Naar de kapper, ja of neen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

16 mar 2020, 16:39

benq schreef:
16 mar 2020, 15:59
En tis niet alleen de kapper hé,
Postbode is juist geweest, oei zal maar eerst alle papier ontsmetten
En de reclame dragers?
En de pakjes bezorger?
Kortom alles hé.

Ook de carwash hier zal sluiten ...
Zie je nu mensen ...daar begrijp ik dus geen jota van .
De machine doet zijn werk toch?
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

18 mar 2020, 11:39

Coiffeuse sluit volledig reeds deze ochtend. Dat is het verstandigste. Wie moest ze wel en wie niet helpen.
Gisteren is ze begonnen met zoveel mogelijk iedereen te bereiken.
We hopen allemaal dat de coronevirus ons niet treft. Ze doet haar best. Niet onderschatten.
Gr.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

18 mar 2020, 11:54

doggy schreef:
18 mar 2020, 11:39
Coiffeuse sluit volledig reeds deze ochtend. Dat is het verstandigste.
Inderdaad ! 't Is ook een eerder dwaze maatregel van de regering !

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

18 mar 2020, 14:30

alle beroepen die gevaar lopen ,sluiten
zoals de kapper,die kan geen meter afstand houden van de klant,
ik vraag mij af,waarom er niet ingegrepen word bij de lijn :!: :) die chauffeurs lopen
groot gevaar,als men leest dat men enkel handgel heeft,en dan nog zelf gekocht :x
taxi ,idem... men neem dit nog altijd als een lachertje op..verdorie hoe is dit mogelijk.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

18 mar 2020, 15:42

Wie in deze tijd nog in Bokrijk of gelijke gaat wandelen is toch echt niet bij zijn hoofd, waarom is dat nog open ten andere ?
Hier zijn de parken af te raden en de speeltuinen zijn allemaal dicht , logisch toch?

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

18 mar 2020, 17:08

kitten schreef:
18 mar 2020, 15:42
Wie in deze tijd nog in Bokrijk of gelijke gaat wandelen is toch echt niet bij zijn hoofd, waarom is dat nog open ten andere ?
Hier zijn de parken af te raden en de speeltuinen zijn allemaal dicht , logisch toch?
Daar ben ik het absoluut NIET mee ens.
Er wordt zelfs aangeraden om regelmatig " een luchtje te gaan scheppen" . Als dat kan natuurlijk zo dicht mogelijk in je omgeving. En als die omgeving dan Bokrijk is , waarom niet? Maar houd u aan de voorschriften zoals ze verspreid zijn , hou dus zeker afstand van mekaar en ga niet in groep.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

19 mar 2020, 10:59

die buschauffeurs zitten achter glazen en plexi wanden
en qua betalingen is het allemaal geautomatiseerd
wat wél wegvalt zal de controle op zwartrijden zijn
maar voor het plezier pakt niemand nu nog openbaar vervoer , zwartrijders zullen dat dan ook niet ....
maar besmet zullen der héél véél zijn nu
als ze in de winkels gestaan hebben zoals de jeugd op muziekfestivals normaal staan
supermarkten, ikea , enz.
kiekens zijn het , en dat gaan we eind volgende week merken

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

14 apr 2020, 10:39

Ik vraag mij af of bekende personen (o.a. die op TV komen), rijke personen enz... nu ook naar de kapper gaan of hun gewone kapper aan huis komt en hetzelfde met hun gezichtsverzorging ? En zowel vrouwen als mannen. En wat doen diegenen die altijd hun haar om de 2 weken proper zetten ? Wie bedoel ik ? Juist....
Mijn haar vind ik nog altijd in orde. Wat meer werk aan 's morgens, maar het is O.K. en het zal zo blijven denk ik. Een buurvrouw verft haar grijze haren en dat is nu verschrikkelijk om te zien en ze heeft geen producten om dat een beetje bij te werken. Als het zo nog enkele weken/maanden duurt zal ze grijze haartjes wel gewoon zijn. Dat zegt ze zelf ook al lachende.
Wat denken jullie hierover.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 apr 2020, 10:48

ik verf mijne wederhelft haar "haar "altijd , een paar keer de uitgroei , en dan ne keer helemaal
en dat resultaat mag gezien worden hoor
maar men moet met goed matriaal werken , dat is héél voornaam
en die van ons heeft altijd méér dan genoeg in huis voor gemakkelijk een half jaar toe te komen
als men een beetje handig is , en weet hoe men dat moet dan , is daar niks aan
en rollen inzetten doet ze zelf

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

14 apr 2020, 12:17

Dikwijls wordt er gezegd " als mijn haar maar goed zit" . Dat is iets waar ikzelf en mijn vrouw ons nu niets van aantrekken. Wij gaan altijd naar de kapper "als model " in een kappersschool. Maar door corona is deze school nu natuurlijk ook gesloten. Onze laatste afspraak was voorzien voor 21 februari, maar door ziekte ( geen corona !!) hebben we dat moeten uitstellen. Dan werd er uitstel gedaan wegens corona ( school gesloten). Onze afspraak zou nu op 24 april doorgaan , maar dat zal ook wel verschoven worden denk ik . Tot wanneer ? Wie weet het . Wij doen zoals Sam Gooris zingt " laat het gras maar groeien ", alleen is het bij ons " laat het haar maar groeien" :) . Wij leggen het wel zo goed mogelijk in de plooi en denken : wie ons zo niet wil bekijken moet maar zij hoofd wegdraaien.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

14 apr 2020, 12:53

Degene die mij niet kan aanzien zoals ik ben mag van mij gerust verder wandelen..... 8)
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

19 apr 2020, 17:25

Charlie Maru schreef:
14 apr 2020, 12:53
Degene die mij niet kan aanzien zoals ik ben mag van mij gerust verder wandelen..... 8)
:D :D :lol: :lol:

Een snuifje nostalgie toch?


Afbeelding
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

13 mei 2020, 14:39

De kapster heeft zelf al gebeld. Haar vaste klanten gaan voor op alle anderen en ze doet zowel knippen als kleuren. Bij mij is het alleen knippen. Ik vind mijn grijze haartjes heel mooi. Er moet niemand bellen voor een afspraak of ze zullen wel enkele weken geduld moeten hebben.
Ik had mij al afgevraagd hoe ze deze lange sluiting gingen oplossen. Dit is mij nu wel heel duidelijk.
Maar alle weken gaan dat zullen we dan bij ieder bezoek verder afspreken. Sommigen wel, anderen niet heeft ze gezegd. Zo, en dat was ons kort gesprekje. Amaai, dat gaat nogal een verandering zijn. Ik zal er 14 weken "jonger" uitzien.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

13 mei 2020, 17:13

.
Hier continue bezet ...
t'ja wat wil je :roll:
Enfin we zijn terug een stapje vooruit .

Nu nog een terrasje :cry:
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

21 mei 2020, 12:29

Ik ben juist terug van de kapster. Ik ben 47 euro meer waard en voel me ineens veel jonger. Iedereen voelt dat zo. Ze mocht vandaag op den heiligen... werken en er waren alleen een paar vaste klanten van donderdag. Deze voormiddag 3 en deze namiddag nog 2 en ook nog 1 klant die om de 14 dagen op donderdag komen. We behouden onze vaste afspraak, maar kunnen echt niet veranderen. Tot half juli alles volzet. Ze kon deze rustige dag echt gebruiken.
Een GROTE GROTE MERCI en tot volgende week gezegd.
Selfie genomen voor en nu enen na het knippen. Er zijn er die dit ook gedaan hebben en de foto's hebben doorgestuurd. Ik ga dat ook doen.