etikette, beleefdheid en respect

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

21 dec 2017, 22:08

Ik weet dat het voor sommige ingewikkeld is !

Maar ik heb ook tot 7 jaar geleden altijd zelfstandig geweest en mijn ex zat ook in de zaak!

In de eerste 10 jaar ging mijn ex zelfs mee met mij en mijn vriendin op reis, en we gingen ook altijd op zaterdag samen uit eten.

Maar helaas dit doen we dus niet meer sinds een 10 jaar.

Mijn ex doet mijn was en zorgt voor mijn ontbijt en middag maal, wij komen 100% overeen en zij gaat nu op zondag alleen op restaurant en gaat alleen op reis, en ik voer haar naar de luchthaven en haal ze er ook af.

Wij zijn zeer goede vrienden.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

22 dec 2017, 10:54

Fijn voor jullie dat jullie nog zo goed bevriend zijn en voor elkaar blijven zorgen. Ik persoonlijk      ( als lat-relatie) zou het moeilijk hebben met het feit dat jullie nog samen wonen. Daarvoor moet ik uw lat-relatie bewonderen dat ze dat aanvaardt.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

22 dec 2017, 15:22

Ik kan hier alleen maar als vrouw op antwoorden, hoe behouden die 2 vrouwen hun zelfrespect?
Na 32 jaar alleen met enkele pogingen tot LAT relatie is het steeds dit punt dat terugkomt. Voor de meeste mannen is dit geen probleem, ze eten van 2 walletjes in mijn ogen. Maar als waar sta je als " vriendin" of (ex) vrouw is zo'n situatie?. Nergens volgens mij.
Dat hij geen kaartjes krijgt op beider naam vind ik dan ook maar normaal, of men engageert zich of men is apart. Als je je het ingewikkeld maakt, moet je ook geen eenvoudige reactie verwachten van buitenstaanders.
Een echte LAT kan maar bestaan op gelijke voorwaarden en men is een echt koppel, enkel woont men niet samen, door omstandigheden of door eigen keuze, men opteert voor meer zelfstandigheid, maar dat heeft met wederzijdse trouw en exclusiviteit niks te maken, die moeten er altijd zijn in een koppel.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

22 dec 2017, 16:17

Ik zal nooit mijn ex verlaten, en zij mij ook nooit, ik heb haar altijd beloofd dit ik voor haar altijd zal zorgen als het nodig is.
Ze heeft 40 jaar bij mij in de zaak gewerkt en dit moet gerespecteerd worden, dit wil niet zeggen dat ik niet verliefd op een andere kon worden !

Zij begrijpt dit en heeft me zelfs van dag 1 me daar in gesteund hoe aardig dit mag klinken.

Vind het veel beter dan vechtscheidingen die jaren duren, mijn kinderen en kleinkinderen aanvaarden mijn vriendin, maar naar familie feestjes komt ze niet !

Maar heb al meermaals met mijn klein kinderen en mijn vriendin samen uit eten geweest , en waarom niet.

Sommige mensen vinden dit raar, maar ik, vriendin en mijn vrouw niet, dit is het leven en heb het liever zo dan ik het zou doen in het verborgene.

Hoeveel hebben er geen geheim lief of gehad ???

Wel ik kom er openlijk ervoor uit .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

22 dec 2017, 22:14

Dit is voor een doorsnee senior inderdaad een beetje moeilijk te volgen Lowie.  Uit de eerder beperkte informatie de je over je burgerlijke stand geeft, kan een buitenstaander toch maar moeilijk een zinvolle oplossing bedenken.   Als ik je goed heb begrepen ben je in je trots geraakt omdat familie en vrienden van je "vriendin" jou niet erkennen als "familie of zelfs minnaar" van je vriendin.  Jij wil in zekere mate als een soort familielid van je vriendin worden erkend ? Blijkbaar ziet de buitenwereld dat niet zo of willen ze dat gewoon niet zo zien.  Voor hen kan je  één van de vrienden of kennissen van je vriendin zijn. Zie jij iemand al een wenskaartje naar jou sturen met wensen voor jou en al je vrienden en kennissen ? Voor de relaties van je vriendin blijf jij waarschijnlijk behoren tot jouw familie en die van je eega, en bijgevolg niet tot haar familie. Men kan toch niet van drie of vier families deel uitmaken ? Hoe ziet jouw vriendin haar plaats in deze merkwaardige driehoek? Uit wat je erover vertelt zouden we kunnen afleiden dat jij één van haar vrienden bent? Mogen wij misschien ook weten waarom jouw eega, na tien jaar, niet meer wilde meespelen ? Ben jij wettelijk gescheiden ?  Durft degene die jij je "ex" noemt niet alleen de nacht doorbrengen ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

22 dec 2017, 22:37

I
Socrates ik begrijp dat sommige mensen er totaal niks van verstaan, ondanks het zeer simpel is, en waar het voor ieder party het allerbeste beste is, enkel voor advocaten is dit een slechte zaak, die hebben geen werk door ons !
Mochten sommige koppels in plaats van te gooien met alles en nog wat, en de kinderen doen verhuizen en alles wat erbij komt kijken, zo een regeling uitwerken met hun ex zoals ik, het zou voor de meesten een echte zegen zijn, geloof me echt hoor !!!

En het is niet omdat men het met elkaar het niet ziet zitten dat je geen vrienden kan blijven, en het gezamenlijk huis behoud voor alle beiden, men heeft wel andere vrienden, waarom dan niet je ex ??, men kent elkaar het best.

En op de vraag waarom na tien jaar de ex niet meer mee gaat, sorry hoor maar ze heeft ook het recht om met vrienden weg te gaan, en dit doet ze elke zondag, ze moet toch niet weg zitten kwijnen zeker, ze heeft ook haar leven !!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 dec 2017, 22:43

Allez chapeau dat jullie dat kunnen.
Vanuit vrouwelijk standpunt bekeken zou ik het, zowel in de plaats van je ex, als in de plaats van je vriendin, heel moeilijk hebben.
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Feit is dat jij je zaakjes heel goed voor elkaar hebt.
Als, als...alle partijen zich daar in kunnen vinden, prima.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

22 dec 2017, 22:51

denlowie schreef:I
Socrates ik begrijp dat sommige mensen er totaal niks van verstaan, ondanks het zeer simpel is, en waar het voor ieder party het allerbeste beste is, enkel voor advocaten is dit een slechte zaak, die hebben geen werk door ons !
Mochten sommige koppels in plaats van te gooien met alles en nog wat, en de kinderen doen verhuizen en alles wat erbij komt kijken, zo een regeling uitwerken met hun ex zoals ik, het zou voor de meesten een echte zegen zijn, geloof me echt hoor !!!

En het is niet omdat men het met elkaar het niet ziet zitten dat je geen vrienden kan blijven, en het gezamenlijk huis behoud voor alle beiden, men heeft wel andere vrienden, waarom dan niet je ex ??, men kent elkaar het best.

En op de vraag waarom na tien jaar de ex niet meer mee gaat, sorry hoor maar ze heeft ook het recht om met vrienden weg te gaan, en dit doet ze elke zondag, ze moet toch niet weg zitten kwijnen zeker, ze heeft ook haar leven !!
Jouw ongewone situatie, wordt door velen niet begrepen omdat ze inderdaad ongewoon is. Maar het probleem dat je hier wilde aan"kaarten" :?was toch dat jouw naam niet vermeld wordt in de correspondentie van je "vriendin". Wordt jij misschien wel vermeld op de briefwisseling die je vriendin van de fiscus krijgt en waarom vindt je dat dan, eventueel, geen probleem ?
Niet strikt juridisch gezien, maar bij de publieke opinie zou jij Lowie wel eens kunnen worden betiteld als "bigamist." Ik vermoed dat vooral vrouwen, het zeker oneens zouden zijn met jouw "slimme" regeling? Heeft jouw ex ook een mannelijke "vriend" ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

