Ziekenkas

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

07 nov 2020, 19:08

Prima Vera schreef:
07 nov 2020, 12:30

Je kan het je zelf ook heel moeilijk maken natuurlijk, dat noemen ze gewoon koppigheid op niets gestoeld.
Maar mens toch, waar moei jij U eigenlijk mee, ik ben niet koppig, het gaat erom dat ze stillaan iedereen aan het verplichten zijn om alles digitaal te doen.

Ik ken mensen genoeg (zoals o.a. mijn vrouw) die niet met een pc kunnen werken of dood gewoon geen pc hebben, en is dat een schande? Denk het niet hé.

Dus moei U met uw eigen zaken want klagen en zeveren kan je als de beste.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

07 nov 2020, 20:06

benq Oké dat er mensen zijn die geen internet of pc bezitten of iphone .

Maar de meeste onder ons toch wel anders kom je niet op forum .
En gaan mensen die aan kinderen overlaten briefwisseling of betalingen ,
als niet anders kan . Zijn oplossingen genoeg .

Maar als je pc bezit zo gemakkelijk kan alles op volgen bij u ziekenfonds .
En in verleden heeft iedereen inlog nr ontvangen en anders met u ID .
Alle briefwisseling aanvaarden ze wel bij CM en liberale via mail , en zeker nu
buiten doktersbriefjes .Kun je deponeren in de brievenbus , of met de post versturen .
Hebben toch ook u mail ziekenfonds want iedereen moet ingeven . Ik krijg wel mijn facturatie
van ziekenfonds via mail .
Maar de bedoeling was als ik kopie plaatste , als je twijfelt dat je zelf voor u eigen kopie's
maakt , kun je nog altijd voorleggen als er fouten zijn uitkering .
Maakt tijdig kopie van u gegevens of op harde schijf plaatsen .
Is precies of we hier einde van de wereld te ge moet gaan .

benq ga jij u vrouw in de steek laten omdat ze met geen pc kan werken
Laatst gewijzigd door gast43 op 07 nov 2020, 20:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 nov 2020, 20:07

benq schreef:
07 nov 2020, 19:08
Prima Vera schreef:
07 nov 2020, 12:30

Je kan het je zelf ook heel moeilijk maken natuurlijk, dat noemen ze gewoon koppigheid op niets gestoeld.
Maar mens toch, waar moei jij U eigenlijk mee, ik ben niet koppig, het gaat erom dat ze stillaan iedereen aan het verplichten zijn om alles digitaal te doen.

Ik ken mensen genoeg (zoals o.a. mijn vrouw) die niet met een pc kunnen werken of dood gewoon geen pc hebben, en is dat een schande? Denk het niet hé.

Dus moei U met uw eigen zaken want klagen en zeveren kan je als de beste.
Jij bent het toch dat er over begint! En als je op een forum zit moet je maar er tegen kunnen dat er op wordt gereageerd. En heb ik gezegd dat het een schande is? Ik zeg alleen maar dat je het jezelf moeilijk maakt daar waar het niet nodig is. Mijn man kan ook niet overweg met betalingen op pc e.d. maar als het ooit zo ver komt dan zal hij van de nood een deugd moeten maken of gewoon terug zoals vroeger zelf elke betaling ingeven. Daar ontkomt niemand aan. En ik zever liever dan dat ik iemand uitscheld zoals jij dat zo graag doet.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 nov 2020, 20:08

gast43 schreef:
07 nov 2020, 20:06
benq Oké dat er mensen zijn die geen internet of pc bezitten of iphone .

Maar de meeste onder ons toch wel anders kom je niet op forum .
En gaan mensen die aan kinderen overlaten briefwisseling of betalingen ,
als niet anders kan . Zijn oplossingen genoeg .

