afschaffen vakantiegeld gepensioneerden

Vragen/antwoorden betreffende uw pensioen.

zibarrie
Lid geworden op: 11 nov 2013, 20:23

16 apr 2020, 08:49

gast43 schreef:
16 apr 2020, 02:05
Vagalis : het zou beter zijn het vakantiegeld te laten verdwijnen en maandelijks 1/12e meer pensioen te betalen (dus het vakantiegeld op te splitsen in 12-den).op die manier lijkt het pensioen wat "deftiger" en moet er niet meer gesproken worden over vakantiegeld

Je spreekt u eigen tegen !! Eerst geen vakantie geld meer en nu moeten ze al splitsen in 12-den
Of de mensen dat nu één keer ontvangen in de Meimaand of iedere maand iets bij komt op einde van de rit
komt op zelfde neer :evil:



Vagalis : deze discussie moet je hier niet plaatsen .

Forum : Politiek corona of covid-19
Splitsen is eigenlijk beter, omdat je dan elke maand het recht krijgt. Ik wil maar zeggen, mensen die overlijden in April krijgen niks van dat vakantiegeld. Anders kregen ze al 4/12de :)
natuurlijk voor veel mensen die niet met geld kunnen omgaan is 1 betaling beter.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

16 apr 2020, 09:10

zibarrie : Splitsen is eigenlijk beter, omdat je dan elke maand het recht krijgt. Ik wil maar zeggen, mensen die overlijden in April krijgen niks van dat vakantiegeld. Anders kregen ze al 4/12de :)
natuurlijk voor veel mensen die niet met geld kunnen omgaan is 1 betaling beter.


Je maakt een berekening wat heb je nu bereikt verklaar me dat eens ( zijn ook bepaalde datums , dat je u pensioen mag terug keren bij overlijden . ( Dan ben je meer kwijt dan u vakantie geld )

De vraag is ga jij voor andere regelen hoe zij met hun budget omgaan :?:
Ik moei me alleen voor mijn eigen deur . En wat ander doet met hun budget
zijn niet onze zaken .
Maar vagalis stelt hier beetje teveel vragen op forum ( dat je denkt is weer hoe bezig )
Ten eerste is dat niet voor dit forum zo discussie .

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

16 apr 2020, 19:21

vagelis schreef:
16 apr 2020, 07:38
bijgevolg vind ik dat ook gepensioneerden "iets" kunnen/moeten bijdragen...
Wel, doe maar. En je mag ineens voor mij ook mee betalen want van mijn klein pensioentje blijven ze af.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 apr 2020, 19:50

Ik betaal ze wel een pint (als we nog eens buiten mogen) :D
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

17 apr 2020, 11:20

vagelis schreef:
15 apr 2020, 11:13
verlofgeld is iets waarvoor je het jaar voordien gewerkt hebt. gepensioneerden werken niet dus afschaffen die handel ! je krijgt toch ook geen eindejaarspremie ! dit geld kan gebruikt worden om de mensen die nu in de frontlinie staan een deftiger salaris te betalen ! iedereen moet inleveren behalve de gepensioneerden blijkbaar, veel roepen en commentaar geven en in de handen klappen aan het raam maar zèlf iets bijdragen hola ! 8O
Gij vergeet zeker dat wij tijdens onze loopbaan bijgedragen en dus zelf betaald hebben voor de kruimel die we nu als pensioen krijgen? 8O
En wij betalen NOG steeds en opnieuw belasting op die kruimel die de levensduurte níet volgt en zelfs de kosten van een rusthuis niet eens meer dekt.
En dan wil je ons vakantiegeld, dat extraatje, gaan afpakken waarmee je nauwelijks aan onze eigen kust nog op vakantie kan?

Ik weet het goed gemaakt: elk pensioen boven 2.000€ inleveren, dat zal wat meer geld in het laatje brengen dan de habbekrats die we krijgen als vakantiegeld voor gepensioneerden, dan kunnen de mensen in de frontlinie een véél deftiger loon krijgen.
Stel je eens voor: opeens van elk vet pensioen van 7.000€ naar 2.000€? Zou dát niet mooi en rechtvaardiger zijn? :lol:
Politici zouden ook al eens hun rotsblok kunnen bijdragen door bijvoorbeeld halvering van hun exuberante loon en misschien ook eens belastingen beginnen te betalen zoals elke burger? Ook nog niet aan gedacht? :roll:

Spreek voor jezelf en veeg voor je eigen deur, niemand zal je tegenhouden als je je vakantiegeld weigert :mrgreen: maar maak een andere gepensioneerde zijn/haar rekening niet want elke situatie is anders en die ken jij helemaal niet.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

17 apr 2020, 11:38

Inderdaad ELKE situatie is anders.

