Pensioendeal De Croo en Lalieux is rond.

Vragen/antwoorden betreffende uw pensioen.

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

23 jul 2023, 11:35

E.T. PVDA waren inderdaad de eerste om voor iedereen € 1500 te eisen. Waarom ging De Croo daar in mee? De kleine zelfstandigen zijn de grootste winnaars!

Niks van gemerkt dat kleine zelfstandigen de winnaars zijn .
Denk dat je niet weet hoeveel zelfstandigen die op hun tandvlees zitten met hun pensioentje dat ze maar ontvangen .

De vraag is wat doen ze met sociale bijdrage zelfstandige , wat doen ze met de bijdrage die iedere maand wordt afgehouden loon .

Neen burgers mogen opdraaien voor de nieuwe binnenkomers in ons land , die moeten ook eten en leven .
Dan is de vraag wat is hun bijdrage .

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 jul 2023, 11:45

Het pensioentje dat ze maar ontvangen gaat ook naar 1500+

En ja ik ken er wel die op hun tandvlees zitten, vooral omdat ze niet ´ingeschreven´ waren in ´t bedrijf van hun man.

Maar de grootste klagers hebben vaak een paar appartementjes achter de hand, toch?

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

24 jul 2023, 08:20

E.T. Het pensioentje dat ze maar ontvangen gaat ook naar 1500+

En ja ik ken er wel die op hun tandvlees zitten, vooral omdat ze niet ´ingeschreven´ waren in ´t bedrijf van hun man.

Maar de grootste klagers hebben vaak een paar appartementjes achter de hand, toch?



Pensioentje ontvangen , halen ze niet wat u hier neerpent , velen komen jaren tekort , bij de oudere
.
Is net zelfde als jaren afkopen , voor degene die langer hebben gestudeerd hoor je daar nog van ?
of was ook om de kas te spijzen . Veel betalen om 100 euro meer te krijgen op einde van de rit .

Sorry hier gaat om de sociale bijdrage dat ze hebben betaald niet om wat ze hebben vergaard .

Denk je nu echt dat ze u pensioentje gaan betalen voor de liefdadigheid . Ga maar eens kijken hoeveel ze moeten betalen om de drie maand als zelfstandigen .

Als jij de mensen slecht informeert van bij het begin in de jaren 70 , dan hadden ze ook de jaren moeten afkopen net als bij de studenten . En ook bijdrage betalen als zelfstandige helper ( Voor zijn echtgenote)

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

25 jul 2023, 07:23

Ik heb toch mijn bedenkingen , begrijp me niet verkeerd ik gun iedereen het allerbeste .
Maar wat mij iedere keer opvalt in dergelijke discussies is dat het klagen altijd als laatst gebeurd , de persoon die op pensioen gaat wil dan ook evenveel of meer dan die of die , ik vraag me dan af waarom ben je in de tijd niet die of die richting uitgegaan ?
En kom niet af met de smoes van "geïnformeerd" ze waren toch ook op de hoogte hoe ze het best/ goedkoopst konden tewerk gaan anders zouden die mensen dat toch niet al die jaren gedaan hebben ?
En wat die pensioendeal van Decroo betreft ja de zelfstandigen komen er best uit , goed voor hun .
Als iedereen eerlijk en naar vermogen bijdraagt , gaan we de samenleving verbeteren .
Iedereen wil de beste scholen , ziekenhuizen ; rust huizen, wegen en pensioenen wel daar moet voor betaald worden , door iedereen .

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 jul 2023, 09:55

Iedereen wil de beste scholen, ziekenhuizen, rusthuizen, wegen en pensioenen wel daar moet voor betaald worden, door iedereen.
Zo is dat! Maar om dat allemaal te kunnen betalen moeten we geld lenen ...

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

26 jul 2023, 10:17

Er is geen enkel artikel dat is uitgedokterd tot in de puntjes , zitten altijd addertjes onder gras .
En de mensen nooit inlichten , idem boekhouders . Wat de gevolgen zijn voor later .

Toen dat ze dat op de markt hebben gebracht in de jaren 70 , hadden ze ieder met terugwerkende kracht
doen betalen zelfstandigen plus zelfstandig helper ook doen betalen .Had ieder een volwaardig pensioen .

Heb zelf zoveel bijdrage betaald maar je wordt er niet naar beloond .

E.T. Iedereen wil de beste scholen , ziekenhuizen ; rust huizen, wegen en pensioenen wel daar moet voor betaald worden , door iedereen .

Ziekenfonds daar betalen wij als zelfstandigen heel veel meer , tegen over werknemer .
Als zelfstandige zijn ziekenfonds betaald 1malig per jaar ( Kunnen jullie met dat bedrag 10 jaar betalen ) :mrgreen:
Rusthuizen , sorry dat betaal je wel zelf , of wel is woning verkopen als je niet meer toekomt of de kinderen bijleggen zoals bij iedereen .

Bijdrage als werknemer telt dat eens samen wat de mensen hebben afgedragen .
Idem zelfstandigen .

Idem scholen daar betalen de ouders niet voor , dat is iets nieuws .

Dat is speld zoeken op hooiberg die ga je ook niet vinden wat je nu allemaal neerpent .

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

26 jul 2023, 18:02

Als "golf" het zo slecht heeft , dan zijn we weer bij het begin , waarom in godsnaam begin je aan zoiets .
Het moet toch zijn dat je voordelen hebt en of ziet.
Als het over scholen gaat hoeveel werknemers hebben een studiebeurs voor hun kinderen , juist ja zelfstandigen , zelfs meneer doktoor .
Zelf meegemaakt , ik werkte als enige in ons gezin , sorry meneer U verdient teveel , ik heb geen recht van klagen het was mijn keus.
Een auto juist hetzelfde ,

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

27 jul 2023, 09:35

Zelfstandigen betalen veel meer voor ziekteverzekering dan werknemers schrijft Golf.
Hou steeds rekening met het feit dat al wat een zelfstandige betaalt, ook de ziekteverzekering, door de consument die zijn producten koopt opgehoest wordt.
Slaat de energie op dan zal het brood ook meer kosten. Wie betaalt uiteindelijk de energiekosten van de arme bakker?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 jul 2023, 15:02

Wat de RMZ bijdrage betreft de patroon van een werknemer betaalt nog een groter deel van het totaal.
En dat beinvloed uw loon enorm. Hebben we gemerkt in Amerika ;waar de werknemers meer loon hadden dan wij hier en veel meer overhielden

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

27 jul 2023, 20:29

sandorgwAls "golf" het zo slecht heeft , dan zijn we weer bij het begin , waarom in godsnaam begin je aan zoiets .
Het moet toch zijn dat je voordelen hebt en of ziet.
Als het over scholen gaat hoeveel werknemers hebben een studiebeurs voor hun kinderen , juist ja zelfstandigen , zelfs meneer doktoor .
Zelf meegemaakt , ik werkte als enige in ons gezin , sorry meneer U verdient teveel , ik heb geen recht van klagen het was mijn keus.
Een auto juist hetzelfde ,


En wie zegt dat we slecht hebben is jou antwoord maar niet het mijne .

Heb drie kinderen en hebben nooit studiebeurs ontvangen , uit fabeltjes te horen of te lezen is niet altijd
correct .

Ik zie wel verschil tussen loontrekkende pensioen - en zelfstandig pensioen .
Op mijn gewerkte jaren .

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

05 aug 2023, 16:52

Ik zie wel verschil tussen loontrekkende pensioen - en zelfstandig pensioen .
Op mijn gewerkte jaren .
Het pensioen van een werknemer is toch de jaarlijkse verdienste van 45 jaar werken,en daar 60%van,en als men dan niet aan het brutoloonplafond van 71.519,98€ zit dan heeft men 5960 bruto,dat is het max.dus men heeft wat men verdiend heeft in al die jaren of men nu werknemer is of zelfstandig,men heeft er voor gewerkt.
Alleen de huisvrouw valt uit de boot, die worden gestraft omdat ze hun kinderen zelf thuis hebben opgevoed, en daardoor niet konden gaan werken, na de oorlog was er nog een "moeder bij de haard "uitkering maar dat heeft niet lang geduurd, nu moeten ze maar hopen dat hun echtgenoot genoeg verdiend zodat ze een waardig "gezin" pensioen hebben.
https://www.tijd.be/netto/dossiers/pens ... 63587.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

06 aug 2023, 10:03

Herman DECROO had zijn vette pensioen-bonus terug gestort,
maar nu hij weet dat Siefgried BRACKE alles in zijn zakken stopt krijgt Herman spijt... :cry:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

14 aug 2023, 09:28

Hierzie , ineens 200 Euro minder netto , en dat na jarenlang de zakken van politiekers te hebben gevuld. :evil: :evil: :evil: :evil:

Untitled284.png

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

14 aug 2023, 09:43

Golf 5 schreef:
27 jul 2023, 20:29
....
Als het over scholen gaat hoeveel werknemers hebben een studiebeurs voor hun kinderen , juist ja zelfstandigen , zelfs meneer doktoor .
.....

Heb drie kinderen en hebben nooit studiebeurs ontvangen , uit fabeltjes te horen of te lezen is niet altijd
correct .

.....
Zelfstandigen en dokters "foefelen" met de aangifte van aftrekbare kosten en daardoor is hun netto inkomen laag tot zeer laag.

Ikzelf heb in 1964 en studiebeurs gekregen omdat mijn vader ( werknemer ) weinig verdiende en omdat ik "veel punten" behaalde. Toen moest je er nog een examen/proef voor afleggen om te zien of het geen weggeworpen geld zou zijn.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

14 aug 2023, 10:43

Fred1950 schreef:
14 aug 2023, 09:28
Hierzie , ineens 200 Euro minder netto , en dat na jarenlang de zakken van politiekers te hebben gevuld. :evil: :evil: :evil: :evil:

Afbeelding
En wat staat er bij "Aanvullende inlichtingen" geschreven Fred ?
Want het is daar dat het verschil ligt nietwaar......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier