kotbaas weigerd borg terug te geven

Vragen/antwoorden betreffende uw pensioen.

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

28 okt 2023, 13:56

Ik heb voor dit jaar nooit een nieuwe huurovereenkomst ondertekend en heb halverwege het vorige academiejaar nog expliciet laten weten dat ik pas na mijn herexamens kon zeggen of ik ging blijven of niet. Toen vertelde hij mij dat dit geen enkel probleem was.

Ik heb nadat ik de uitslag wist van mijn herexamens ook een mail gestuurd naar de kotbaas om officieel te laten weten dat ik niet ging blijven. Er was initieel een regeling afgesproken dat een andere kotgenoot voor 2 maanden mijn kamer ging overnemen en vandaar kon ik mijn spullen nog even laten staan en pas later verhuizen, wat hij nu ook tegen mij gebruikt om mij nog te laten betalen.

Hij weigert momenteel dus om mijn waarborg van €500 terug te betalen zolang er een nieuwe huurder gevonden is. Nu heb ik mogelijke huurders gevonden maar wil hij eerst dat de kotgenoten die nog op kot zijn beslissen of zij er mee willen samenleven of niet terwijl ik dan ondertussen wel zou moeten blijven betalen voor een leegstaande kamer.


Nu krijgt onze dochter nog een afrekening van meer dan 100 euro als afrekening energie ,terwijl ze al maandelijks 50 euro afgehouden worden per maand.

Dit terwijl ze vorig jaar in de winter 2 maand zonder verwarming heeft gezeten op haar kamer voor de kotbaas de verwarming liet maken.

Ze heeft na zelf aanvragen en veel zagen pas na een jaar brandmelders gekregen .

Het is een grote woning die in 5 koten is verdeeld.
Nergens is er brandbeveiliging, zoals branddeken,brandblusser,2 vluchtwegen, geen brandtrap, brand verlichting, er is gewoon niets, als er brand onderaan uitbreekt zitten ze allemaal boven vast,

Kan ze daar nergens mee dreigen om die huur te laten vallen? zij is er nu weg maar haar kotgenoten zijn niet veilig in dat huis.



Met vriendelijke groeten

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

28 okt 2023, 15:47

Vrederechter, maar je heeft kans tot betalen gerechtskosten.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

28 okt 2023, 17:09

Zo'n zaken kan men niet echt via mondelinge overeenkomsten of zelfs mails regelen.

Om sterk te staan helpen helaas enkel aangetekende brieven...

SUCCES !

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

26 nov 2023, 11:51

ja , hij heeft nog een ganse maand aangerekend en nog een 50 euro terug gestort, als wij moeten beginnen met advocaat ,gaat het ons veel kosten

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

26 nov 2023, 16:07

Is er geen studentenvereniging, die goede raad kan geven of ondersteunen :idea:
Mogelijk lezen die jonge mensen geen seniorennet. :!: :?:

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

27 nov 2023, 14:07

Ja maar die geven alleen raad, en verder niets, de kotbaas staat sterk ,hij heeft de borg vast en doet wat hij wil.

Maar ik ga eens kijken of ik niet een controle van de brandweer kan laten doen, belastings dient, is dat wel wettelijk ,een huis onderverdelen in koten en het staat nog op zijn ouders naam. milieu attest controle, want dat is er ook niet.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

27 nov 2023, 16:23

Wat heeft deze topic eigenlijk te maken met Pensioen??????????
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

27 nov 2023, 16:27

benq schreef:
27 nov 2023, 16:23
Wat heeft deze topic eigenlijk te maken met Pensioen??????????
TITEL van deze Topic=
kotbaas weigert borg terug te geven

Met wel een "drukfoutje", waarbij "weigerd" staat i.p.v. weigert :?

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

16 dec 2023, 20:40

Hobo schreef:
27 nov 2023, 16:27
benq schreef:
27 nov 2023, 16:23
Wat heeft deze topic eigenlijk te maken met Pensioen??????????
TITEL van deze Topic=
kotbaas weigert borg terug te geven
Laat het Hobo, benq weet 'zelden' waarover het gaat. :wink:
Als hij maar op iemands kap kan zitten.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 dec 2023, 20:44

Kot > Pension> Pensioen