Vliegen met slecht weer, landen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

09 feb 2020, 20:33

Regelmatig of steeds dezelfde vlieger draait rondjes al 1 uur lang momenteel. Met dat automatisch landen ILS tot daaraan toe, maar heeft Deurne dat ook?
Die plotse heftige rukwinden en evtl windschering die u naar de grond drukt, niemand kan zo vlug reageren(tenzij uw snelheid hoog genoeg is!).
Welke gek vliegt er met dit weer?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

09 feb 2020, 20:57

Zulle der daar wel enkele met een ei in hun broek zitten..... :roll:

Daar is Zavelentem maakt er daar regelmatig ene nen doorstart zo op de flightradar te zien.
Ook zijn der daar nog een andere reeks rondjes aan het draaien, precies in de file met de spitsuren.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 feb 2020, 08:37

Een bruin streep ja.............. :lol: :lol: :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

10 feb 2020, 17:40

Een lijnvlucht in Deurne die rondjes draait in de file, dat heb ik hier nog niet gezien, twijfelachtig ook voor die 18 vluchten per dag. In de weekend als eens meer , maar dan is het een sportvlieger die leert . Maar vermits ze elke keer dat ze de startbaan raken moeten betalen, doen ze dus rondjes opstijgen, rond vliegen, dalen maar niet effectief landen . Zonder de grond te raken zijn ze weer weg. Waarschijnlijk was het ene die zijn vliegkunde in het barse weer wel eens wou testen. Eerlijk gezegd ik merk van al dat vliegverkeer eigenlijk niks, alhoewel ik vlakbij woon.
Het enige dat mij irriteert is die mooie rustige zondagnamiddag die wordt verstoord als ze de jaarlijke optocht ( vliegbeurt) doen van al de museumstukken ( oude vliegtuigen) uit het museumpje hier aan de luchthaven.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 feb 2020, 18:53

kitten schreef:
10 feb 2020, 17:40
Het enige dat mij irriteert is die mooie rustige zondagnamiddag die wordt verstoord als ze de jaarlijke optocht ( vliegbeurt) doen van al de museumstukken ( oude vliegtuigen) uit het museumpje hier aan de luchthaven.
Het is toch erg aan het worden hé
Niemand kan nog iets verdragen.
Je moest beschaamd zijn

Dan kunnen wij alle dagen zagen met de school naast ons

Als je daar niet tegen kunt ga dan verhuizen
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

10 feb 2020, 18:57

kitten schreef:
10 feb 2020, 17:40
Een lijnvlucht in Deurne die rondjes draait in de file, dat heb ik hier nog niet gezien, twijfelachtig ook voor die 18 vluchten per dag. In de weekend als eens meer , maar dan is het een sportvlieger die leert . Maar vermits ze elke keer dat ze de startbaan raken moeten betalen, doen ze dus rondjes opstijgen, rond vliegen, dalen maar niet effectief landen . Zonder de grond te raken zijn ze weer weg. Waarschijnlijk was het ene die zijn vliegkunde in het barse weer wel eens wou testen.
Zou mij ten zeerste verwonderen hoor, geen enkele piloot gaat met zulk weer zijn leven riskeren, en zeker niet dat van de passagiers.

Trouwens, gisteren op schiphol heeft er ene 3 landingspogingen gedaan en is uit miserie teruggegaan vanwaar hij kwam (Madrid - Vlucht UX1093)
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/vl ... ~af7d983f/

https://www.flightradar24.com/data/flig ... 3#23cede22
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

10 feb 2020, 21:40

Wie geeft daar goedkeuring voor om zo te gaan landen met een storm op de plaats van bestemming, er is toch communicatie genoeg tegenwoordig?
Van mij kregen zulke idioten zelfs geen verzekering dan.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

11 feb 2020, 08:04

boeffer schreef:
10 feb 2020, 21:40
Wie geeft daar goedkeuring voor om zo te gaan landen met een storm op de plaats van bestemming, er is toch communicatie genoeg tegenwoordig?
Van mij kregen zulke idioten zelfs geen verzekering dan.
Zondag om 17.00 een halfuur buiten geweest. De storm was al pittig. Enkel bij harde wind of storm komen die hier over (buurt Lier) dat waren er minstens vijf. Die het volgen zullen het wel weten, maar schijnbaar is dit bijna normaal.

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

11 feb 2020, 08:15

Charlie Maru
Flightradar, was vroeger betalende rechtstreeks, en gratis uitgesteld kijken, is dat nog zo of is dat andere software?

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

11 feb 2020, 09:17

renzo schreef:
11 feb 2020, 08:15
Charlie Maru
Flightradar, was vroeger betalende rechtstreeks, en gratis uitgesteld kijken, is dat nog zo of is dat andere software?
Je hebt nog altijd betalende en gratis.

Gratis is eveneens rechtstreeks maar met een reclame-banner en beperkter in informatie.
Er staat ook een timer op - na 20 minuten valt het beeld weg. Dan moet je de pagina telkens gewoon vernieuwen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

11 feb 2020, 14:06

Aan benq, ik constateer gewoon dat mij dat irriteert, dat is toch mijn volste recht, geloof ik. Het gaat maar over 1 dag per jaar. En laat je beschuldigingen maar varen, ik ga hier zeker niet verhuizen, ik ben hier geboren en woon ook vlak naast een grote school, met nog eens 2 trams voor de deur en het vliegveld achter de hoek.