Auto verkoop

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 sep 2019, 19:47

Op 't verzekeringsbewijs staat de nummerplaat van het verzekerde voertuig
en de naam van de verantwoordelijke bestuurder(s)
Nee, tenzij u natuurlijk een ander verzekeringsbewijs hebt dan ik want bij mij staat er duidelijk:

’Naam en adres van de verzekeringnemer (of houder van het motorvoertuig)’ Wel een wezenlijk verschil met ’verantwoordelijke bestuurder(s)’

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 sep 2019, 19:55

Klopt helemaal Dicksy ik bedoelde met verantwoordelijke bestuurder(s) dat je met meerdere mensen met die wagen mag rijden en eventueel zelfs uitlenen ...

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

07 okt 2019, 07:18

... en als ik me niet vergis, is het nog van essentieel belang welke nummerplaat het hier betreft.
Is het nog een oudere plaat met 5 of 6 kentekens, dan moet die via bPost overgemaakt worden ter vervanging.

Een nieuw model van nummerplaat (bvb. 1-ABC-123) zal dan uitgereikt worden.
Hoeveel dat kost weet ik niet.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

07 okt 2019, 07:22

E.T. schreef:
20 sep 2019, 19:29
Op 't verzekeringsbewijs staat de nummerplaat van het verzekerde voertuig
en de naam van de verantwoordelijke bestuurder(s)
Dat is ook relatief.
Als je auto defect is of beschadigd, kan je een maand met een andere auto rijden, weliswaar met je nummerplaat erop en ben je automatisch verzekerd voor die vervangauto.

En dat woord "verantwoordelijke" zou ik eerder opvatten als meest courante bestuurder, wat eigenlijk niet zo veel betekent. Als iemand anders met je auto rijdt is die even goed verzekerd als jezelf, tenminste als die persoon de volle toelating van jou heeft om die auto te besturen.

Zeg maar in het jargon : volle toestemming tot bruikleen.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !