Rekeningen De Lijn

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

15 jul 2019, 10:42

Mijn partner 65+ ontving nu 2 rekeningen van 59 euro voor haar 65+ kaart. De LIjn
Er wordt daar ook gesproken van een Mobib kaart van 5 euro.
Niet te begrijpen waar het hier allemaal over gaat, ze maakt alleen gebruik van de kusttram en bussen in regio Brugge.
We denken er natuurlijk niet aan om 2x 59 euro te betalen.
De lijn gebeld(betaalnummer € 0.30 per minuut) geraakte daar na 5 minuten nog niet binnen, zou een duur telefoontje worden, heb maar ingehaakt, schandalig dat ze daar geld durven voor vragen !!!, als iemand inlichtingen nodig heeft.
Ook via hun website geraak je niet gemakkelijk binnen.
Hopelijk heeft een van de lezers deze, een verklaring voor bovenstaande rekeningen

Vast hartelijk dank hiervoor.

Vriendelijke groet,

Ferna

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 jul 2019, 15:50

Wat betreft die Mobibkaart van 5€, die heeft iedere 65+ moeten betalen.
Anders heb je geen ontwaardingsmogelijkheid in bus of tram.
En alleen de kusttram gebruiken of door heel het land reizen, na 17 ritten heb je je 59€ er al uit gehaald.
Vanaf dan rij je gratis bij wijze van spreken.

Alleen is er een vergissing gebeurt waarschijnlijk en moet ze maar één keer 59€ betalen.

Op www.delijn.be ga je vast de juiste modaliteiten vinden over die 65+ kaart.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

15 jul 2019, 17:29

2 rekeningen op dezelfde naam ?

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

15 jul 2019, 18:12

Inderdaad iedereen zal wel 2x dezelfde rekening bekomen hebben, deze namiddag gebeld naar de lijn en men heeft daar toegegeven dat er een fout gebeurd is bij het opmaken van die papieren maar het bedrag is juist. Men moet enkel en alleen 1 x 59,00 euro betalen en daarin zit de nieuwe kaart van 5 euro dat men thuis zal bekomen, de meeste kaarten vervallen eind deze maand (de mijne vervalt 31juli) maar men mag ze verder gebruiken tot men de nieuwe bekomen heeft. Heb gewoon die 59,00 euro betaald en dus afwachten.

Vraag mij af alvorens men verstuurd wordt er niet meer gecontroleerd?

groeten
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

15 jul 2019, 21:12

Achteraf bekeken zelfs 3 rekeningen op dezelfde naam !! :(
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

15 jul 2019, 21:19

Ferna schreef:
15 jul 2019, 21:12
Achteraf bekeken zelfs 3 rekeningen op dezelfde naam !! :(
Allez... da's 3x keer betalen dan hé.......... :lol: :lol: :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

16 jul 2019, 22:15

Hoe hun boekhouding werkt daar begrijp ik niets van.
Ik zal er één betalen van 59 euro, en zien wat er gebeurd.

Bedankt voor de reacties,

Vriendelijke groet,

Ferna

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

19 jul 2019, 20:08

Per MOBIB-kaart betaal je vijf euro administratiekost. Deze administratiekost dekt de aankoop, personalisatie en distributie van de MOBIB-kaart.

Je kaart blijft 5 jaar geldig.
en 54 € van abonnement is samen 59€.
lieve groetjes,mamacalypso