Gezocht "De rakkers der grenzen" [OPGELOST]

Dit is de plaats voor cultuur en historie. Ook voor nostalgie en geschiedenis van steden, dorpen, kerken, rivieren, enz. kan je hier terecht.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

30 dec 2010, 18:38

Beste forumgebruikers,

Ik ben op zoek naar het boek "De rakkers der grenzen" geschreven door Jan Vleugels.
Het gaat over het verzet in WOI.
Smokkelaars én grenswachten werden steeds driester in hun methodes. Er kon medio 1917 bijna geen week meer voorbij gaan, of ergens aan de grens in het kanton Hoogstraten floten de kogels. Eén van de spectaculairste vuurgevechten vond ’s nachts aan de grens met Castelré plaats (achter het kasteel van Hoogstraten). Jan Vleugels doet het verhaal in zijn boek “De rakkers der grenzen” ...

Kroniek van Baarle in de Eerste Wereldoorlog (1917)
Vleugels, J.; De rakkers der grenzen, Ravels 1978 Herziene herdruk van 1930

Wie heeft het nog ergens liggen of weet hoe ik eraan kan geraken ?

Alvast bedankt
mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 20 jul 2011, 04:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

03 feb 2011, 14:36

Is bescheven in het internet.
Zijn dochter spreekt erover.
Een heemkundige kring lijkt het te bezitten.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

03 feb 2011, 17:31

Bedankt voor de info maar ik zoek het boek zelf.
Ik zou het graag zelf in mijn bezit hebben. :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

oorlog
Lid geworden op: 25 jun 2011, 22:47

25 jun 2011, 22:50

coderunner schreef:Bedankt voor de info maar ik zoek het boek zelf.
Ik zou het graag zelf in mijn bezit hebben. :wink:

mvg,
Coderunner
Heb het boek en wil het je wel verkopen
Paul, Brugge

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

25 jun 2011, 23:31

Beste Paul,

Ik heb je een privé berichtje gestuurd.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

20 jul 2011, 04:03

@moderator: Opgelost!
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.