Maar als je pc bezit is zo gemakkelijk kan alles op volgen bij u ziekenfonds .
En in verleden heeft iedereen inlog nr ontvangen en anders met u ID .
Alle briefwisseling aanvaarden ze wel bij CM en liberale via mail , en zeker nu
buiten doktersbriefjes .
Maakt tijdig kopie van u gegevens of op harde schijf plaatsen .
Is precies of we hier einde van de wereld te ge moet gaan .
Voila én meer is er niet aan.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

08 nov 2020, 09:14

E.T. schreef:
07 nov 2020, 19:04
Prima Vera schreef:
07 nov 2020, 13:06
E.T. schreef:
07 nov 2020, 12:35
Allemaal leuk en wel tot op een dag je computer stuk gaat ...
Dan kan je nog alles terugdraaien als dat nodig zou blijken. Via je gsm kan je ook op je bankgegevens. En is dat niet met alles zo? Als je gsm stuk gaat? Wat dan? Wat doe je dan?
SPAREN voor een nieuwe :evil:
Als er bij mij iets essentieels stuk gaat , (GSM, computer of bv wasmachine en dergelijke) dan kan ik direct een nieuw kopen. Ik begin niet te sparen als iets stuks gaat, ik begin te sparen als ik iets nieuw gekocht heb met het doel een reserve te hebben voor als dat essentiële ding stuk gaat.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 nov 2020, 10:04

flupke2 schreef:
08 nov 2020, 09:14
E.T. schreef:
07 nov 2020, 19:04
Prima Vera schreef:
07 nov 2020, 13:06


Dan kan je nog alles terugdraaien als dat nodig zou blijken. Via je gsm kan je ook op je bankgegevens. En is dat niet met alles zo? Als je gsm stuk gaat? Wat dan? Wat doe je dan?
SPAREN voor een nieuwe :evil:
Als er bij mij iets essentieels stuk gaat , (GSM, computer of bv wasmachine en dergelijke) dan kan ik direct een nieuw kopen. Ik begin niet te sparen als iets stuks gaat, ik begin te sparen als ik iets nieuw gekocht heb met het doel een reserve te hebben voor als dat essentiële ding stuk gaat.
Ik denk dat elke normale nuchtere mens dat toch doet én dit zeker voor de spullen die hij niet kan missen of wil missen. Ben je natuurlijk niet meer van plan nog een nieuwe gsm (dat zou trouwens een uitzondering zijn) of een nieuwe pc of laptop aan te kopen, dan doe je dat uiteraard niet. In mijn vroegere job heb ik in ieder geval ervaren dat pc en gsm zelfs voor ouderlingen boven de 70 héél voornaam waren én moeilijk te missen.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 nov 2020, 10:09

Prima Vera schreef:
08 nov 2020, 10:04
In mijn vroegere job heb ik in ieder geval ervaren dat pc en gsm zelfs voor ouderlingen boven de 70 héél voornaam waren én moeilijk te missen.
Eerlijk? Mijn moeder kon toch met haar GSM niet overweg hoor. Ze zal ook iets in de 70 geweest zijn toen ze hem kocht. Elke keer ze een sms wou sturen moest ze komen vragen hoe dat ook weer moest. Voor ons (kinderen en kleinkinderen) was dat meer een bron van frustratie dan een gemak. Net zoals geld afhalen aan de automaat. Iedere keer moest de bankbediende komen helpen en de keren dat ze haar kaart erin liet zitten zijn niet te tellen. Neen, voor oude mensen vind ik al die nieuwe digitale ontwikkelingen niet klantvriendelijk.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 nov 2020, 10:10

Prima Vera schreef:
08 nov 2020, 10:04
In mijn vroegere job heb ik in ieder geval ervaren dat pc en gsm zelfs voor ouderlingen boven de 70 héél voornaam waren én moeilijk te missen.
Eerlijk? Mijn moeder kon toch met haar GSM niet overweg hoor. Ze zal ook iets in de 70 geweest zijn toen ze hem kocht. Elke keer ze een sms wou sturen moest ze komen vragen hoe dat ook weer moest. Voor ons (kinderen en kleinkinderen) was dat meer een bron van frustratie dan een gemak. Net zoals geld afhalen aan de automaat. Iedere keer moest de bankbediende komen helpen en de keren dat ze haar kaart vergat terug te nemen zijn niet te tellen. Neen, voor oude mensen vind ik al die nieuwe digitale ontwikkelingen niet klantvriendelijk.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 nov 2020, 10:32

