Caravan, sierstrip zijkant lijkt geschrompen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

boeffer

03 jun 2024, 23:29

Rapido club '97, aan de zijkant kunt ge evtl een zijtent in die rail schuiven aan de omtrek. Aan die binnenzijde rail zit een witte sierstrip (2 X, L&R) die aan de bocht eruit hangt alsof die in in lengte is gekrompen.
Op de uiteinden is het vast gevezen. Nu weet ik niet meteen wat te doen, evtl warm maken en uittrekken met een sjortband. 't Zal dunner worden en kleef het met witte siliconen dan vast.
Die sierstrip heeft enkel dienst als mooi zijn. Aan uiteinde losmaken, maar dan zie je de schroefjes.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

boeffer

04 jun 2024, 22:51

Plantrekken, ik heb er spanning opgezet vanmiddag met een sjortband. Deze avond nog extra met de fohn erop gezeten zodat hij mss op lengte blijft.
Lijkt smaller omdat hij niet meer vastklemt. Ontvetten en met witte alles lijmen de strip op zijn plaats gedrukt met 20 handen omdat hij ergens dierf loskomen. Na de eerste plakbandjes werd het gevaar minder. Tot overal getaped nu.
Morgen weet ik het. Maar waarom krimpt zoiets, eruit geblazen met een warme Karcher zodat bij afkoelen de strip krimpt?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

benq

05 jun 2024, 10:57

boeffer schreef:
04 jun 2024, 22:51
Plantrekken, ik heb er spanning opgezet vanmiddag met een sjortband. Deze avond nog extra met de fohn erop gezeten zodat hij mss op lengte blijft.
Lijkt smaller omdat hij niet meer vastklemt. Ontvetten en met witte alles lijmen de strip op zijn plaats gedrukt met 20 handen omdat hij ergens dierf loskomen. Na de eerste plakbandjes werd het gevaar minder. Tot overal getaped nu.
Morgen weet ik het. Maar waarom krimpt zoiets, eruit geblazen met een warme Karcher zodat bij afkoelen de strip krimpt?

Ik doe 2X per jaar (oktober en begin april) siliconenspray op de rubbers van mijn auto, ook rubber van mijn open dak, rubbers blijven soepel daarmee
https://www.motip.com/nl-nl/automotive- ... conenspray
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

verhaegen
Support SeniorenNet

10 jun 2024, 10:59

die sierafdekkingsstrippen kun je in de handel kopen aan de lopende meter
inlegbies (afwerkprofiel) is de naam er van

ze uitrekken helpt niet