Corona virus

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 mar 2020, 09:52

vagelis schreef:
denk je echt dat die maatregelen belachelijk nutteloos zijn als bv mensen hun ouders in home niet mogen bezoeken enz.? ok, laat ons dan allemaal terug gaan werken, heropen de scholen, zet de terrassen terug buiten, het is maar een griepje ?
Die maatregelen zijn niet belachelijk nutteloos als iedereen zijn gezond verstand gebruikt. Er moet tenslotte ook nog geleefd kunnen worden.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 mar 2020, 09:55

Dicksy schreef:
26 mar 2020, 09:52
vagelis schreef:
denk je echt dat die maatregelen belachelijk nutteloos zijn als bv mensen hun ouders in home niet mogen bezoeken enz.? ok, laat ons dan allemaal terug gaan werken, heropen de scholen, zet de terrassen terug buiten, het is maar een griepje ?
Die maatregelen zijn niet belachelijk nutteloos als iedereen zijn gezond verstand gebruikt. Er moet tenslotte ook nog geleefd kunnen worden.
Voila Dicksy. Men kakt hier altijd op NVA want dat zijn de zwarten van de oorlog.
Wel naar mijn aanvoelen zijn er hier veel die op weg zijn naar de vroegere praktijken : klikspanen.
Als men eens wat meer naar zichzelf keek én doet wat moet gedaan worden, zou het er al beter uit zien. Maar velen zitten te kijken naar wat anderen doen maar niet naar wat ze zelf doen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 mar 2020, 10:03

Ja, Prima Vera; ok ge moet niet klikken maar woont er eens naast geraakt besmet en het komt door die lui die er een lat - relatie op na houden en in geval van behoefte aan enige intimiteit een wipje doenen voorde rest zie niet om.
Ge moet niet klikken maar stel dat je ze er over aanspreekt en ze zeggen " moei u in uw kot", wat ga je dan doen?
Ben benieuwd :)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 mar 2020, 10:06

wardje schreef:
26 mar 2020, 10:03
Ja, Prima Vera; ok ge moet niet klikken maar woont er eens naast geraakt besmet en het komt door die lui die er een lat - relatie op na houden en in geval van behoefte aan enige intimiteit een wipje doenen voorde rest zie niet om.
Ge moet niet klikken maar stel dat je ze er over aanspreekt en ze zeggen " moei u in uw kot", wat ga je dan doen?
Ben benieuwd :)

Dan ga ik niets doen. Dan heb ik het tegen hen gezegd én moeten ze hun verantwoordelijkheid maar dragen. En als ze liggen te wippen, mij gaan ze daardoor niet besmetten. En hoe ga jij nu in godsnaam weten dat jij juist door die persoon gaat besmet geworden zijn? Jij hebt het misschien zelf dat virus én jij gaat haar misschien besmet hebben. Wat ga je dan doen én/of zeggen? Als iemand voedingswaren in een kartonnendoos voor iemands deur zet, die doos kan ook besmet zijn. Kan jij daardoor besmet worden omdat je er langs loopt? Ik dacht het niet. Dus die dame kan jou ook niet besmetten omdat zij er langs loopt. Ik dacht dat ouderen toch slimmer waren hoor én beter nadachten in plaats van als kiekens zonder kop rond te rennen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 mar 2020, 10:11

Prima Vera, ge verdraaid mijn woorden , ik weet ook dat je niet besmet geraakt als ze liggen te wippen, maar als je ze aanspreekt en ze beginnen dicht tegen jouw hun gedacht te zeggen , dan weet ik het nog zo goed niet.
Maar goed wilde maar eens uw gedacht horen en verder een goeie gezondheid.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

26 mar 2020, 10:13

totaal misplaatste reactie prima vera
waarom nva er bij sleuren?
zei ik dat ik klikte ? denk het niet...
ik hou me 100% aan de regels!
ik stel jou de vraag : aan welke regels moeten we ons houden en aan welke niet ? geef me eens een duidelijk antwoord !
in dat blokje van 6 flats wonen dan ook nog eens drie 80-plussers, een hartpatiënt en een kankerpatiënt!
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 mar 2020, 10:30

wardje schreef:
26 mar 2020, 10:11
Prima Vera, ge verdraaid mijn woorden , ik weet ook dat je niet besmet geraakt als ze liggen te wippen, maar als je ze aanspreekt en ze beginnen dicht tegen jouw hun gedacht te zeggen , dan weet ik het nog zo goed niet.
Maar goed wilde maar eens uw gedacht horen en verder een goeie gezondheid.

Wel daar moet je dan bij nadenken als je hen aanspreekt, dan breng je je zelf én hen in gevaar. Lukt het niet vanop afstand, doe het dan niet én denk aan je zelf. Ga gewoon binnen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 mar 2020, 10:33

Ik zou zeggen "blijf in uw kot" :lol:
Een "nieuw" gezinnetje moet wel kunnen vind ik tenzij het alle dagen een ander is.
Vreemden (*) aanspreken op hun gedrag is nu niet een goed idee, zelfs als het bij een scheldpartij blijft vliegen de speekseldruppels in 't rond!

(*) a- mensen die je niet persoonlijk kent
(*) b- mensen van vreemde origine ---> die weten van niks hoor, die komen alle dagen bij elkaar over de vloer elke avond zit het er vol van neefjes en nichten. Minister Demir heeft, naar aanleiding van het overgrote deel aan allochtonen op de intensieve, al een oproep in 't Turks gedaan maar ja das een Koerdische en daar luisteren de echte Turken niet naar :twisted:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 mar 2020, 10:34

vagelis schreef:
26 mar 2020, 10:13
totaal misplaatste reactie prima vera
waarom nva er bij sleuren?
zei ik dat ik klikte ? denk het niet...
ik hou me 100% aan de regels!
ik stel jou de vraag : aan welke regels moeten we ons houden en aan welke niet ? geef me eens een duidelijk antwoord !
in dat blokje van 6 flats wonen dan ook nog eens drie 80-plussers, een hartpatiënt en een kankerpatiënt!
Vagelis, ik had het ook niet op jou persoonlijk hé. Hier houden wij ons ook zo veel mogelijk aan de regels. Gisteren een praatje gedaan met de buren van enkele huizen verderop én ja dan is dat al roepend.
Maar er mag in een blok wonen wie dat wilt, blijf op je zelf, zoek geen contact met de anderen én dan kan je ook niet besmet worden. Dan mag er nog komen wie dat wilt. Het virus gaat niet onder je voordeur door glippen hoor. Ik ben en blijf daar gewoon héél nuchter over. Ga jij nog naar de winkel? Wel dan is de kans heel groot dat je het daar op doet én mee naar je blok van 6 flatjes neemt. Maar heb jij geen contact met die mensen? Dan zullen zij het allicht niet van jou opdoen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 mar 2020, 10:34

E.T. schreef:
26 mar 2020, 10:33
Ik zou zeggen "blijf in uw kot" :lol:
Een "nieuw" gezinnetje moet wel kunnen vind ik tenzij het alle dagen een ander is.
Vreemden (*) aanspreken op hun gedrag is nu niet een goed idee, zelfs als het bij een scheldpartij blijft vliegen de speekseldruppels in 't rond!

(*) a- mensen die je niet persoonlijk kent
(*) b- mensen van vreemde origine ---> die weten van niks hoor, die komen alle dagen bij elkaar over de vloer elke avond zit het er vol van neefjes en nichten. Minister Demir heeft, naar aanleiding van het overgrote deel aan allochtonen op de intensieve, al een oproep in 't Turks gedaan maar ja das een Koerdische en daar luisteren de echte Turken niet naar :twisted:

Natuurlijk dat. Gezond verstand primeert altijd.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

26 mar 2020, 10:36

ik wacht nog op antwoord welke regels wel of niet te volgen Prima vera !
dus jij vindt dit lichtzinnige maatregelen die niet moeten opgevolgd worden...
ik dacht dat de jeugd hier lichtzinnig mee omging maar het is dus door mensen als uzelf (die oud en wijs zouden moeten zijn) dat het virus langer dan nodig zijn gang kan gaan !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

26 mar 2020, 10:45

blijf in uw kot ! da's toch duidelijk hé of niet ? die 2 dames verblijven dus in een ander zijn kot en dat is niet toegelaten of u het nu een goeie of slechte maatregel vindt !
en deze dames zijn geen vreemdelingen of mensen van vreemde afkomst hoor...
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 mar 2020, 10:48

Gaan die dan overdag naar hun eigen kot?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 mar 2020, 10:49

vagelis schreef:
26 mar 2020, 10:36
ik wacht nog op antwoord welke regels wel of niet te volgen Prima vera !
dus jij vindt dit lichtzinnige maatregelen die niet moeten opgevolgd worden...
ik dacht dat de jeugd hier lichtzinnig mee omging maar het is dus door mensen als uzelf (die oud en wijs zouden moeten zijn) dat het virus langer dan nodig zijn gang kan gaan !
Neen Vagelis ik vind de maatregelen die ze nu verordenen zeker niet verregaande genoeg. Dat neemt niet weg dat ik mensen niet versta die er anders over denken.
Neen én het is niet door mensen als ik dat het virus verder gaat, één maal per week naar de winkel gaan en dat is het! Is dat volgens u verkeerd gedrag? Wie gaat er voor u naar de winkel én hoe dikwijls in de week? Wil u dat zeggen?

Maar mensen verbieden om samen te gaan wonen? Komaan hé zeg.
Laatst gewijzigd door Prima Vera op 26 mar 2020, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 mar 2020, 10:52

vagelis schreef:
26 mar 2020, 10:45
blijf in uw kot ! da's toch duidelijk hé of niet ? die 2 dames verblijven dus in een ander zijn kot en dat is niet toegelaten of u het nu een goeie of slechte maatregel vindt !
en deze dames zijn geen vreemdelingen of mensen van vreemde afkomst hoor...

Néé, één van die 2 dames woont samen met die man. Dus het is er nog maar ééntje die af en toe langs komt. Zou ik het doen? Nee, maar ik ben die vrouw niet. En wat vreemdelingen en of vreemde afkomst er mee te maken heeft, is me al helemaal een raadsel.