MyriamC schreef:
08 nov 2020, 10:10
Prima Vera schreef:
08 nov 2020, 10:04
In mijn vroegere job heb ik in ieder geval ervaren dat pc en gsm zelfs voor ouderlingen boven de 70 héél voornaam waren én moeilijk te missen.
Eerlijk? Mijn moeder kon toch met haar GSM niet overweg hoor. Ze zal ook iets in de 70 geweest zijn toen ze hem kocht. Elke keer ze een sms wou sturen moest ze komen vragen hoe dat ook weer moest. Voor ons (kinderen en kleinkinderen) was dat meer een bron van frustratie dan een gemak. Net zoals geld afhalen aan de automaat. Iedere keer moest de bankbediende komen helpen en de keren dat ze haar kaart vergat terug te nemen zijn niet te tellen. Neen, voor oude mensen vind ik al die nieuwe digitale ontwikkelingen niet klantvriendelijk.
De mannen zijn daar veel meer in bedreven hoor. En wij hadden klanten van 90 die met hun pc slimmer waren dan gastjes van 25 soms. Die daar echt behoorlijk mee overweg konden. Dat was mijn bevinding een 8 tal jaar geleden. ik stond vantijds versteld van de kennis. Maar het waren toch weldoorgaans de vrouwen die daar niet zo in bedreven waren. Ik vermoed dat op dat punt een man competitiever is? Nieuwsgieriger?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 nov 2020, 11:47

flupke2 schreef:
08 nov 2020, 09:14
Als er bij mij iets essentieels stuk gaat, dan kan ik direct een nieuw kopen. Ik begin niet te sparen als iets stuks gaat, ik begin te sparen als ik iets nieuw gekocht heb met het doel een reserve te hebben voor als dat essentiële ding stuk gaat.
Prima Vera schreef:
08 nov 2020, 10:04
Ik denk dat elke normale nuchtere mens dat toch doet én dit zeker voor de spullen die hij niet kan missen of wil missen.
Jullie leven niet in de echte wereld hé. De vierde wereld.
De wereld van de lege brooddozen.
De wereld van de voedselbanken.
Leefgeld van € 20 / week
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 nov 2020, 11:53

E.T. schreef:
08 nov 2020, 11:47
flupke2 schreef:
08 nov 2020, 09:14
Als er bij mij iets essentieels stuk gaat, dan kan ik direct een nieuw kopen. Ik begin niet te sparen als iets stuks gaat, ik begin te sparen als ik iets nieuw gekocht heb met het doel een reserve te hebben voor als dat essentiële ding stuk gaat.
Prima Vera schreef:
08 nov 2020, 10:04
Ik denk dat elke normale nuchtere mens dat toch doet én dit zeker voor de spullen die hij niet kan missen of wil missen.
Jullie leven niet in de echte wereld hé. De vierde wereld.
De wereld van de lege brooddozen.
De wereld van de voedselbanken.
Leefgeld van € 20 / week
Hoe komt ge daar nu weer bij? Een beetje te veel fantasie?

