afschaffen vakantiegeld gepensioneerden

Vragen/antwoorden betreffende uw pensioen.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

17 apr 2020, 16:15

en ice : ga je mij nu ook zo'n getailleerde financiële info over jezelf geven ?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 apr 2020, 16:26

Al heeft men een appel voor de dorst zelfs een eigendom.
Komt dan maar met twee verplicht in een home terecht
Het geld verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Als ge maar een gemiddeld pensioen hebt

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

18 apr 2020, 06:50

de oelewapper , of is het de dorpsidioot die dit gepost heeft is te dom om te helpen donderen .
Het zijn juist alleen de mensen met een klein pensioen die dat vakantie geld nodig hebben om het hoofd boven water te kunnen houden , en geloof me als de virus kwestie voorbij zullen we het wel voelen in onze portemonnee.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

18 apr 2020, 08:03

als zelfs beleefd blijven niet kan, weet je met welk "soort' je te maken hebt... :roll:
vanaf nu reageer ik niet meer op zo''n soort berichten.
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 apr 2020, 09:16

Die met een klein pensioen krijgen de volle pot.
Met het maximum pensioen iets meer dan de helft.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 apr 2020, 09:41

Vagalis: als ik dat allemaal zo lees zijn er weinigen die na een lange loopbaan een appeltje voor de dorst hebben gespaard... hebben ze dat beetje vakantiegeld zelfs nodig om verzekeringen en belastingen te betalen, velen precies ook nog huurgelden zelfs...een hoop mensen dus die met angst hun brievenbus durven openen voor 't geval er een rekening inzit... die in de miserie zitten als er eens een onvoorziene kost opduikt... wat hebben jullie dan allemaal gedaan met de centen die jullie in het verleden verdiend hebben ? boven jullie "stand" geleefd ? het geld over de balk gesmeten ? gegokt en verloren ? opgezopen ? vertel het mij eens...

Beste waar bemoei jij u mee nogmaals is nu voor tweede keer dat ik herhaal .
Is iedereen verplicht , onze privacy naar buiten te brengen .
Hoeveel mensen sukkelen niet met hun gezondheid , kwaaltjes komen op onze weg uit het niks
en dat kost geen geld !! Hopelijk besparen ze u van ziekte's , als ze morgen u zouden opnemen
in zorgcentrum , zal wel snel merken waar de centjes naar toe gaan . ( Rekent al gauw per jaar 25000 a 30000 per jaar ) en dan mag er nog niks tussenkomen .En dan zwijgen we nog over kleding eventueel uitstappen als toegelaten wordt ziekenhuis kosten .En als je nog gezin of kinderen hebt die alles kunnen regelen prima ,
maar als ander voor jou u budget moeten doen kost ook veel geld , regel maar snel alles op voorhand .
En als om zorgcentrum gaat van ocmw , zullen wel u budget beheren zonder u medeweten en familie dat doen ze al jaren :mrgreen:

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

18 apr 2020, 10:25

blijft dat er "vakantiegeld" wordt uitbetaald aan mensen die het jaar daarvoor niet gewerkt hebben !
afschaffen ! net zoals ze die belachelijke 13e & 14e maand kinderbijslag hebben afgeschaft !
en zeker moeten we minder regeringen hebben, en minder ministers die allemaal een pak minder mogen verdienen maar iedereen moet bijdragen.
andere te overwegen maatregelen (niet tijdelijk maar definitief)
1. het "dubbel" betaald verlofgeld ! 't is al knap dat een werkgever je loon doorbetaalt tijdens je verlof, dus dat "dubbel" is en wordt een ondraaglijke kost voor de werkgevers, soms vraag ik me af hoe zij kunnen blijven overleven...
2. 13e maand, afschaffen! nu krijgt iedereen dat, hij die z'n best deed maar ook hij die er z'n voeten aan veegt ! terug de werkgever laten beslissen hoeveel eindejaarspremie hij wil betalen, voor een "slechte" werknemer een minimum of gewoon niks, een goede een 13e maand en een hele goeie zelfs meer ! betalen naargelang verdienste lijkt me niet meer dan logisch en normaal...zo was het vroeger ook trouwens.
het land (zie staatsschuld) moet de tering naar de nering zetten en alle inwoners van dit land moeten dat ook doen.
Laatst gewijzigd door vagelis op 18 apr 2020, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

18 apr 2020, 10:33

Weet je wat ze EERST moeten afschaffen

Het OCMW

Want dat word nu voor 80% gebruikt voor alle illegalen en ander gespuis die onze welvaart komen leeg zuigen te onderhouden.

