Corona virus

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 mar 2020, 13:19

marcelvm schreef:
20 mar 2020, 12:54
Waar haalt u die informatie dat het 20graden overleeft
Ben dat nog nergens tegen gekomen
Die persoon in het ziekenhuis kon alleen waarschijnlijk zeggen
Dus geen nee of ja zij wist het dus ook niet
Jawel hoor vanmorgen bij een officiële mededeling, verdere update van de veiligheidsmaatregelen én vragen. Daar stond duidelijk in dat dit virus kan overleven tot min 20 graden.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

20 mar 2020, 14:54

Ik denk dat ze het zelf niet goed weten en dat kunnen wij hen niet kwalijk nemen.

Daarstraks ik geloof op kanaal Z (ik weet het niet zeker meer),
Meer mensen laten nu hun voedsel en andere aankopen thuis leveren,
Daar zegde men: de doos 24 uur ongeopend laten staan!
Bedoelen ze dan dat de microben dood zijn?
En ze overleven zeker -20°
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

20 mar 2020, 15:25

Gelukkig kunnen de virussen niet tegen de warmte Benq, daarom voelen ze zich ook goed in de winter.
Als men de verpakking dus een aantal uren laat staan, moeten ze sterven want ze hebben een gastheer nodig. Op cash geld zouden ze 12 uren overleven.
Via Google vernomen dat het virus 24 u kan overleven op karton.
Handelaars geven dus goede raad.
Ik winkel zo weinig mogelijk en draag plastic handschoenen, die ik dan met warme zeep reinig bij thuiskomst.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

20 mar 2020, 19:10

Dan had ik het toch goed gehoord,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

24 mar 2020, 16:56

Prima Vera schreef:
20 mar 2020, 13:19
marcelvm schreef:
20 mar 2020, 12:54
Waar haalt u die informatie dat het 20graden overleeft
Ben dat nog nergens tegen gekomen
Die persoon in het ziekenhuis kon alleen waarschijnlijk zeggen
Dus geen nee of ja zij wist het dus ook niet
Jawel hoor vanmorgen bij een officiële mededeling, verdere update van de veiligheidsmaatregelen én vragen. Daar stond duidelijk in dat dit virus kan overleven tot min 20 graden.


Dan kan ik mijn maskers en handschoenen niet virus vrij maken pech

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

24 mar 2020, 17:01

Men moet tot 1.5 meter afstand houden
Maar heeft men dan rekening gehouden met sterke wint want hoest men dan denk ik dat dat een heel verschil is als er geen wind is zoals nu
Ook vraag ik mij af bij joggers die elkaar tegen komen bij wind zij lopen nogeens het virus tegemoet
Misschien ver gezocht maaar maaaar hé weet nooit

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 mar 2020, 17:14

Handschoenen "binnenstebuiten" uittrekken en onmiddellijk weggooien.

Ben je besmet of heb je (koorts) symptomen dan kan je ook je masker NIET hergebruiken.

Ben je niet ziek en draag je zo'n mondmasker om je een beetje te beschermen tegen hoestende en niesende medeburgers dan moet je ervan uit gaan dat de buitenzijde besmet zou kunnen zijn. Voorzichtig afnemen is steeds de boodschap, raak je gezicht niet aan!

Ik leg mijn FFP0 masker (is eigenlijk gewoon een stofmasker uit de bouw) op mijn dashboard in de volle zon :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

24 mar 2020, 18:00

marcelvm schreef:
24 mar 2020, 17:01
Ook vraag ik mij af bij joggers die elkaar tegen komen bij wind zij lopen nogeens het virus tegemoet
Misschien ver gezocht maaar maaaar hé weet nooit
Ik vind dat helemaal niet vergezocht.
Als ik al wandelend zo'n jogger kruis, hou ik altijd enkele seconden mijn adem in.
Want die verspreiden rondom zich een wervelwind van zweetdruppeltjes, vochtige ademhaling enz.
Eigenlijk niet verantwoord in deze tijden!
Ondank is 's werelds loon

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

26 mar 2020, 07:15

paar simpele vragen
1. in woon in kontich maar ga al jaren naar bakker in edegem, mag ik daar blijven gaan?
2. vind nergens toiletpapier, mag ik naar makro in deurne
3. heb zin in "griek", hier is geen "afhaalgriek", in aangrenzende gemeente wel, mag ik daar naartoe?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 mar 2020, 07:31

