overgang overlevingspensioen naar eigen pensioen

Vragen/antwoorden betreffende uw pensioen.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

24 jul 2019, 14:34

Marcoloco schreef:
23 jul 2019, 10:25
Hallo,

Ik ontvang momenteel als ambtenaar een rustpensieon wegens lichamelijke ongeschiktheid(al 25 jaar) ,ben gehuwd geweest maar nu alleenstaande.
Mijn vraag is,

Ben nu nog een 3 tal jaren van wettelijke pensioenleeftijd van 65.
Zal ik hetzelfde rustpensieon blijven ontvangen?
Rustpensioen = Pensioen. U bent dus gewoon op pensioen. Uw pensioen bedrag blijft hetzelfde.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

24 jul 2019, 15:20

Ambtenaren krijgen nooit enkele jaren voor het pensioen papieren i.v.m. de berekening zoals in het privé en wat ge nu krijgt is pensioen en blijft hetzelfde. Dat staat toch op de officiële papieren.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 jul 2019, 21:09

doggy

Had al laten vallen heb echt geen ervaring ambtenaar .

Ik ben werknemer geweest en zelfstandig , maar heb wel papieren ontvangen en mijn vrouw ook .
Maar wij hebben alles geregeld dat van mij via stadhuis
En dan van mijn vrouw via Mypensioen online . En zij wist direct wat ze zou ontvangen van pensioen
Maar bij haar was snel in orde online , kon alles af printen en invullen en opsturen .
Maar je weet hoe het nu werkt , zijn toch mensen die u daar kunnen bij helpen op forum .

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 jul 2019, 23:29

doggy schreef:
24 jul 2019, 15:20
Ambtenaren krijgen nooit enkele jaren voor het pensioen papieren i.v.m. de berekening zoals in het privé en wat ge nu krijgt is pensioen en blijft hetzelfde. Dat staat toch op de officiële papieren.
inderdaad als ambtenaar heb je er het raden naar...
is dat ondertussen niet veranderd sinds er geen aparte pensioendienst voor ambtenaren meer is?