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

17 apr 2020, 12:02

vagelis schreef:
15 apr 2020, 11:13
verlofgeld is iets waarvoor je het jaar voordien gewerkt hebt. gepensioneerden werken niet dus afschaffen die handel ! je krijgt toch ook geen eindejaarspremie ! dit geld kan gebruikt worden om de mensen die nu in de frontlinie staan een deftiger salaris te betalen ! iedereen moet inleveren behalve de gepensioneerden blijkbaar, veel roepen en commentaar geven en in de handen klappen aan het raam maar zèlf iets bijdragen hola ! 8O
vakantie geld dat in mei uitbetaald wordt kan ik goed gebruiken om enkele verzekeringen te betalen. je moet een grote eikel zijn om er maar aan te enken om dit af te schaffen

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 apr 2020, 12:14

Beste Vangelis, ook jij zal je "vakantiegeld" goed kunnen gebruiken om de extra kosten die ze ons gaan aanrekenen te betalen … Wat de Vlaamse regering vandaag wil gaan uitgeven als steunmaatregelen aan God en klein Pierke zal allemaal door de gewone mens worden terugbetaald, zelfs voor 100 % zei Jan Hesp.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

17 apr 2020, 12:27

als ik dat allemaal zo lees zijn er weinigen die na een lange loopbaan een appeltje voor de dorst hebben gespaard... hebben ze dat beetje vakantiegeld zelfs nodig om verzekeringen en belastingen te betalen, velen precies ook nog huurgelden zelfs...een hoop mensen dus die met angst hun brievenbus durven openen voor 't geval er een rekening inzit... die in de miserie zitten als er eens een onvoorziene kost opduikt... wat hebben jullie dan allemaal gedaan met de centen die jullie in het verleden verdiend hebben ? boven jullie "stand" geleefd ? het geld over de balk gesmeten ? gegokt en verloren ? opgezopen ? vertel het mij eens...
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

17 apr 2020, 13:40

ben, als gepensioneerde, nog nooit zo "rijk" geweest ! geen uitstapjes, geen benzine-kosten, geen restaurant of café-kosten, geen kleding, geen paasbrunch of etentjes thuis,geen bioscoop of theaterbezoek, geen kapper, geen manicure of pedicure, geen hondenkapsalon enz enz ! zelfs als ik kinderen en kleinkinderen dubbele pasen geef (centen) krijg ik dat toch niet overdreven hoog pensioen (zelfs in pre-pensioen gegaan dus 25% minder...) met de beste wil van de wereld op !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !
Ice

17 apr 2020, 14:40

vagelis schreef:
17 apr 2020, 12:27
als ik dat allemaal zo lees zijn er weinigen die na een lange loopbaan een appeltje voor de dorst hebben gespaard... hebben ze dat beetje vakantiegeld zelfs nodig om verzekeringen en belastingen te betalen, velen precies ook nog huurgelden zelfs...een hoop mensen dus die met angst hun brievenbus durven openen voor 't geval er een rekening inzit... die in de miserie zitten als er eens een onvoorziene kost opduikt... wat hebben jullie dan allemaal gedaan met de centen die jullie in het verleden verdiend hebben ? boven jullie "stand" geleefd ? het geld over de balk gesmeten ? gegokt en verloren ? opgezopen ? vertel het mij eens...
Dat appeltje voor de dorst is door 30 jaar van besparingen en inleveren al láng verdwenen als sneeuw voor de zon en al zeker als je er alleen voor staat/stond!
En já door de jaren heen is zelfs de reserve voor onvoorziene uitgaven opgeslorpt door het wanbeleid, wanbeheer, corruptie en vriendjespolitiek van wat ons zou moeten besturen.

Oa door een eenmalige crisistaks van de vette loodgieter 27 jáár te moeten betalen, de steeds grotere kloof en scheve verhouding tussen inkomen en stijgende levensduurte waarbij de index aanpassing een ware belediging is door gefoefel met luxe producten die ze listig als noodzakelijk tellen en echte basisbehoeften die niet worden meegeteld.
Door alsmaar stijgende ACCIJNZEN en telkens uit hun duim gezogen, absurde nieuwe belastingen op vanalles en nog wat! Suikertaks? 8O
Zuiniger zijn en dan nog méér betalen door verhoging van accijnzen/belastingen en allerlei absurde nepkosten zoals transportkosten en zelfs onwettige, dubbele belastingen.
En élk jaar opnieuw loze beloftes en leugens over het gaat beter worden maar de graaiers joegen elk jaar opnieuw de prijzen, kunstmatig zelfs, de hoogte in terwijl ze knabbelden aan onze inkomens.
Moeten we nog doorgaan????
Wát gebeurt er als je uitgaven stijgen en van je inkomsten wordt geniepig met kleine beetjes afgeknabbeld? Dan kom je op een punt dat je de maand moet doorkomen met je "appeltje voor de dorst" dat je hád gespaard en dat heet verárming.

Dat heeft dus niks te maken met boven je stand geleefd te hebben, over de balk gesmeten, gegokt en verloren of opgezópen te hebben..
De meesten die de tering naar de nering hebben gezet en moesten zien dat ze rondkwamen, die hebben nu ook geen eigendom maar meestal ook geen schulden want die kunnen hun beperkte budget perfect beheren in tegenstelling tot dat zielige zootje verkwistende graaiers in de wetstraat waar wij telkens de dupe van zijn om hun bodemloze putten te dempen! :x

Die vaste kosten heeft iedereen maar degenen met een hoger dan gemiddeld inkomen voelen dat niet, de vette varkens weten niet dat de magere varkens honger lijden.
En misschien je toon wat matigen.....ik bespeur enige minachting voor werkmensen met minder dan jij, dat vind ik misplaatst en stuitend.
Vertel jij nu maar eens hoe jij appelen voor de dorst hebt kunnen sparen: hogere 'klasse'? altijd tweeverdieners geweest? Ondernemer? CEO? Rijk getrouwd? Of geleefd zoals scrooge? Vertel het mij nu eens.... :mrgreen:

Goed voor jou als je jezelf rijk voelt ondanks dat je jezelf alle geneugten des levens vrijwillig ontzegd, het is je gegund......andere mensen scheppen er wel vreugde in om vrij te zijn, om te gaan en staan waar ze willen, om een filmpje mee te pikken of op restaurant te gaan, uitstapjes te doen, op vakantie te gaan, enz...prijs jezelf dan maar gelukkig, er zijn er velen die dat geluk niet meer te beurt valt door de onstilbare hebzucht en verspilling van wat aan het stuur staat als 'beleidsmakers'. :evil:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 apr 2020, 15:08

Ik heb een appeltje voor de dorst omdat ik het geluk had te kunnen studeren en in een rijk betalende privé sector terecht kwam.
Anderen hadden dit geluk niet en hebben hun appel voor de dorst nodig om hun pensioen aan te dikken.
betaal maar elke maand een dikke rekening medische kosten. Dan is dat verlofgeld welkom.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 apr 2020, 15:50

voorn schreef:
17 apr 2020, 15:08
Ik heb een appeltje voor de dorst omdat ik het geluk had te kunnen studeren en in een rijk betalende privé sector terecht kwam.
Anderen hadden dit geluk niet en hebben hun appel voor de dorst nodig om hun pensioen aan te dikken.
betaal maar elke maand een dikke rekening medische kosten. Dan is dat verlofgeld welkom.

Volledig akkoord. Niet iedereen heeft hetzelfde geluk.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

17 apr 2020, 16:00

Ice schreef:
17 apr 2020, 14:40
vagelis schreef:
17 apr 2020, 12:27
als ik dat allemaal zo lees zijn er weinigen die na een lange loopbaan een appeltje voor de dorst hebben gespaard... hebben ze dat beetje vakantiegeld zelfs nodig om verzekeringen en belastingen te betalen, velen precies ook nog huurgelden zelfs...een hoop mensen dus die met angst hun brievenbus durven openen voor 't geval er een rekening inzit... die in de miserie zitten als er eens een onvoorziene kost opduikt... wat hebben jullie dan allemaal gedaan met de centen die jullie in het verleden verdiend hebben ? boven jullie "stand" geleefd ? het geld over de balk gesmeten ? gegokt en verloren ? opgezopen ? vertel het mij eens...
Dat appeltje voor de dorst is door 30 jaar van besparingen en inleveren al láng verdwenen als sneeuw voor de zon en al zeker als je er alleen voor staat/stond!
En já door de jaren heen is zelfs de reserve voor onvoorziene uitgaven opgeslorpt door het wanbeleid, wanbeheer, corruptie en vriendjespolitiek van wat ons zou moeten besturen.