En kom nu niet af van wat met onze bevolking die een klein loon of pensioentje hebben.
Wel dan moeten ze die mensen maar wat meer loon, pensioen of vakantie geld geven.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 apr 2020, 10:38

vagelis;

Welke norm ga je hanteren die aanduid welke een goeie of een slechte werknemer is?
Heb vroeger genoeg meegemaakt als de werkgever in de buurt loopt zouden ze het werk uit je handen hebben genomen , eens de werkgever niet meer in de omgeving te zien is??? (moet er geen tekeninkske bij maken zeker?)
Laat de verworven rechten waar de werknemer nu heeft zoals het is, en dat ze eens besparen waar ze (de politici) kunnen te beginnen met de kapitaalsvlucht, 2 jaar terug wisten ze wie en wat en waar en hoeveel maar heb je iets concreets gezien , ja 14 dagen in de media over spreken en dan met de mantel der liefde bedekken.
Begrijp uw bedoeling ge wilt een bijdrage leveren , wel wie houdt je tegen?, niemand, als je je dat kunt permitteren zoveel te beter , maar niet iedereen kan dat.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

18 apr 2020, 10:55

wardje ik denk dat je intelligentie van de werkgever onderschat, hij weet héél goed welke de goeie, middelmatige en minder goeie werknemers zijn, geloof me !
en dat van de overheid, dat zei ik al, volledig akkoord
maar iedereen moet helpen ! toch niet normaal dat je hier bv levenslang kan stempelen hé ?
waarom bv moet het kindergeld van een minder-valide het dubbele zijn ? waarom feitelijk kindergeld tout court?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 apr 2020, 11:08

Vagalis , ik met mijn vrouw hebben jaren gewerkt en onze jaren voldaan nooit gestempeld .
En daar blijven ze af , en als ik graag mensen zou helpen zal ik wel zelf regelen daar heeft niemand
hem met te moeien zo simpel is dat .
Niemand moet ander zijn budget begeren dat iedereen voor zijn eigen deur veegt .

Als ik jou lees word ik misselijk wat je aanhaalt .
Zou eerst eens alles nachecken voor u eigen als er morgen wat op u pad zou komen
Want je hebt flauw idee hoe het eraan toegaat .( Komen ze zo de centjes halen )
Hopelijk blijf je super gezond .

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

18 apr 2020, 11:12

gast43 schreef:
18 apr 2020, 11:08
Vagalis , ik met mijn vrouw hebben jaren gewerkt en onze jaren voldaan nooit gestempeld .
En daar blijven ze af , en als ik graag mensen zou helpen zal ik wel zelf regelen daar heeft niemand
hem met te moeien zo simpel is dat .
Niemand moet ander zijn budget begeren dat iedereen voor zijn eigen deur veegt .

Als ik jou lees word ik misselijk wat je aanhaalt .
Zou eerst eens alles nachecken voor u eigen als er morgen wat op u pad zou komen
Want je hebt flauw idee hoe het eraan toegaat .( Komen ze zo de centjes halen )
Hopelijk blijf je super gezond .
ter info : mijn vrouw overwon 2 x kanker en is nu hartpatiënte
ik wens u en al wie u dierbaar is een goede gezondheid !
vagElis
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

18 apr 2020, 11:15

vagelis schreef:
18 apr 2020, 10:25
het land (zie staatsschuld) moet de tering naar de nering zetten
Het land, inderdaad. Laat ze dan al eerst eens beginnen met het hoogste echelon en daar met de grove borstel doorgaan. Zes regeringen, zes parlementen, … 68 ministers? of hoeveel zijn het er? 150 parlementairen? Echt niet normaal voor een landje met pakweg 12 miljoen inwoners.

Uittredingsvergoedingen, nog zoiets? Waarom? Kan jij bij de RVA gaan aankloppen als je zelf ontslag neemt?

En dan zou de kleine man/vrouw die 45 jaar gewerkt heeft voor een fractie van het loon van die van hierboven nu zijn vakantiegeld moeten laten vallen? Ik dacht het echt niet.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 apr 2020, 11:20

vagelis;

In de loop der jaren is in Belgie al veel misgelopen , maar de politiek ziet het niet en wil het niet zien , het is trouwens allemaal in hun ogen kiesvee en de truc bestaat hierin van iedereen een beetje tevreden te stellen.
Denk je nu serieus dat alle politici wakker liggen van Covid - 19; ze zijn al lang bezig met de tijd na corona want het is belangrijk dat ze hun postje niet kwijt zijn , trouwens aan corona kan je niet veel doen opletten dat je niet besmet geraakt en wanneer dat beestje ooit verdwijnt dat weten ze ook niet , iedereen heeft er een mening over
Hoe alles ooit zal betaald geraken ,dat is het minste van hun zorgen , het geld zal wel van ergens komen en als je de wetten zelf mag bepalen , ga je toch wel voor zorgen dat ge niet in uw eigen voet schiet , nogmaals dat je geldelijk wil steunen voor mij niet gelaten als dat uw geweten gerust stelt.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 apr 2020, 11:57

Vagalis .ter info : mijn vrouw overwon 2 x kanker en is nu hartpatiënte
ik wens u en al wie u dierbaar is een goede gezondheid !
vagElis


Dan is de moment om samen te genieten en lekker uitwaaien aan zee.
Gun ik jou van harte samen met jou vrouw .