shoppen shoppen shoppen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

22 mei 2020, 19:23

Deze namiddag naar het Waasland Shoppingcentrum geweest. Ik weet wat ik zo graag wilde kopen, MAAR ik ben in geen enkele winkel durven binnengaan. Dat viel zo ineens op mij. Ben ik de enige die nog steeds zo een grote schrik heeft van het coronavirus. Aan verschillende winkels stond men aan te schuiven eer men binnen mocht en er was heel veel volk die niet kwamen shoppen, maar wandelen en rondkijken. Dat was ook heel duidelijk. Ik zou zeggen al de buggytjes van St.Niklaas waren daar. Dus die mama's en papa's hebben duidelijk geen schrik meer. Het was wel de massa mensen o.a. ook in de gangen die mij ineens zo schrik hebben aangejaagd.
Men heeft mij nu aangeraden om naar het shoppingcentrum te komen en naar de winkels als ze opengaan. Aan veel winkels moet men dan ook aanschuiven, maar men kan dat niet vergelijken met 's namiddags.
Zijn er hier die al gaan shoppen zijn in een shoppingcentrum en wat was jullie gevoel daarbij ?

alfa
Lid geworden op: 22 mei 2020, 19:41

22 mei 2020, 19:49

Beste Doggy , ik begrijp je twijfel en aarzelen...want ik zie het ook nog niet zitten om te gaan shoppen.
Ik ben 65+....dus officieel behoor ik tot de risicogroep.
Ik mag nog niet naar de kleinkinderen ; wat zou ik dan in een winkel gaan doen?
De dingen die ik online kan kopen...dié koop ik online ( ook lokale winkels hebben een webshop ) ; de dingen die ik niet online kan kopen , dat zijn schoenen bijvb en kleding....die zullen dan moeten wachten. Gelukkig heb ik geen nieuwe kleding nodig om grotendeels in mijn kot te blijven .
En ja : er staan een aantal producten op mijn aankooplijst te wachten tot ik het voldoende veilig vind om mij in de winkels te wagen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

22 mei 2020, 20:15

doggy schreef:
22 mei 2020, 19:23
shoppen shoppen shoppen.............
Is te zien wat je "shoppen" noemt natuurlijk.........

Is dit rondsnuisteren totdat je iets tegenkomt dat u aanstaat ?
...Of is het iets gaan kopen wat je nodig hebt ?

Persoonlijk ga ik alléén iets gaan kopen wat ik nodig heb.
Dit kan evengoed online zijn als in de winkel, maar dan zonder al te grote verplaatsingen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

23 mei 2020, 03:30

Als je ook tot een risicogroep behoort zoals ik dan blijf je volgens mij nog maar wat weg van de drukte. dat wil niet zeggen dat je geen brood kunt gaan halen bij de plaatselijke bakker. Hier zijn alle lokale winkels heel goed geregeld en daar heb ik dan ook geen angst meer, maar in de stad, in mijn geval Antwerpen, daar zien ze mij nog in geen maanden denk ik. Wel ben ik een fervente on-line shopper, ik hou niet van rondstruinen in winkelstraten, wat ik vind op het net, koop ik op het net, makkelijk.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

23 mei 2020, 08:52

Dit was een HEEL GROTE vergissing, maar ge kunt het u niet voorstellen als ge het niet gezien hebt.
Als ge daar binnenkomt is er een zitbank in het midden. Die was volzet, geen plaats(ke) tussen en er zaten oudjes te kijken, want ze misten daar hun dagelijks koffietje en kindjes zaten daar gewoon te spelen. Inderdaad mijn kleinkind mag ook niet naar hier komen en daar liep het vol.
In de gangen zijn pijltjes op de grond, maar die 1,5 m. afstand dat kan niet. Als ik dan terug op tv zag hoe de kindjes in de klas zo ver van elkaar moeten zitten en niet dicht bij elkaar mogen komen. Men MOET een kar nemen in de grootwarenhuizen om ook een afstand te hebben, zowel in de gangen als aan de kassa. En dan ook die bubbel waar men het altijd maar over heeft. Hier geen bubbel hoor. Die zaken spreken elkaar tegen. In de gangen van het shoppingcentrum mag men wel dicht tegen elkaar lopen en staan babbelen, want men heeft elkaar in lang niet meer gezien.
Begrijpen wie begrijpen kan. Dit was en is niet normaal.
IK VRAAG MIJ AF OF MEN DAAR IETS ZAL AANDOEN.
Mijn eerste online aankoop waar ik het hier over heb gehad was mijn stofzuiger. Ik vond dat toen moeilijk omdat ik het niet hier in de winkel heb kunnen kopen.
En nu zal ik ook meer online kopen. Dat heb ik gisteravond aan de dochter beloofd. We waren daar tesamen en ik mag in de auto niet vooraan naast haar zitten. DAT mag NIET. We zijn bij het binnenkomen maar tot aan de C&A geweest en we zagen genoeg. Ja, eigenlijk zagen we het reeds op de parking. Die stond vol.
Maar dat gevoel dat we allebei kregen daarbinnen, dat kunt ge u niet voorstellen.
O ja, handen ontsmetten bij het binnenkomen daar was het ook aanschuiven en daar werd ook veel gelachen, dat was iets plezierig.
Wie heeft dit al meegemaakt en geloofd mij ?

