik al vanalle coord. geprobeerd maar deze is het dichtst bij een driehoek die ik wil maken (juist vanonder links te lang) weet jij een oplossing ? bedankt alvast -groetjes Eva
eva-sammeke -- Als je een rechte lijn tekend vink je Line aan en je kleur in Stroke color
Als je een vorm wil tekenen teken je met Polyline daar moet je alle punten waar je potlood wil laten stoppen in geven
Als je een vorm wil tekenen teken je met Polygone daar moet je alle punten waar je potlood wil laten stoppen in geven en kel de laatste lijn naar het begin punt moet NIET in gevuld
Meestal teken ik (rechtlijnigevormen) met Polygone
Een trukje als je tekend is : bekijk je afbeelding en klik op de plaats waar je wil beginnen met tekenen op het volgend scherm scroll je een beetje naar beneden en zie je getalletjes staat , de eerste twee is de plaats waar je geklikt had en die twee kan je al invullen je herhaald dat waar je wil stoppen met je lijn . Zo weet je de tweede groep getallen die je moet plaatsen . Wanneer je de derde groep getallen plaatst danpas kan j e op draw klikken want dan begin je pas te tekeken (dus er moeten zes getallen staan voor de poly's beginnen te werken)
Wat jij wou doen kan je Uw getallen eigenlijk uittellen
Uw getallen moesten er zo uit zien
10,10,100,10,10,100
Bekijk nu de getallen eens goed , te hebt twee mogelijkheden een je draait en tekend odf je teken met nieuwe getallen de hoek aan de andere zijde zozijn
Breedte min 10 , 10 , breedte min 110 , 10 , breedte min 10 , 100
290,10,190,10,290,100
Zo kan je eigenlijk alles uittellen
de rechter benedenhoek = 290,290,290,190,190,290
de linkerbeneden hoek = 10,290,110,290,10,190

Schrijf nu de getallen eens op een papiertje (liefst ruitjesblad en de komma's onder elkaar) dan kan je zien dat er een redenering in zit
eva-sammeke schreef:dag cleopa,
't nogal meegevallen, maar die zwarte streep aan een kant is nie zo mooi.
er moet toch een andere manier zijn : bv. een driehoekje in beige met een dun donker randje errond of zo, je verstaat wel wat ik wil zeggen.
groetjes eva
De getallen blijven inhet begin bij je eerste oefeningen hetzelfde het is pas later wanneer je meer van je zelf gaat eisen dat je de getallen een beetje gaat wijzigen enkelomdat je meer van je zelf gaat vragen
Je moet enkel de kleur invullen in Fill color en de kleur van de rand in Stroke color en dan de dikte (van je potlood) het getal wijzigen in Stroke Width

Please,Please,Please
Laat iets van je horen , als ik het nietgoed heb uitgelegd
Deze topic is ook een beetje ontworpen om elkaar te helpen langs beide zijde


Afbeelding

eva-sammeke
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:39
Locatie: hoboken (antwerpen)

01 mei 2011, 21:22

avond cleopa,
bedankt voor je uitleg. Ik zal het morgen eens allemaal bekijken en proberen toe te passen. Ik zal je zeker iets laten weten of ik alles heb begrepen. OK ?
dan is 't tot morgen maar weer.
nog een fijne avond en voor straks slaap lekker.
groetjes van eva-sammeke
groetjes en hou jullie goed
eva

eva-sammeke
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:39
Locatie: hoboken (antwerpen)

02 mei 2011, 15:33

dag cleopa,
ik heb je uitleg uitgeprobeerd. in het begin had ik wat last met het begrijpen van de coordinaten maar nadien viel mijnen euro. Ik heb dan een afbeelding genomen met andere, verschillende afmetingen, 480x360! en daar was het even puzzelen met de cijfertjes, maar met dat driehoekje in het midden verstond ik plots welk getal voor welke positie diende. het eerste getal is voor horizontale afstand en het tweede voor de verrticale : bv. driehoekje in het midden = boven 195,10,240,60,285,10 = 195,240 en 285 zijn de afstanden vanaf de kant / 10 en 60 zijn de afstanden vanaf de bovenkant. idem voor de onderkant. Excellent !!!
Ook de truk met het scrollen op je afbeelding : prachtige hulpmiddel.
Bedankt hoor - nu ga ik nog wat oefenen en nadien proberen er een kleurtje in te zetten. hieronder vind je mijn oefening (hier en daar is er een klein verschilletje,maar dat heb ik ondertussen al opgemerkt).
Eva-sammeke
Afbeelding
groetjes en hou jullie goed
eva

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

02 mei 2011, 16:21

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Just testing

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

02 mei 2011, 20:27

frankje --
frankje schreef: dit was de derde mogelijkheid,transform- 0 eenvierde hoogte afbeelding-rol aanvinken-transform.zoals u kan zien is hier terug het probleem dat de gif animator daar niet goed op reageert.als er ook maar iets veranderd gaat de animator het beeld zelf plaatsen met alle gevolgen vandien.

Afbeelding

Ik probeer het anders uit te leggen

Je 8ste afbeelding is klaar om transparant te maken
1 ) Je snijd het bovenste stuk weg (je afbeelding word dus minder hoog) Crop
2 ) Je zet er een transparante kader om (enkel boven en onder zijde) Decorate je afbeelding heeft weer zijn originele maat , maar de foto staat NIET op de plaats
3 ) Je plaatst het onderste stuk van je kader aan de boven zijde , en je afbeelding staat weer onderaan

Als je twijfeld :?: ga dan eens met je cursor op het tabblad staan waar je mee aan't werken bent . Daar kan je de maat van Uw bewerkingen opvolgen
Afbeelding

En als de afmeting juist is dan zet Gif Animator het op zijn plaats . Wanneer je nog wat meer met Gif Ani gewerkt hebt zal je misschien ook ontdekken dat je een afbeelding wat kan verplaatsen . Maar het is een beetje ingewikkeld en wat telwerk (allé ik heb het nog maar twee keer gedaan) maar het ging

Ik denk dat deze wijze van uitleg niet slecht is :roll: en anders blijven vragen

Afbeelding