M- ticket

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)

noliko
Lid geworden op: 17 dec 2003, 21:16
Locatie: Beringen

24 feb 2020, 14:19

Mijn echtgenote en mezelf willen donderdag a.s. naar Antwerpen gaan en zijn zinnens onze auto op de Makro parking te zetten en vandaar uit met de tram naar het centrum van Antwerpen te gaan . Nu heb ik mij de app van De Lijn gedownload om via die app tickets te kopen en dan voornamelijk het M- ticket .
Nu weet ik nog niet juist hoe het werkt als ik dat M- ticket koop . Krijg ik dan een QR-code die ik moet scannen op de tram en eigenlijk het voornaamste , heb ik dan een internet verbinding nodig op die tram of moet ik die QR- code opslaan ?

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

24 feb 2020, 18:10

Ik weet het juiste antwoord niet, ik meen dat sinds dit jaar voor tram overal automaten staan, die tickets verschaffen. Maar waarom to Lommel of Mol komen en een retourticket aan 6,??? nemen?
Fijne reis, en probeer alle talen te spreken.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

24 feb 2020, 19:24

een m ticket is inderdaad het goedkoopst ( 1.8 €)
Tik op google eens " m ticket de lijn " in , dan vind je een demonstratiefilmpje dat nuttig is, het lijkt eenvoudig. Zelf gebruik indien nodig een sms ticket , iets duurder maar nog simpeler ( 2.5 € )
Als je van Wijnegem naar het centrum gaat : tram 10, die stopt in Astrid en Opera, dan gaat hij richting Nationale bank en verder Schoonselhof nu.

noliko
Lid geworden op: 17 dec 2003, 21:16
Locatie: Beringen

25 feb 2020, 09:03

Maar de vraag waar ik geen antwoord op heb gekregen : heb ik een internet verbinding nodig ? Of kan ik die QR-Code opslaan in mijn smartphone en daarna scannen op de tram zonder internetverbinding ?

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

25 feb 2020, 10:23

noliko,

beetje info van DeLijn zelf:

https://www.delijn.be/nl/contact/faq-de ... 20m-card10?
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

noliko
Lid geworden op: 17 dec 2003, 21:16
Locatie: Beringen

25 feb 2020, 17:19

Bedankt allen .