Reis annuleren

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

01 aug 2019, 17:42

Doe ik een fout
Bestel ik een reis was ik al leng mee bezig. En nu plots zag ik nog een reis in october
September was vol
Ik rap leg de reis vast en betaal voorschot bekijk de factuur al zie ik dat de reis voor
October 2020 vast gelegd heb moet dit jaar zijn natuurlijk
Kan ik die nu zonder kosten deze opzeggen heb voorschot al betaald

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 aug 2019, 19:50

marcelvm schreef:
01 aug 2019, 17:42
Doe ik een fout
Bestel ik een reis was ik al leng mee bezig. En nu plots zag ik nog een reis in october
September was vol
Ik rap leg de reis vast en betaal voorschot bekijk de factuur al zie ik dat de reis voor
October 2020 vast gelegd heb moet dit jaar zijn natuurlijk
Kan ik die nu zonder kosten deze opzeggen heb voorschot al betaald
Je moet de kleine lettertjes lezen. Dat wordt overal vermeld wanneer en hoe je je reis kan annuleren en hoeveel je dat kan of zal kosten. Staat gegarandeerd op je factuur.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

01 aug 2019, 19:56

Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, dan hangt het van de voorwaarden van die verzekering af of uw schade wordt vergoed. Zo'n verzekering is meestal bedoeld om uw schade te beperken als u onverhoopt niet weg kunt, bijvoorbeeld wegens het overlijden van een familielid. Ik vermoed dat uw verzekering niet zal uitkeren als u zelf een foutje hebt gemaakt bij het boeken van een vakantiereis.
Een wijziging van de vertrekdatum wordt beschouwd als een annulering. U moet dan de aangegeven annuleringskosten betalen. :wink: :wink:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

01 aug 2019, 20:46

October 2020 vast gelegd heb moet dit jaar zijn natuurlijk
Neem contact met het desbetreffende reisorganisatie en leg het geval uit. Dat het niet 2020 moet zijn maar 2019. De kans is zelfs groot dat het nog aangepast kan worden omdat het hier een vergissing betreft en u in de veronderstelling was dat het voor 2019 was. Best mogelijk dat er wel iets te regelen valt en dat ze het nog zo laten gezien de datum toch 2020 is en deze reis (kamer) nog altijd kan verkocht worden.

1.- Het zou mij trouwens ook niet verwonderen dat die ‘2020’ verkeerdelijk ingegeven is door hun bij het afhandelen van het factuur. Hebben dit zelf al meegemaakt dat bij een omboeking de afreisdatum van de oorspronkelijke reis nog vermeld stond op het factuur i.p.v. de nieuwe afreisdatum. Was gewoon door hen niet aangepast.
2.- Wij maken gebruik van TUI en soms Sunweb en om een reis te boeken voor sept/oct 2020 is het bij ons toch altijd wachten tot op het einde van het lopende jaar vooraleer de beschikbare reizen voor het daar op volgend jaar te raadplegen zijn.
Dus even bellen kan zeker geen kwaad.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

02 aug 2019, 12:31

Heb het reisbureau gebeld en heb de reis voor april geboekt
Kon ook zonder probleem nog veranderen naar nu september,maar mis dan een stuk van de reis wat ik zeker wil bezichtigen
Heb ook nog wat gegoogeld en ik las dat reizen niet kunnen geannuleerd worden
Ik heb wel een anulatie verzekering,kon altijd nog opgelost worden natuurlijk

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 aug 2019, 12:43

marcelvm schreef:
02 aug 2019, 12:31
Heb het reisbureau gebeld en heb de reis voor april geboekt
Kon ook zonder probleem nog veranderen naar nu september,maar mis dan een stuk van de reis wat ik zeker wil bezichtigen
Heb ook nog wat gegoogeld en ik las dat reizen niet kunnen geannuleerd worden
Ik heb wel een anulatie verzekering,kon altijd nog opgelost worden natuurlijk
Dat is dan in ieder geval goed nieuws!

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

02 aug 2019, 16:31

marcelvm schreef:
02 aug 2019, 12:31
Ik heb wel een anulatie verzekering,kon altijd nog opgelost worden natuurlijk
Annulatie kan alleen met geldige reden (overlijden, ziekte, brand in woning, enz.). Niet omdat je foutief geboekt hebt.
Gelukkig is het mooi opgelost en heb je geen 'contraire' reisagent.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 aug 2019, 19:51

Inderdaad ,dat is mooi opgelost, heb nog van andere gevallen geweten die niet zo goed afliepen bij verkeerd boeking van datum.
Maar eind goed al goed en prettige reis :D