Berekening pensioen

Vragen/antwoorden betreffende uw pensioen.

berbo55
Lid geworden op: 24 nov 2020, 00:54

24 nov 2020, 01:03

Begin November dit jaar heb ik de leeftijd van 65 bereikt. Een pensioenaanvraag werd meer dan een jaar opgestuurd. Gezien ik in het buitenland woon , en over geen E-ID beschik, heb ik geen toegang tot de website van mypension. De postdienst waar ik woon werkt sedert meer dan 6 maanden niet (wegens de coronacrisis). Ik heb de pensioendienst een email opgestuurd met het verzoek om mij de gegevens te laten geworden van mijn pensioenberekening via email , doch hierop is geen volledig antwoord gekomen.
Hoe kan ik een verzoek richten tot de pensioendienst om te weten hoe mijn pensioen berekend wordt (werd)??

Felix
Lid geworden op: 02 okt 2019, 14:32

24 nov 2020, 07:40

Omwille van de coronamaatregelen ontvangt de pensioenkas veel vragen per mail. Het duurt dus wel even vooraleer u een antwoord ontvangt.

U kan de Federale Pensioendienst ook telefonisch bereiken via het nummer +32 78 15 1765. Via een keuzemenu kan je aangeven of het om een pensioen als werknemer, zelfstandige of statutair ambtenaar betreft.
Wenst u informatie van een andere pensioeninstelling, dan kan u die ook telefonisch bereiken. Je vindt het telefoonnummer van deze dienst op het internet.

Indien je de Belgische nationaliteit hebt, kan je ook in het buitenland over een Belgische eID beschikken. Zie hiervoor: https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... buitenland

Om toegang te verkrijgen tot Mypension moet de chip op de eID geactiveerd zijn. Informeer bij je ambassade of consulaat hoe je dit moet doen.

Ga ook eens kijken naar de nieuwe versie van Mypension. Deze bevat informatie hoe u met een ander Europees erkend inlogmiddel kan inloggen. Dit is evenwel nog niet mogelijk vanuit alle Europese landen.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

berbo55
Lid geworden op: 24 nov 2020, 00:54

06 dec 2020, 21:31

Felix,
Met dank voor de info. Ik heb ondertussen kontakt opgenomen met de consulaire diensten in het buitenland waar ik woon..mvg

lafrance
Lid geworden op: 27 mar 2019, 13:27

07 dec 2020, 10:25

We wonen n Fr en kunnen de site "My pension" bereiken via een "sleutel". Dat is het nr van het rijksarchief + een code die verstrekt wordt door de pensioendienst - fluitje van een cent

berbo55
Lid geworden op: 24 nov 2020, 00:54

13 dec 2020, 22:13

lafrance, bedankt voor uw reactie, ik woon in Midden Amerika, en heb alle opties geprobeerd . doch dit lukt niet.

Terloops wat in de website staat van diplomatie belgium, dat de E ID kan aangevraagd worden bij de ambassade, is misschien mogelijk in bepaalde landen. Hier in Panama heb ik na een week geen antwoord gekregen.