23 dec 2017, 08:32

Omdat je onder hetzelfde dak woont wil dat toch niet zeggen dat je nog een " koppel " bent of zijt ! Hoeveel huren of kopen er samen geen woonst om de kosten te drukken ! Zijn ze daarom homo / lesbisch of hetero stel ? Dacht het niet ! Zoals eerder aangegeven ieder maakt dat uit voor zichzelf..... 8)
Doe wel en zie niet om !

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

23 dec 2017, 10:19

Ik heb met mijn vriendin een lang gesprek gehad, en zij heeft toegegeven dat ze fout zit, maar door het feit dat ze zeer vele jaren altijd alleen heeft geweest daar nooit aan gedacht heeft, en ze heeft beloofd dat ze zeker de kaartjes ga tonen en ik ze mag posten zodat ik zeker ben.

We hebben ook een paar andere dingen zeer goed besproken om geen misverstanden te hebben.

@socrates wil ik dit meegeven, dat mijn ex een Belgische vrouw is en daardoor 100% een vrije vrouw is die met vrienden op reis en weggaat, is daar nu een man bij (wat ik nog niet gezien heb) en ik er ook geen zaken mee heb, zij doet wat haar het beste uitkomt.

Wij zijn gelukkig zo, ik doe wat thuis en zij doet ook haar deel, de kinderen en kleinkinderen zijn daar zeer tevreden mee dat wij overeen komen in alle zaken.

Bij zeer vele jonge koppels als ze huwen zouden ze elkaar wij wijze van spreken opeten in het bed, en na 4 a 5 jaar kunnen ze elkanders bloed drinken!!

Zo iets gaat boven mijn verstand !!!

Als men met mensen zo goed overeen komt, hoe kan men dan na een paar jaar zo vijanden worden ?????????

Ik ga dagelijks op café en heb een zeer groot klantenbestand gehad, heb er ook veel echtscheidingen mee gemaakt en als men dan vraagt het waarom die scheiding, wel het is om te huilen, want mevrouw wil thuis zien en mijnheer wil de voetbal zien, mevrouw gaat naar de fitnes en spraak een andere man iets te vriendelijk aan !

Zijn dit redenen om te scheiden ???

En echte reden om te scheiden is dat één van de partners verliefd word op een ander, want zoiets kan je niet tegen houden, en blijft daarom met je ex als beste vrienden door het leven te gaan, want je heeft nooit echte vrienden genoeg in het leven, en kent elkaar door en door, dit zijn pas echte vrienden.

Wat sex betreft dit is een totaal andere zaak, dat moet je zeker niet meer doen voor misverstanden te vermijden, en elk zijn kamer gebruiken, en elkaar respecteren.

Mijn naaste buren en andere vrienden bewonderen ons voor onze vriendschap.


P.S
.Er is hier op het forum iemand  wie ik al zeer vele jaren ken vanop andere fora en mij ooit jaren geleden(+/- 12 jaar) mij gezien heeft met mijn vriendin
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 dec 2017, 11:32

Wel Lowie ik kan je dan alleen maar bewonderen dat het op deze manier kan. Er zullen je niet veel nadoen. Er zijn uiteraard tal van redenen voor een scheiding en niet iedereen is gemaakt om op die manier naast elkaar te blijven wonen. Chapeau.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

23 dec 2017, 13:59

Chapeau inderdaad.
Het moet vooral voor de kinderen, ook al zijn ze al lang en breed volwassen, fijn zijn om te weten dat ze nog een echte thuis hebben met een moeder én een vader.
En verder zoals Lowie zelf zegt: beter zo dan er stiekem een minnares op na te houden. Ik wil ze de kost niet geven ...
Lowie is trouwens niet de enige die in zo'n situatie zit. Neem Herbert Flack. Die was ook gehuwd én had een vriendin. Iedereen was daarvan op de hoogte.
In mijn buurt woont er een vrouw met twee mannen in hetzelfde huis. Als alle partijen daar mee tevreden zijn, wat is dan het probleem?