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

08 nov 2020, 12:50

Ik ben alleen sedert vorig jaar en IK SPAAR NIET.
Wat heb ik op dat 1,5 jaartje al moeten kopen ter vervanging. Niet te geloven, maar het is zo.
In volgorde :
grasmachiene (oude was te klein voor schoonzoon die 1m95 groot is),
stofzuiger (was een Philips van 25 jaar oud),
broodrooster (ik mag wel zeggen dat ik oude niet meer vertrouwde)
elektrische tandenborstel (ineens kon die niet meer opgeladen worden)
radio-CD speler (had hier nog de radio van mijn schoonouders, De oude radio-Cd speler werkte al een hele tijd niet meer).
televisie (2 maanden geleden, ineens geen beeld meer), De oude Philips was 14 jaar oud.
gewone telefoon (2 maanden geleden. Hij rinkelde nog, maar ik kon zelfs de namen en cijfers niet meer zien, ook niet bij het bellen. Nu een nieuwen waar men berichten kan inspreken),
computermuis (1 maand geleden),
smartphone (juist 1 week voor de nieuwe lockdown gekocht - omdat ik mijn oude nummer (orange) wil behouden bij telenet de aansluiting best in de computerwinkel van telenet zelf ook om te praten over het 'aangepaste' abonnement dat ik wil. Men kan daar nu alleen terecht voor herstellingen, dus een beetje wachten. Heb mijn oude GSM terug met eurokes opgeladen.
Wat is het volgende ?
Ik heb niet aan mijn spaargeld moeten zitten, maar spaar ook niet meer. Er is wel iemand goed mee.
Als het terug mag, zullen dochter, schoonzoon en kleindochter en ik tesamen terug op reis gaan. En ik trakteer.
En ik kan dit omdat we met ons 2 gewerkt hebben. Ik ben gehandicapt 66% invaliditeit door het Ministerie van Sociale Zaken vastgesteld en nooit 1 frank of 1 euro voor mijn handicap gekregen. Wat ik dus altijd als gepensioneerde heb gekregen en nu mijn weduwenpensioen daar heb ik voor gewerkt.
En dan sommige hier maar klagen over de eurokes en geen waarheid vertellen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 nov 2020, 13:08

Daar is niets op tegen Doggy, ieder zaait naar zijn eigen zak zegt men altijd. Wij hebben ook niets te kort, hebben gezorgd voor ons eigen huis, beiden altijd gewerkt. Ge moet niet zot doen maar men komt er. Meer is voor ons ook niet nodig. Zoonlief is ook gesteld, die komt ook niets te kort. Wij gooien ze niet buiten, potten ook niet maar proberen gewoon goed te leven. Tot hiertoe kopen wat we goesting hebben én eten zoals we goesting hebben.
Spijtig genoeg zijn er gepensioneerden die een pak minder hebben. Dat heeft allemaal verschillende redenen.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

08 nov 2020, 15:57

Inderdaad Prima Vera, ik denk volledig zoals gij.
We hebben inderdaad ook zo geleefd en nu nog altijd goed.
Maar ja, alleen is maar alleen.
Ik kan dag en nacht op de dochter rekenen, voor alles en nog wat.
En of ge't geloofd of niet, dit is, en zij is, heel uitzonderlijk.
En daar zul ge't ook wel met mij eens zijn als ge eens "kijkt" wat er rondom u gebeurd.
Groetjes

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 nov 2020, 16:16

doggy schreef:
08 nov 2020, 15:57
Inderdaad Prima Vera, ik denk volledig zoals gij.
We hebben inderdaad ook zo geleefd en nu nog altijd goed.
Maar ja, alleen is maar alleen.
Ik kan dag en nacht op de dochter rekenen, voor alles en nog wat.
En of ge't geloofd of niet, dit is, en zij is, heel uitzonderlijk.
En daar zul ge't ook wel met mij eens zijn als ge eens "kijkt" wat er rondom u gebeurd.
Groetjes
Zeker en vast, wij hebben hier zulke zoon! En ik ben echt niet van 't type eigen volk alleen maar goei volk hoor. Wij zijn gezegend met een goeie zoon én even goeie schoonzoon, we mogen daar de al aan vragen. Maar als je alleen bent zoals jij is het nog belangrijker dat je op je kind kan terugvallen. En ik ben ook van't principe dat je kinderen op de wereld zet omdat je ze graag ziet én niet omdat ze voor je zouden zorgen in je oude dag. 't Is wel mooi als dat ook lukt.