online shopping

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 apr 2020, 12:34

volkomen eens met Flupke, tenzij je drie grote honden hebt of een serie katten...

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

01 apr 2020, 12:43

….. of muizen …..

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

01 apr 2020, 13:12

doggy schreef:
01 apr 2020, 10:59
Vandaag gaat de dochter mijn online bestelling bij collishop colruyt afhalen.
Een stofzuiger en een koffiezetapparaat. Zaterdag besteld en voor thuislevering moest men 14 dagen wachten en een stofzuiger kan men toch niet zo lang missen nietwaar. Of ben ik verkeerd ????
Dat is eigenaardig.
Dat is zeker geen service die men bij een online aankoop kan verwachten.
Ik heb vorige vrijdag dieetvoeding besteld bij een Nederlandse firma.
Zaterdag, nog geen 24 uur later dus, stond DPD er al mee aan de deur.
Ondank is 's werelds loon

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

01 apr 2020, 14:01

Koop Belgisch is nu de slogan. Terecht.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 apr 2020, 14:34

doggy schreef:
01 apr 2020, 12:43
….. of muizen …..
:? ai, maar ga je die opstofzuigen? :P
Neen, maar de keuteltjes wel zegt.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

01 apr 2020, 14:42

Ja, ik heb dat niet duidelijk beschreven. Wat bedoelde ik : de kruimels worden door de muizen opgegeten, dus geen stofzuiger nodig en zelfs geen borstel (hiervoor toch niet) en dan de muizen kweken goed, daar kunnen de katten goed mee zijn. Smakelijk. Enz... enz...

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

04 apr 2020, 13:41

De dochter heeft gisteravond de stofzuiger hier afgeleverd. Deze morgend getest en ik moet zeggen het verschil met de stofzuiger van vroeger is wel groot. Nochtans ik vond dat er nog niet veel stof op de grond lag, maar blijkbaar was het wel zo. En blinken nu …. Den "ouden" was ongeveer 30 jaar jong.
EN NOG IETS HEEL BELANGRIJK : IK MIS MIJN POETSMAN EN MIJN POETSMAN MIST MIJ.
Vorige week zijn we allebei verjaart en toen hebben we eens privé gebeld, wat normaal NOOIT gebeurd.
En ge ziet we konden nog eens lachen ook.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 apr 2020, 14:24

Hier idem met de poetsvrouw. Wij waren wel niet jarig, maar ze sms-te dat hun bureau terug aan het werk ging.
Ja, maar ik laat hier niemand binnen, ook mijn kinderen niet, dus ook de poetsvrouw niet.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

04 apr 2020, 15:32

Alle poetsbedrijven die werken met dienstencheques zijn WETTELIJK moeten sluiten en er is nog geen sprake dat ze terug zouden beginnen werken. Ik ben benieuwd.
En nog iets, waar onze poetsman werkt daar is een wachtlijst van meer dan 180 personen en gelijk wie iemand weigert, gelijk om welke reden, wordt achteraan op de wachtlijst gezet.
Alleen iemand die alleen is en bij kliniekopname wordt niet achteraan geplaatst. Als men met 2 is, kan men afspreken met het bureau, om van dag of uren (voormiddag of namiddag) te veranderen.
Al de rechten en plichten van zowel diegene die komen poetsen als van diegene waar ze naartoe gaan, krijgt iedereen op voorhand. En die rechten en plichten zijn wettelijk overal hetzelfde.
Wel ik zeg dit voor de 2e keer IK BEN ECHT BENIEUWD OF ZE PLOTS WEER ALLEMAAL ZULLEN BEGINNEN WERKEN.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 apr 2020, 15:45

Dan werkt die mevrouw van mijn bureau niet zoals het hoort.
Maar de minister heeft beslist dat ze terug mochten beginnen.Trouwens ze hebben een som uitgetrokken om de mensen van die diensten extra beschermingsmateriaal te bezorgen. Vanuit de regering. Het lijkt me een beetje zot om aan de ene kant subsidie te geven en aan de andere kant te verbieden te werken.
Ik heb gisteren een omzendbrief gekregen van de thuiszorg dat zowel de gezinshulp als de poetsdienst aan het werk is en blijft, ook de mensen die met dienstencheques werken. Dat is wel echt officieel hoor!

Oef, gelukkig zijn ze bij mij niet zo streng. Ik heb al acht jaar hetzelfde poetsjuweeltje, dus...

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

04 apr 2020, 16:50

Thuiszorg en gezinshulp dat is iets totaal anders. Die zijn blijven werken, maar ook niet overal. Die komen bij zieke mensen of gehandicapten en niet om grondig te poetsen. Wel, koken, boodschappen doen, eens de keuken dweilen en nog wel wat andere kleine dingen.
Dat kunt ge niet vergelijken met poetshulp met dienstencheques die bij jong en oud gaan alleen om te poetsen (of de strijken), en of ge nu gaat werken of niet. Totaal, totaal,, totaal iets anders.
O ja onze poetsman is ook enen uit de duizend hoor.
Ik mag ook wel zeggen als het hier echt niet meer kan dan komen de dochter en schoonzoon helpen. Eigenlijk doen ze zelfs nu al veel. Maar we houden wel onze afstand. Raar hé.
En wat online shopping betreft waar het hier oorspronkelijk over ging, de dochter heeft gezegd als ge nog iets wilt of nodig hebt, zal het in het vervolg veel via online shopping gebeuren.
Maak maar eens een lijstje op.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 apr 2020, 16:55

Helena van Troje schreef:
04 apr 2020, 15:45
Dan werkt die mevrouw van mijn bureau niet zoals het hoort.
Maar de minister heeft beslist dat ze terug mochten beginnen.Trouwens ze hebben een som uitgetrokken om de mensen van die diensten extra beschermingsmateriaal te bezorgen. Vanuit de regering. Het lijkt me een beetje zot om aan de ene kant subsidie te geven en aan de andere kant te verbieden te werken.
Ik heb gisteren een omzendbrief gekregen van de thuiszorg dat zowel de gezinshulp als de poetsdienst aan het werk is en blijft, ook de mensen die met dienstencheques werken. Dat is wel echt officieel hoor!

Oef, gelukkig zijn ze bij mij niet zo streng. Ik heb al acht jaar hetzelfde poetsjuweeltje, dus...
Hier telefoneerden ze eerst met de boodschap : we beginnen terug te poetsen. Tegen dat ze moesten komen : we komen niet. Schijnbaar dat er toch te veel afzeggingen zijn van de gezinnen zelf en daarom hebben ze beslist nergens te gaan poetsen. Wachten tot de 19de april al zeker.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 apr 2020, 20:29

Doggy ik heb de twee: thuiszorg en poetshulp. Ik weet dus wat wie mag doen.
Dus van alle twee de boodschap gekregen dat ze verder werken.
Alle twee gevraagd voorlopig niet te komen.
Dan moet het maar wat minder proper en dan doen we maar wat langer over de strijk.
Voor boodschappen wordt gezorgd.
Ik voel het al wel, alles doet pijn, maar voorlopig lukt het nog.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

04 apr 2020, 20:38

Niet gemakkelijk hé. Hopelijk wordt hier niemand ziek. Nu ja, niemand eigenlijk.
Morgen ga ik toch eens in het hofke van de zon genieten. Dat is ook nodig.