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

23 dec 2017, 18:35

Men zegt wel eens, de hoogste vorm van liefde is de opoffering. In dit geval van de ex. : akkoord zijn met zo'n  vernederende situatie is alleen mogelijk uit liefde voor de partner en dan nog.
Zelf heb ik dat 5 jaar geprobeerd, stilletjes aan verdwijnt gewoon je eigenheid, je offert je uit liefde op voor een partner die niet kan beslissen wat hij wil of die zoals ik al zei van 2 walletjes eet. Natuurlijk vind een man dat fantastisch, maar ik vind het gelijkstaan aan bigamie. En dan wil ik het nog niet over sex hebben .
ik kan jullie verzekeren, zin hebben in een partner die bij je woont maar op een ander in de weekend gaat sexen, zééééér frustrerend.
Daarentegen, een scheiding, en dat kan heus wel in alle vriendschap, geeft je duidelijkheid en echte vrijheid. Zonder een eind te moeten maken aan vriendschap en verbondenheid die je met een ex kunt beleven.
Maar jij Lowie kan vinden dat het anders ook gaat, goed voor jullie drie.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

23 dec 2017, 19:46

kitten schreef: ik kan jullie verzekeren, zin hebben in een partner die bij je woont maar op een ander in de weekend gaat sexen, zééééér frustrerend.
Omdat dat voor jou zo was, speelt dat voor Lowie zijn vrouw misschien totaal niet. Iedere situatie is toch anders. Zijn vrouw heeft haar eigen vrienden. Zij kan ook gaan en staan waar ze wil.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

24 dec 2017, 11:17

MyriamC schreef:
kitten schreef: ik kan jullie verzekeren, zin hebben in een partner die bij je woont maar op een ander in de weekend gaat sexen, zééééér frustrerend.
Omdat dat voor jou zo was, speelt dat voor Lowie zijn vrouw misschien totaal niet. Iedere situatie is toch anders. Zijn vrouw heeft haar eigen vrienden. Zij kan ook gaan en staan waar ze wil.
Strikt genomen is het huwelijk van Lowie geen huwelijk meer, het is tussen de partijen omgezet in een samenwoon contract. Enkel op juridisch vlak bestaat het huwelijk nog wel en zullen de bezittingen pas worden verdeeld als één van beiden overlijdt. Voor de rechten van de overlevende en de kinderen blijft alles dus alsof er niets was veranderd. Lowie en zijn eega zijn als het ware gescheiden van tafel en bed, maar zelfs dat is niet eens formeel het geval.  Ik vermoed dat dit model zo goed als uniek is; het is een echt verstandshuwelijk geworden.Sterke emoties komen er niet in voor. Net op dat gebied gaat het nochtans meestal fout tussen bedpartners, trouw wordt vaak herleid tot seks en exclusiviteit, net die aspecten maken een oplossing zoals die van de echtgenote Lowie vaak ondenkbaar en onleefbaar.Mensen willen elkaar bezitten, de volksmond drukt dat heel scherp uit; men spreekt niet over de man of de vrouw maar over MIJN man en MIJN  vrouw, de partner is een deel van iemands territorium en daar worden geen buitenstaanders geduld; in het geval van het bed, zelfs niet met toestemming.
Lowies verhaal zou interessante stof kunnen opleveren voor een spectaculair artikel in Dag Allemaal of een andere kwaliteitskrant. Misschien kan hij daar nog wat aan verdienen. :lol:
Laat het middel nooit het doel vervangen !