Begeleide rondreis Ijsland

Wie samen kan reizen, kan ook samen leven (Simon Carmiggelt)

surfinia
Lid geworden op: 21 nov 2005, 20:57
Locatie: Diksmuide

07 aug 2021, 23:34

Graag info over mensen die rondreis hebben gedaan in Ijsland,en hoe en met wie.
Ervaring is de som van je gemaakte fouten

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 aug 2021, 16:59

Wij, mijn vriendin en ik hebben een rondreis gemaakt door IJsland enkele jaren geleden. moest er ondertussen iets veranderd zijn, sorry dan.
Alle reisagenten moeten zelf in Iceland een gids en autocar boeken, de gids van onze Belgische reisagent had erg weinig in de pap te brokken daar. De chauffeur / Gids van Icelandic had alle touwtjes en handen en was niet erg toeschietelijk. Nu is het zo dat er maar twee mogelijkheden zijn of van West naar Oost of van Oost naar West, er is namelijk rond IJsland maar plus minus één grote rondweg. Er is ook weinig Horeca onderweg dus alles moet op voorhand gepland. je kan onderweg zomaar niet in een restaurant binnenvallen met een 20 /25 man als er al een andere bus gepasseerd is.
Nog meer hangt af van de weersomstandigheden, ga niet te vroeg op het seizoen, zoals wij in juni een uitstap afgelast zagen door de overmaat aan smeltwater op de binnenwegen, 4x4s die beloofd zijn in de reisbrochure, waren door het weer druk bezet en dus niet beschikbaar voor toeristen.
Ik kan zo voort gaan, er was heel wat dat niet klopte aan de reis alhoewel het land adembenemend mooi is en zeer zeker de moeite waar is, zie vooral dat Myvatn op je lijst staat, het heelijk zwemoord in heel warm water midden in een wilde natuur.
Zie ook vooral dat je heel goed waterdicht en warm gejast en geschoeid bent, onontbeerlijk.
de steden en meestal stadjes stellen niet zoveel voor, maar de watervallen alleen al zijn het bezoek waard.
Succes!

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

31 aug 2021, 06:12

Kijk ook eens op " Wegwijzer "
Doe wel en zie niet om !