De één zal zeggen ja, de ander niet. Hier wordt er niet zo streng op toegekeken. Hier kan je gerust naar de omringende gemeente om je inkopen te doen. Grens en kuststreken worden veel meer gecontroleerd. Het hangt ook af van de interpretatie van de politieagenten die op dat moment juist aan't surveilleren zijn.
Wij moesten deze week naar onze huisdokter, die 3 gemeentes verder ligt van waar wij wonen, geen problemen gehad.
De slogan blijf in uw kot is ook niet volledig van toepassing want je mag én moet zelfs buiten komen. Je moet gezond blijven. Een toertje rond uw huis wil zeggen het blokje rond. Kom je onderweg je slager, supermarkt of bakker tegen, des te beter toch?
Als ik morgen naar Lidl of Aldi moet zal het in de naburige gemeente zijn, hetzelfde voor Colruyt. Hier doen de mensen dat in ieder geval allemaal nog wel. Moet je je gezond verstand gebruiken? Ja dat denk ik wel.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 mar 2020, 07:49

De Heer Van Ranst geeft maar weinig hoop in verband met het virus; hij spreekt van " Zeker nog een jaar vooraleer we helemaal normaal zullen kunnen leven” en dan nog???
Het zal wachten worden op een vaccin (1 tot1,5 jaar) en dan moet iedereen nog gevaccineerd worden , hoeveel tijd gaar er daar over ( de ganse wereldbevolking).
Even doordenken : de mensen die een tweede verblijf hebben bvb Spanje ; wanneer gaat de situatie daar stabiliseren zodat ze DURVEN buitenlanders in het land binnen te laten, woning verkopen?; valt de woningprijzen in elkaar en hoe gaat je woning er nog uitzien ( vandalen streken en inbraken in crisissituaties), wil niet doemdenken maar de kans zit er in( zie maar in ons land waar ze autoruiten inslaan van zorgverstrekkers en we zijn nog geen maand ver.
Als we het overleven wat ik iedereen toewens, zullen we nog wel spreken van de goeie ( ouwe) tijd

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 mar 2020, 08:17

Experts: “Mondmasker dragen op straat heeft geen zin”

Het heeft geen zin om een mondmasker te dragen op straat. Dat hebben experts Steven Van Gucht en Emmanuel André gezegd op de dagelijkse persconferentie van de FOD Volksgezondheid en het crisiscentrum over het coronavirus.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200325_049 ... t-geen-zin

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

26 mar 2020, 08:35

wat te doen?
in gebouw naast het onze wonen 2 alleenstaande mannen
de ene heeft sedert enkele maanden een relatie en zijn "lief" is sedert enkele weken bij hem ingetrokken maar staat daar niet "ingeschreven"
de andere had tot voor paar jaar relatie met dame die bij hem inwoonde. sedert begin deze week heeft hij terug een relatie met zelfde dame, die daar de hele dag in huis is en soms blijft overnachten. ook zij is daar niet ingeschreven.
beide mensen zijn al door buren aangesproken dat dit gezien coronavorus niet toegelaten is en de gezondheid van de medebewoners in dat gebouw in gevaar brengen maar ze trekken er zich blijkbaar niks van aan!

langs de ene kant voel ik me moreel verplicht hiervan aangifte te doen bij politie maar langs de andere kant vind ik dit "klikken", iemand "verraden"....
raad aub?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 mar 2020, 09:15

Moet men in deze tijd nog een boterbriefje hebben om samen te kunnen zijn? Ik denk dat je er dan héél veel zal moeten verklikken hoor.
Er zijn er genoeg heden ten dage die samenwonen maar niet op hetzelfde adres staan alleen nog maar om belastingen te ontwijken of andere voordelen niet te verliezen. Dus op dat éne koppel zal het ook wel niet op aankomen?
En wat die besmetting betreft: we worden er alle dagen op allerhande manieren aan blootgesteld. 't Is niet omdat er één persoon bij de andere gaat wonen, dat die besmetting ineens zo alarmerend gaat zijn.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

26 mar 2020, 09:21

't ja, als je die redenering volgt hebben richtlijnen, reglementen enz geen enkele zin en mag iedereen zijn goesting doen... hoe zou je bv redeneren moest je bejaarde moeder op dezelfde gang wonen als één van die mensen ? denk je echt dat die maatregelen belachelijk nutteloos zijn als bv mensen hun ouders in home niet mogen bezoeken enz.? ok, laat ons dan allemaal terug gaan werken, heropen de scholen, zet de terrassen terug buiten, het is maar een griepje ?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !