sankt-moritz / intersoc

Wie samen kan reizen, kan ook samen leven (Simon Carmiggelt)

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

09 jan 2022, 10:18

Wij overwegen om via de mutualitiet (intersoc) per auto op vakantie te gaan in juni naar sankt-moritz in Zwitserland.
Heeft iemand hier ervaring in ? We hoorden reeds signalen dat het daar wel, ook in de zomer, relatief fris is.
Gezien dit all-in vakanties zijn, is het eten daar lekker.. ?
Dank voor een seintje.
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

25 jan 2022, 15:52

Ben meerdere jaren meegegaan als vrijwillige medewerker voor Intersoc, ook naar verschillende lokaliteiten.
Zwitserland is sowieso een heel mooie bestemming en Sankt Moritz steekt daar zeker boven uit. qua klimaat is het er wat wisselvallig, maar in elk geval neem toch maar een goed trui of fleece mee want door zijn hoogte van meer dan 1800 m is het er inderdaad wat sneller fris en zo gauw je wat klimt bij een wandeling gaat de temperatuur natuurlijk ook naar beneden op de toppen , daar ver in de 3000m is het ijskoud en dikwijls windering, maar dat is zo voor heel de bergregio. Neem ook zeker een goed regenbescherming mee want dat kan daar ook wel een ruim naar beneden vallen. Maar met het weer moet je wat geluk hebben, ik heb daar in Juni een periode van prachtig warme zomer gehad en ook een ander met niks dan regen, maar nog eens dat is voor heel Zwitserland zo.
In alle hotels van Intersoc is meestal een goede tot zeer goede chef kok, het eten is dan ook zeer smakelijk en vers bereid en voor ieders smaak.
Goede reis !

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

13 feb 2022, 18:53

Hartelijke dank KITTEN voor je info en sorry voor mijn late antwoord maar ik was even "buiten strijd"... vandaar.
We waren ook reeds dikwijls in Zwitserland maar nog niet aan die kant. Van het klimaat weten we dat we alles mogen verwachten en dat de grote hoogte ook een grote rol speelt.
Ook enigszins gerustgesteld omtrent het eten....(onze 1° keer met intersoc) Voor ons is een reis zonder lekker eten nooit geslaagd.....
We zien ernaar uit.
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

14 feb 2022, 17:44

king schreef:
13 feb 2022, 18:53
Voor ons is een reis zonder lekker eten nooit geslaagd.....
Mocht je de buffetten (3x per dag) beu zijn, er zijn daar voldoende restaurantjes in de buurt.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

16 feb 2022, 11:37

Prima !
Laat het maar vlug zomer worden.... zodat we allen nog eens lekker ECHT kunnen genieten zonder coronavrees.
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 feb 2022, 13:12

meestal kom ik daar toch minstens 2 maal per jaar , maar verblijven doe ik daar al jaren niet méér
maar ik ken het daar wél vanaf ik 18 jaar was , en zie elk jaar de veranderingen aldaar

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

05 mei 2022, 14:51

Vooreerst dikke sorry voor mijn veel te late reactie..... medische problemen hadden echter prioriteit.
Dank alvast voor de info.
Heel benieuwd wat ons daar voor de allereerste keer 'Intersoc' te wachten staat....
Hopen op mooi weer, ook al koelt het fel af 's avonds (we kennen Zwitserse bergen genoeg ondertussen) en coronavrije vakantie.
Wens aan iedereen ook mooie zomer toe !
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.