Oa door een eenmalige crisistaks van de vette loodgieter 27 jáár te moeten betalen, de steeds grotere kloof en scheve verhouding tussen inkomen en stijgende levensduurte waarbij de index aanpassing een ware belediging is door gefoefel met luxe producten die ze listig als noodzakelijk tellen en echte basisbehoeften die niet worden meegeteld.
Door alsmaar stijgende ACCIJNZEN en telkens uit hun duim gezogen, absurde nieuwe belastingen op vanalles en nog wat! Suikertaks? 8O
Zuiniger zijn en dan nog méér betalen door verhoging van accijnzen/belastingen en allerlei absurde nepkosten zoals transportkosten en zelfs onwettige, dubbele belastingen.
En élk jaar opnieuw loze beloftes en leugens over het gaat beter worden maar de graaiers joegen elk jaar opnieuw de prijzen, kunstmatig zelfs, de hoogte in terwijl ze knabbelden aan onze inkomens.
Moeten we nog doorgaan????
Wát gebeurt er als je uitgaven stijgen en van je inkomsten wordt geniepig met kleine beetjes afgeknabbeld? Dan kom je op een punt dat je de maand moet doorkomen met je "appeltje voor de dorst" dat je hád gespaard en dat heet verárming.

Dat heeft dus niks te maken met boven je stand geleefd te hebben, over de balk gesmeten, gegokt en verloren of opgezópen te hebben..
De meesten die de tering naar de nering hebben gezet en moesten zien dat ze rondkwamen, die hebben nu ook geen eigendom maar meestal ook geen schulden want die kunnen hun beperkte budget perfect beheren in tegenstelling tot dat zielige zootje verkwistende graaiers in de wetstraat waar wij telkens de dupe van zijn om hun bodemloze putten te dempen! :x

Die vaste kosten heeft iedereen maar degenen met een hoger dan gemiddeld inkomen voelen dat niet, de vette varkens weten niet dat de magere varkens honger lijden.
En misschien je toon wat matigen.....ik bespeur enige minachting voor werkmensen met minder dan jij, dat vind ik misplaatst en stuitend.
Vertel jij nu maar eens hoe jij appelen voor de dorst hebt kunnen sparen: hogere 'klasse'? altijd tweeverdieners geweest? Ondernemer? CEO? Rijk getrouwd? Of geleefd zoals scrooge? Vertel het mij nu eens.... :mrgreen:

Goed voor jou als je jezelf rijk voelt ondanks dat je jezelf alle geneugten des levens vrijwillig ontzegd, het is je gegund......andere mensen scheppen er wel vreugde in om vrij te zijn, om te gaan en staan waar ze willen, om een filmpje mee te pikken of op restaurant te gaan, uitstapjes te doen, op vakantie te gaan, enz...prijs jezelf dan maar gelukkig, er zijn er velen die dat geluk niet meer te beurt valt door de onstilbare hebzucht en verspilling van wat aan het stuur staat als 'beleidsmakers'. :evil:
tot 18j naar school geweest, begonnen in haven als jongste bediende aan 4.300bruto/maand in 1968 - via avondschool bijkomende diploma's behaald - in bedrijf opgewerkt - meermaals van werkgever veranderd en mij altijd verbeterd - in de jaren 70 gehuwd, vrouw werkte als verkoopster in winkel - begin jaren 80 een appt gekocht en op dat moment betaalde ik huur circa 9.000bef en afbetaling eigendom werd 12.000bef/maand gedurende 25j met een bijeengespaard voorschot (op circa 10j tijd) van 300.000 bef, ,niks van thuis gekregen, er waren nog kinderen, vader arbeider, moeder huisvrouw) vrouw ook niks gekregen, beiden niks van erfenis of lotto ! in 2000 appt dat 1.1 miljoen bef had gekost verkocht voor 100.000euro en een beter en groter appartement gekocht dat weliswaar meer kostte dan 100.000 euro maar die meerkost hadden wij opnieuw bij mekaar gespaard periode 1990-2000. beiden sinds 10j met pensioen (vervroegd) en samen netto inkomen 2.800euro. mijn laatste netto wedde was 2.200 euro en van echtgenote 1.600 euro. nog vragen ?
echtgenote paar keer kanker overwonnen dus die tegenslag kenden we ook wel en gelukkig hadden we een goede hospitalisatieverzekering - en geniet graag van de geneugtes des levens maar nu kan het even niet door dat virus, maar dat genieten komt terug en nu in deze periode dat het niet kan kan je die centen dus sparen voor de toekomstige geneugtes !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

17 apr 2020, 16:14

en prima vera :
appt dat we in 2000 kochten voor +100.000 euro is nu geschat op 230.000 euro (ook door renovaties)
plan is te verkopen en een gelijkvloerswoning te huren en die kan je zowel in west- als oostvlaanderen als in limburg makkelijk vinden voor +/- 750 euro per maand, zelfs nieuwbouw !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !