verlofgeld overlevingspensioen

Vragen/antwoorden betreffende uw pensioen.

macao
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:16

06 mei 2019, 19:42

Kan er iemand mij zeggen hoeveel het verlofgeld ouderdomspensioen werknemer uit de privé als alleenstaande bedraagt,
Dank bij voor baat,
Macao

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

06 mei 2019, 21:12

macao schreef:
06 mei 2019, 19:42
Kan er iemand mij zeggen hoeveel het verlofgeld ouderdomspensioen werknemer uit de privé als alleenstaande bedraagt,
Dank bij voor baat,
Macao
814,22 € (Bruto)

macao
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:16

07 mei 2019, 08:53

Dank u wel Hovel voor de informatie,
Fijne dag verder,
Mvg.Macao

michiel1954
Lid geworden op: 28 jun 2009, 22:08
Locatie: Bulgarije

20 mei 2019, 07:44

Tiens , oud bedrag of zo , op mijn brief stond 1000 ,- en nog wat euro’s . Maar natuurlijk netto iets van een 750,- . Het juiste bedrag vind ik op mypension .be . Heeft misschien ook te maken met gezin of alleenstaande . Ik , wij zijn een gezin .
Even terloops :
men heeft mij altijd bang gemaakt over het pensioen bedrag maar dat valt voor een werkman als ik best mee , je moet er wel naar toeleven en zorgen dat je eventuele schulden afgelost zijn of toch bijna .

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 mei 2019, 08:05

michiel1954 schreef:
20 mei 2019, 07:44
Tiens , oud bedrag of zo , op mijn brief stond 1000 ,- en nog wat euro’s . Maar natuurlijk netto iets van een 750,- . Het juiste bedrag vind ik op mypension .be . Heeft misschien ook te maken met gezin of alleenstaande . Ik , wij zijn een gezin .
Even terloops :
men heeft mij altijd bang gemaakt over het pensioen bedrag maar dat valt voor een werkman als ik best mee , je moet er wel naar toeleven en zorgen dat je eventuele schulden afgelost zijn of toch bijna .
Je laatste zin ga ik mee akkoord! Oké, meer hebben is plezieriger maar ... het valt veel beter mee dan wat men mij altijd voorgehouden heeft. Je kan natuurlijk altijd klagen en zagen maar tenslotte we zijn thuis, moeten geen klop meer doen. Neen, ik ben tevreden en op die manier blijft men toch een vrij gelukkig mens.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

20 mei 2019, 08:49

Prima Vera schreef:
20 mei 2019, 08:05
Je laatste zin ga ik mee akkoord! Oké, meer hebben is plezieriger maar ... het valt veel beter mee dan wat men mij altijd voorgehouden heeft. Je kan natuurlijk altijd klagen en zagen maar tenslotte we zijn thuis, moeten geen klop meer doen. Neen, ik ben tevreden en op die manier blijft men toch een vrij gelukkig mens.
Vind ik ook. Ons werd vroeger altijd voorgespiegeld dat we zo ongeveer in de armoede terecht zouden komen eens we op pensioen waren. Wat op dit moment absoluut niet waar is. Wij klagen niet. We gaan en staan waar we willen en doen ons goesting. Moet er wel bij zeggen dat we tijdens onze actieve carrière ook goed voor onszelf hebben gezorgd (= gespaard) met het oog op 'later'.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 mei 2019, 09:11

MyriamC schreef:
20 mei 2019, 08:49
Prima Vera schreef:
20 mei 2019, 08:05
Je laatste zin ga ik mee akkoord! Oké, meer hebben is plezieriger maar ... het valt veel beter mee dan wat men mij altijd voorgehouden heeft. Je kan natuurlijk altijd klagen en zagen maar tenslotte we zijn thuis, moeten geen klop meer doen. Neen, ik ben tevreden en op die manier blijft men toch een vrij gelukkig mens.
Vind ik ook. Ons werd vroeger altijd voorgespiegeld dat we zo ongeveer in de armoede terecht zouden komen eens we op pensioen waren. Wat op dit moment absoluut niet waar is. Wij klagen niet. We gaan en staan waar we willen en doen ons goesting. Moet er wel bij zeggen dat we tijdens onze actieve carrière ook goed voor onszelf hebben gezorgd (= gespaard) met het oog op 'later'.
Misschien was dat ook wel hun doel hé dat we goed zouden gespaard hebben waarmee hun doel bereikt is! :)

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

20 mei 2019, 10:57

michiel1954 schreef:
20 mei 2019, 07:44
Tiens , oud bedrag of zo , op mijn brief stond 1000 ,- en nog wat euro’s . Maar natuurlijk netto iets van een 750,- . Het juiste bedrag vind ik op mypension .be . Heeft misschien ook te maken met gezin of alleenstaande . Ik , wij zijn een gezin .
Inderdaad
1017,76 is bruto vakantiegeld voor gezinspensioen voor 2019.
814,22 is bruto vakantiegeld voor alleenstaande voor 2019.
michiel1954 schreef:
20 mei 2019, 07:44
men heeft mij altijd bang gemaakt over het pensioen bedrag maar dat valt voor een werkman als ik best mee , je moet er wel naar toeleven en zorgen dat je eventuele schulden afgelost zijn of toch bijna .
Akkoord. Eigenlijk gaat het nu beter dan vroeger omdat we nu veel minder kosten hebben.
Sparen hebben we nooit kunnen doen. In de plaats van te huren hebben we wel dat geld gebruikt voor het afbetalen van een lening voor een eigen woning. Dat is eigenlijk een goede spaarpot geweest.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

20 mei 2019, 11:05

Prima Vera schreef:
20 mei 2019, 09:11
Misschien was dat ook wel hun doel hé dat we goed zouden gespaard hebben waarmee hun doel bereikt is! :)
We kunnen er nu maar goed mee zijn hé. Ik ben nooit van plan geweest om na mijn pensioen 24/7 voor mijn TV te zitten zoals mijn schoonouders destijds. Die mensen kwamen niet meer buiten. Ten eerste omdat ze op hun 65 echt oud waren, en ten tweede door een gebrek aan financiële middelen. De tijden waren toen natuurlijk ook anders. Veel sparen zal er niet bij geweest zijn in een gezin met vijf kinderen en één loon. Maar op die manier leven is niet wat wij voor ogen hadden voor na onze actieve loopbaan. Daar waren we al heel vroeg achter!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 mei 2019, 11:23

MyriamC schreef:
20 mei 2019, 11:05
Prima Vera schreef:
20 mei 2019, 09:11
Misschien was dat ook wel hun doel hé dat we goed zouden gespaard hebben waarmee hun doel bereikt is! :)
We kunnen er nu maar goed mee zijn hé. Ik ben nooit van plan geweest om na mijn pensioen 24/7 voor mijn TV te zitten zoals mijn schoonouders destijds. Die mensen kwamen niet meer buiten. Ten eerste omdat ze op hun 65 echt oud waren, en ten tweede door een gebrek aan financiële middelen. De tijden waren toen natuurlijk ook anders. Veel sparen zal er niet bij geweest zijn in een gezin met vijf kinderen en één loon. Maar op die manier leven is niet wat wij voor ogen hadden voor na onze actieve loopbaan. Daar waren we al heel vroeg achter!
Inderdaad, zo is dat! Maar wij hebben ook allemaal veel langer actief gewerkt, toch zeker als vrouw hé. Wij zijn ook in een heel andere tijdsgeest oud geworden. Zoals je zegt 30 jaar terug was 65 stokoud, nu begin je maar pas aan je 3de leeftijd die je actief wil doorbrengen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 mei 2019, 11:47

Actief, het zou plezant zijn als dat ging.

Ik voel me soms beschaamd dat ik echt niet meer mee kan op excursies met Okra wegens te zwaar.
Dat ik geen groepsreizen op mijn programma moet zetten wegens bekaf als ik thuis kom.
Dat ik maar plan B, lees als er geen andere oplossingen meer zijn, kan zijn voor opvang jongste kleinkinderen.

Ik had nog zoveel plannen...

Ondertussen leren doseren...

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 mei 2019, 11:56

Helena van Troje schreef:
20 mei 2019, 11:47
Actief, het zou plezant zijn als dat ging.

Ik voel me soms beschaamd dat ik echt niet meer mee kan op excursies met Okra wegens te zwaar.
Dat ik geen groepsreizen op mijn programma moet zetten wegens bekaf als ik thuis kom.
Dat ik maar plan B, lees als er geen andere oplossingen meer zijn, kan zijn voor opvang jongste kleinkinderen.

Ik had nog zoveel plannen...

Ondertussen leren doseren...

Waarom zou je je beschaamd voelen? Voor niets nodig. Gewoon doen wat je kan en daar van genieten. Een ander heeft zich daar niet mee te bemoeien. Jij bent de enige die aanvoelt wat je lichaam aankan.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 mei 2019, 13:32

Prima Vera schreef:
20 mei 2019, 11:56
Helena van Troje schreef:
20 mei 2019, 11:47
Actief, het zou plezant zijn als dat ging.

Ik voel me soms beschaamd dat ik echt niet meer mee kan op excursies met Okra wegens te zwaar.
Dat ik geen groepsreizen op mijn programma moet zetten wegens bekaf als ik thuis kom.
Dat ik maar plan B, lees als er geen andere oplossingen meer zijn, kan zijn voor opvang jongste kleinkinderen.

Ik had nog zoveel plannen...

Ondertussen leren doseren...

Waarom zou je je beschaamd voelen? Voor niets nodig. Gewoon doen wat je kan en daar van genieten. Een ander heeft zich daar niet mee te bemoeien. Jij bent de enige die aanvoelt wat je lichaam aankan.
Eindelijk iemand die het snapt! Echt ik word moe van al die hyperactieve gepensioneerden die van hot naar her vliegen met vrijwilligerswerk, uitstappen, kleinkinderen....

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

20 mei 2019, 13:45

Helena van Troje schreef:
20 mei 2019, 13:32
Eindelijk iemand die het snapt! Echt ik word moe van al die hyperactieve gepensioneerden die van hot naar her vliegen met vrijwilligerswerk, uitstappen, kleinkinderen....
Ik weet niet hoe oud je bent. Ik kan nu nog veel maar ben ook nog maar 64. En ik ben niet altijd super actief, maar probeer er nu wel uit te halen wat nog mogelijk is want wie weet wat is het binnen een paar jaar.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 mei 2019, 14:31

Dat is nog piep hé, Prima Vera.
Ik was zo oud als mijn man stierf.
Wat ik dat jaar verwezenlijkt heb, ik zou het niet weten hoe ik er nu nog zou door geraken.
Ik ben nu 71 en elk jaar pakken ze een stukje af.
Zeer teleurstellend.
Het voelt gelijk een hond aan een ketting.
Elke keer trekken ze je terug als je te ver uithaalt.

Ach, ik kan nog veel, maar niet alles.
Zoals mijn hulp zegt: " Er zijn er die meer kunnen en er zijn er die nog veel minder kunnen"

Geniet ten volle zoals je nog kunt!!!!!!!! Het is je gegund, van harte.

Een paar keer ongelukkig vallen en alles verandert.