Quarantaine in Het buitenland

Wie samen kan reizen, kan ook samen leven (Simon Carmiggelt)

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

18 jun 2020, 09:21

Wanneer we naar sommige Europese landen reizen moeten we twee weken in quarantaine. Wanneer er na die twee weken geen symptomen zijn mag men zich vrij bewegen.
Maar wat als er wel symptomen zijn die wijzen op COVID-19 besmetting?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 jun 2020, 15:20

miel schreef:
18 jun 2020, 09:21
Wanneer we naar sommige Europese landen reizen moeten we twee weken in quarantaine. Wanneer er na die twee weken geen symptomen zijn mag men zich vrij bewegen.
Maar wat als er wel symptomen zijn die wijzen op COVID-19 besmetting?
Dan word je meteen opgenomen, neem ik aan, en ga je maar pas hun ziekenhuis mogen verlaten als je genezen bent verklaard.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

18 jun 2020, 15:36

miel schreef:
18 jun 2020, 09:21
Wanneer we naar sommige Europese landen reizen moeten we twee weken in quarantaine. Wanneer er na die twee weken geen symptomen zijn mag men zich vrij bewegen.
Maar wat als er wel symptomen zijn die wijzen op COVID-19 besmetting?
Ik heb een vermoeden dat het heel ernstig zou kunnen worden. Ik zou direct bellen naar de ziekteverzekering en de reisverzekering, om te horen of ze wel bereid zijn om de geneeskundige onkosten te vergoeden. In het beste geval wordt het een quarantaine onder toezicht, uiteraard op eigen kosten. Is het erger, dan hoop ik voor U dat gij in Duitsland zit. De kansen op opvang en overleving zijn daar het best. Zit gij daarentegen in bv Estland, dan kan het probleem groter worden, want gij zijt wel een Europeaan, maar gij valt onder de categorie "Aliens" . Direct contact opnemen met Uw bank is zeker een aanrader, want voor een repatriëring zal er veel cash noodzakelijk zijn.

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

18 jun 2020, 18:14

Uw vermoeden heeft geen enkele grond. Ik zit lekker thuis en verveel mij niet omdat ik de lang uitgestelde klusjes uitvoer.
Ik stel de vraag omdat momenteel de reisbureau’s veel promotie maken om naar het buitenland in verlof te trekken. Maar nergens wordt de problematiek van uitbreken van ziekte tijdens quarantaine vermeld.
Annulatieverzekering is volgens mij niet meer van tel want je bent op plaats van bestemming. Reisverzekering zou een mogelijkheid zijn, maar ze kunnen aanhalen dat je al ziek was bij vertrek.
De dekking door reisverzekering is misschien anders bij pandemie.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

18 jun 2020, 21:02

Heb ik het via journaal nu wel goed begrepen ? Eventjes de plas over om in Londen iets te kopen , zit er dus niet ? :?

werewoef
AMEN en AUM

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 jun 2020, 11:34

Klopt Werewoef, tenzij je er gaat werken moet je de eerste veertien dagen binnenblijven ...

Of je moet met de vrachtwagen gaan, maar das nogal onhandig in London high street
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

25 jun 2020, 11:29

Met de auto dan maar.
Maar meer begint het te gelijken op de plaatselijke depanneurs en hun baas.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

06 jul 2020, 22:59

Mijn tickets liggen hier al 3 weken en nu komt de aap uit de mouw, in quarantaine bij terugkeer. (Als je uit een risicogebied komt?). Maar zoals een Brusselaar tov een Vlaming is dat zeer rekbaar.
Een lichtpuntje, je zou een werkloosvergoeding krijgen. Dan moet ik 3 weken verlof aanvragen. Of is het 1 week verlof met inbegrip van 2 weken , dit zou wel eens aanzien worden als 'met voorbedachte rade 3 weken afwezig zijn'. Leg dat maar uit aan je bazin.
Als ik niet weg geraak dan neem ik mijn tentje en ga 1 wknd op de zuip. De balloonshow heb ik al eens bezocht Echternach , mooi, veel bier & worsten.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg