parkeermeters mortsel

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

30 jan 2020, 09:35

Dicksy schreef:
30 jan 2020, 09:03
U betaald voor uw voertuig, mijnheer x betaald voor zijn voertuig en mijnheer y dient te betalen voor zijn voertuig om te mogen parkeren.
Hier heeft vagelis betaald voor het voertuig van mijnheer x en betaald voor het voertuig van mijnheer y (als x dat ticketje op zijn beurt zou doorgeven) met een ticket dat diende om zijn voertuig te plaatsen en niet dat van x of y.
O nee hoor,
met dat oude systeem betaal je gewoon 1 ticket voor de service, namelijk die plaats tegen die prijs.
Onafhankelijk van welk voertuig dan ook, want dat staat niet op het ticket (het contract).
Er is gewoon geen persoonlijke verbintenis tussen een bepaalde chauffeur of voertuig en de gemeente.
Dus kan en mag dat ticket honderd keer doorgegeven worden.
Dat begreep de gemeente.
Met het nieuwe systeem steekt men daar een stokje voor, en is de betaalde service wel gekoppeld aan één specifiek voertuig.
Via het ingeven van de nummerplaat.

Nu heb ik vernomen dat in Antwerpen, het ingeven van de nummerplaat ook een extra controle is of dat voertuig zich wel binnen de LEZ-zone mag bevinden.
Zoniet: boete.
Ik weet niet of het waar is, maar het is niet onmogelijk natuurlijk.

Het systeem van betaling via sms is anderzijds wél een verbetering naar de klant toe.
Want dan betaal je eindelijk correct voor de geleverde dienst.
Vroeger, met dat kleingeld of de bankkaart, diende je je parkeertijd in te schatten.
En dus veiligheidshalve steeds te hoog te mikken om een boete te vermijden.
Dus weeral kassa kassa voor de gemeente en het parkeerbedrijf.
Want als je je betaalde parkeerplaats vroegtijdig vrijgaf, dan kwam er wel een ander in de plaats die nogmaals betaalde.
Zo innen ze een dubbel tarief.
En de schapen achter het stuur vinden dat allemaal maar normaal.
Ondank is 's werelds loon

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

30 jan 2020, 10:48

Het is gewoon roverij. Stel dat ik een ticket neem voor de bioscoop, maar voor ik binnen ga bedenk ik mij en geef het ticket aan iemand anders. Wie kan mij dat verbieden, of een ticket voor een of ander evenement, daar mag ik toch mee doen wat ik wil. Natuurlijk als er een naam op staat is het misschien moeilijker, maar wie mag mijn identiteitskaart vragen?
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

30 jan 2020, 12:16

Heel juist pomponneke.
U geeft een goed voorbeeld met een bioscoopticket dat niet op naam staat.
Als de bioscoop zou eisen dat de nieuwe bezitter van het ticket nogmaals ervoor betaalt,
ja dan is dat dus roverij !
Ondank is 's werelds loon

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

30 jan 2020, 16:17

Paul Siemons schreef:
30 jan 2020, 08:30
T
Ja ja.... binnen het uur stak er een papiertje onder de ruiten wisser of ik zo vriendelijk zou zijn om € 25 over te maken op de rekening van Streetone omdat er geen parkeerticket te vinden was in mijn wagen!!!!!!!!

Afwachten dus....
(had wel mijn parkeerschijf gelegd)
als je betaald heeft met uw bankkaart dan heb je daar toch een bewijs van ( rekening uittreksel )
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: