online shopping

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

30 mar 2020, 09:26

Wiana schreef:
30 mar 2020, 09:06
Dank zij de goed draaiende economie hebben we het
toch ook goed, Paul ? Of niet ?
Wiana… ik stel nogmaals de vraag: "
... en hebben die Belgische bedrijven ook ons gesteund als het goed ging????"

als het ook maar eventjes kon en ze een cent op een product meer verdienen door het te laten produceren in Verwegistan hebben ze hier hun personeel op de keien gezet!
...en nu wat jammeren om zekers toch lokaal te kopen …. produkten die ze nog steeds uit het buitenland laten komen!!

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

30 mar 2020, 09:34

Paul Siemons schreef:
30 mar 2020, 09:26


als het ook maar eventjes kon en ze een cent op een product meer verdienen door het te laten produceren in Verwegistan hebben ze hier hun personeel op de keien gezet!
Daar heb je gelijk in, Paul, maar dat was dan wel, omdat de overheid die mogelijkheid bood.
Zeg nu zelf : wat zou jij doen, als je die kans kreeg ?
Bovendien spendeerden ze - als het om Belgische zelfstandigen ging - de verdiende
centjes toch hier weer ?

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 mar 2020, 09:44

Paul Siemons schreef:
30 mar 2020, 09:26
als het ook maar eventjes kon en ze een cent op een product meer verdienen door het te laten produceren in Verwegistan hebben ze hier hun personeel op de keien gezet!
...en nu wat jammeren om zekers toch lokaal te kopen …. produkten die ze nog steeds uit het buitenland laten komen!!
En hoe komt dat dat die productie naar de "lage" loon landen verhuisd is, denk je?
Omdat de vakbonden almaar hoger loon en almaar meer eisen gesteld hebben
Omdat de mensen hier vies waren om hun handjes vuil te maken, als het om fysieke arbeid of nachtwerk ging.
Het valt mij toch op dat het de, sorry voor het woord, klotejobkes zijn, die aan de "vreemden" gegeven worden.

Het is een mes dat aan twee kanten snijdt.Dat is al jaren aan de gang. Italianen, Polen, Marokkanen, Turken, noem maar op. wanneer was Marcinelle mijnramp ook weer? 1956 of zoiets?

Voor de rest ben ik best bereid mijn beenhouwer te blijven steunen door bij hem te kopen.
Ik mag al jaren op een vriendelijke service rekenen, met daar bovenop kwaliteit.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

30 mar 2020, 09:55

Wiana schreef:
30 mar 2020, 09:34
Paul Siemons schreef:
30 mar 2020, 09:26


als het ook maar eventjes kon en ze een cent op een product meer verdienen door het te laten produceren in Verwegistan hebben ze hier hun personeel op de keien gezet!
Daar heb je gelijk in, Paul, maar dat was dan wel, omdat de overheid die mogelijkheid bood.
Zeg nu zelf : wat zou jij doen, als je die kans kreeg ?
Bovendien spendeerden ze - als het om Belgische zelfstandigen ging - de verdiende
centjes toch hier weer ?
Inderdaad Wiana, ze spendeerden hier hun hun verdiende centjes door grotere magazijne te laten neerpoten gebouwd door ingehuurde oostblok werknemers!

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

30 mar 2020, 10:00

Ik kan me volledig vinden in het antwoord van Helena, Paul.

En nog es : Wat zou jij doen, als je de kans kreeg ?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

30 mar 2020, 10:11

Wiana schreef:
30 mar 2020, 10:00
Ik kan me volledig vinden in het antwoord van Helena, Paul.

En nog es : Wat zou jij doen, als je de kans kreeg ?
Het zou onmogelijk moeten zijn om dat te doen of torenhoge taksen invoeren zodat het niet interessant is om het van elders te laten komen!

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

30 mar 2020, 10:21

Paul Siemons schreef:
30 mar 2020, 10:11

Het zou onmogelijk moeten zijn om dat te doen of torenhoge taksen invoeren zodat het niet interessant is om het van elders te laten komen!

Inderdaad, Paul !

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

30 mar 2020, 11:46

[quote="Helena van Troje"

En hoe komt dat dat die productie naar de "lage" loon landen verhuisd is, denk je? [/quote]

Simpel en alleen omdat ze op hun product ne cent meer kunnen verdienen..... maar komt die "lageloonlander" hier ook hun product kopen dan ??? ….. nee, ze verwachten dat die arme drommel die ze ontslagen hebben omdat ze hun productie hier stopten hun produkten (met meestal een schandalige winstmarge) zouden blijven kopen..

En nu dat de consument het kotsbeu is en andere kanalen vind om aan zijn gerief te geraken is het ochottekes steun ons …. is er geen spreekwoord dat zegt :"Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten"?

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 mar 2020, 12:53

Ja maar een groot deel die arme drommels had dan indertijd toch ook geen goesting om zijn pollen voor zo een laag preke vuil te maken...
Koop gerust verder online voor mijn part.
Ik heb daar persoonlijk een hartsgrondige hekel aan.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

30 mar 2020, 14:00

Helena van Troje schreef:
30 mar 2020, 09:44
En hoe komt dat dat die productie naar de "lage" loon landen verhuisd is, denk je?
Omdat de vakbonden almaar hoger loon en almaar meer eisen gesteld hebben
Omdat de mensen hier vies waren om hun handjes vuil te maken, als het om fysieke arbeid of nachtwerk ging.
Het valt mij toch op dat het de, sorry voor het woord, klotejobkes zijn, die aan de "vreemden" gegeven worden.
Neen omdat de sociale lasten hier te hoog zijn :!:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 mar 2020, 14:50

Dank zij die hoge sociale lasten hebben wij een menswaardig pensioen en een deftige gezondheidszorg. Liever in Amerika wonen?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

30 mar 2020, 15:12

Helena van Troje schreef:
30 mar 2020, 14:50
Dank zij die hoge sociale lasten hebben wij een menswaardig pensioen en een deftige gezondheidszorg. Liever in Amerika wonen?
Zeker weten.... en voor jezelf zorgen …. !

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

31 mar 2020, 08:28

Dat heeft niets met Amerika te maken,
België is een van de koplopers van hoge lasten,
Ik geef de fabrieken groot gelijk dat ze het hier aftrappen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

01 apr 2020, 10:59

Vandaag gaat de dochter mijn online bestelling bij collishop colruyt afhalen.
Een stofzuiger en een koffiezetapparaat. Zaterdag besteld en voor thuislevering moest men 14 dagen wachten en een stofzuiger kan men toch niet zo lang missen nietwaar. Of ben ik verkeerd ????

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

01 apr 2020, 11:58

doggy schreef:
01 apr 2020, 10:59
Vandaag gaat de dochter mijn online bestelling bij collishop colruyt afhalen.
Een stofzuiger en een koffiezetapparaat. Zaterdag besteld en voor thuislevering moest men 14 dagen wachten en een stofzuiger kan men toch niet zo lang missen nietwaar. Of ben ik verkeerd ????
" Stof "kan men ook wel eens laten liggen , en als het toch te veel wordt ( kruimels en dergelijke ) kan dat ook eens met een borstel opgeveegd worden.