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

23 mei 2020, 11:16

doggy schreef " En nu zal ik ook meer online kopen. Dat heb ik gisteravond aan de dochter beloofd. We waren daar tesamen en ik mag in de auto niet vooraan naast haar zitten. DAT mag NIET. "

Als jouw dochter bij jou woont of op bezoek komt, dan behoort ze tot jou " bubbel" en mag je gerust vooraan naast haar zitten.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

23 mei 2020, 11:31

Ha merci.
Ze zegde zelfs dat ik ook niet achter haar mocht zitten. En als ik schuin achter haar zat mocht er niemand voor mij zitten. Was dat in het begin van de lockdown zo of ook niet ?

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

23 mei 2020, 11:47

doggy schreef:
23 mei 2020, 11:31
Ha merci.
Ze zegde zelfs dat ik ook niet achter haar mocht zitten. En als ik schuin achter haar zat mocht er niemand voor mij zitten. Was dat in het begin van de lockdown zo of ook niet ?
Dat was in het begin van de lockdown inderdaad zo. Toen waren de regels strenger en was er nog geen sprake van de huidige " bubbels "

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

23 mei 2020, 11:58

Ik heb nog totaal geen behoefte om te gaan shoppen. Zelfs zonder corona zegt het mij niets. En al zeker niet in drukke shopping centra.

alfa
Lid geworden op: 22 mei 2020, 19:41

23 mei 2020, 12:48

Doggy...je vraagt wie je gelooft ?
Ik geloof jou !
Daarom dat men mij nu met geen stokslagen naar een winkelcentrum zal krijgen.
Of men daar iets aan doet ??
Je zou verwachten dat het winkelcentrum zélf security voorziet.
Is dat dan niet zo ?
In de winkelstraten die ik zie op TV loopt het blauw van de politie....
Waarom zou er dan geen controle zijn in zo'n centrum ?
Dit is ook geen reclame voor de handelaars , hé...want mensen met gezond verstand blijven daar weg.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

23 mei 2020, 14:38

doggy schreef:
22 mei 2020, 19:23
Deze namiddag naar het Waasland Shoppingcentrum geweest. Ik weet wat ik zo graag wilde kopen, MAAR ik ben in geen enkele winkel durven binnengaan. ...........................................................................................................................................................................
Men heeft mij nu aangeraden om naar het shoppingcentrum te komen en naar de winkels als ze opengaan. Aan veel winkels moet men dan ook aanschuiven, maar men kan dat niet vergelijken met 's namiddags.
Zijn er hier die al gaan shoppen zijn in een shoppingcentrum en wat was jullie gevoel daarbij ?
Beste doggy, bedankt voor Uw bijdrage en de moed om het zo maar te durven neerpennen. Ik dacht persoonlijk dat ik helemaal alleen was met mijn angst voor in zo een centrum te gaan rondwandelen, maar het blijkt dus effectief dat er nog andere mensen dezelfde houding aannemen. Als men dit op een andere plaats voorzichtig durft vermelden dan volgt onmiddellijk een concert over angsthazen en mensen die hun leven laten vergallen, enz :oops: :oops:

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

23 mei 2020, 16:29

Ik dacht echt dat men eerst buiten moest aanschuiven en de toelating kreeg op binnen te gaan. Dochter moest tegen 16u. met de auto naar de controle daar in St.Niklaas en ze had mij afgezet, niet op de parking, dus we wisten van niets. Ik weet wel dat ik tegen haar had gezegd als we buiten moeten aanschuiven, zoals aan alle winkels en grootwarenhuizen, dan zal ik niet aanschuiven en gij komt dan bij mij. Dat is voor mij voorkruipen en als er te veel stonden aan te schuiven buiten dan reden we direkt voort. We hadden dat helemaal verkeerd voor.
Bij het binnenkomen geen securiti. Aan sommige winkels wel zeker, maar dat hebben we niet gezien. Er liepen er wel enkele om de mensen op de pijltjes, looprichting, te wijzen. Nu ja, ik heb dus op haar staan wachten eerst binnen, maar toen ze belde dat ze op weg was heb ik buiten aan de deur gewacht en gezegd en nu gaan we efkes binnen, want ik dacht ze zal mij niet geloven en ge weet wat we hebben gezien.
Dit was de enige keer dat we samen gingen shoppen of zelfs boodschappen doen. Zij doet al heel de tijd boodschappen voor mij en ik rij alleen eens met de fiets naar Delhaize om vlees. Ongeveer 2 km van hier. Vlees kan ze moeilijk voor mij kopen. Ik koop genoeg om in de diepvriezer te steken. Ik eet geen charcuterie.
Waar ik nu al veel aan gedacht heb.
Wat een heisa over de zee, het strand, de dijk enz... en dat is buiten. Dus men zegt altijd buiten is het niet zo gevaarlijk als binnen en wat gaat men hieraan doen ? Ik ben echt benieuwd. Ik denk dat men hier niets zal aan doen, want dat is alleen maar negatief voor de winkels die hier binnen gelegen zijn. Dat is zo, ja, maar men zegt altijd als men een beslissing neemt dat de gezondheid het belangrijkste zijn. Ik ben echt benieuwd. Het kan niet dat men hier geen weet van heeft.
En hoe is het aan andere shoppingcentra. Is daar dan nog niemand van seniorennet naartoe geweest of familie of kennissen. Dat kan niet.
Ik ben altijd benieuwd naar de reacties hierop, maar nog niets negatief, dus ik denk dat er hier wel zijn die weten dat ik de waarheid zeg.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

24 mei 2020, 10:00

Wij ( mijn vrouw en ik )blijven voorlopig ( en misschien definitief ??) weg uit die gesloten shoppingcentra.Alles wat we nodig hebben vinden we ook in winkels buiten, dus waar elke winkel apart een ingang heeft van buiten uit. Een goed voorbeeld daarvan is in onze omgeving "Het Gouden kruispunt " in Tielt-Winge . Daar zijn ook véél winkels in alle soorten, maar ze hebben elk een aparte ingang vanop de parking. Ook daar is het momenteel ( soms ) wat aanschuiven vooraleer binnen te mogen, maar dat is dan in de buitenlucht, én het aantal bezoekers per winkel is beperkt, afhankelijk van de grootte van de winkel.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

24 mei 2020, 11:12

Heel veel mensen houden geen afstand meer. Zelfs in de supermarkt passeer je elkaar rakelings. Ze zouden mondmaskers moeten verbieden in alle winkels! De Oosteuropese landen hebben het minste besmettingen en doden, maar daar moesten alle mensen mondmaskers dragen als ze buiten kwamen. Belgie verplicht dit niet, omdat de regering veel te laat was met mondmaskers te voorzien, zelfs nu nog niet! Ik ben nog maar 1 keer in een supermarkt geweest, ik was blij dat ik terug buiten was. Ik geloof u zeker over het shoppingcentrum. Daar zal het nog erger zijn, ook omdat je daar langer bent. Bedankt om te waarschuwen. Zelf bestel ik online boodschappen en ga ik die afhalen bij het afhaalpunt van de supermarkt. 1 minuut en je komt niemand tegen. Voor de markten zijn ze wel streng: beperkt aantal kramen ver uit elkaar, beperkte bezoekers met afstand. En dit is in open lucht. De regering pakt het niet logisch aan. Kinderen moeten in de klas ver uit elkaar zitten ( veel organisatie in de scholen om klassen in te richten.) Geen plaats voor alle kinderen. Maar op de speelplaats en de speeltuinen mogen ze wel samen spelen zonder afstand, zonder bubbel.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

24 mei 2020, 11:15

seppe schreef : "Ze zouden mondmaskers moeten verbieden in alle winkels! "
Ik denk dat dit een vergissing is. Werd hier niet bedoeld : mondmaskers verplichten i.p.v. verbieden ???