betonnen boordsteen 6 cm dik doorslijpen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Rolle99
Lid geworden op: 10 feb 2008, 08:51
Locatie: Leopoldsburg

01 jun 2020, 09:06

Volgend weekend gaan we boordstenen plaatsen in de tuin. Een 15-tal zal op maat moeten geslepen worden. Ik wens me daar een gereedschap voor aan te schaffen voor uitzonderlijk en "huiselijk" gebruik, dus geen zware professionele machine.Moet wel vlot door de beton gaan.
Op internet vind ik haakse slijpers maar is dat praktisch om met je schijf rechtop te werken? Vind ook Makita doorslijpmachine, maar die gaat maar 40 mm diep
Wat raden jullie mij aan?
Alvast bedankt.
Enjoy.
Win 7 64 bit//RAM 8 GB// SSD 250 GB + 2 schijven van 2 TB//IE 11 + Google chrome//Anti virus Avast pro//MBAM//CCleaner//

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

01 jun 2020, 12:07

Waarom zelf een machine kopen als je maar een 15-tal snedes moet maken?? Op vele plaatsen kan je machines huren. Tik op google even in " gereedschap huren leopoldsburg " en je vindt al wat je nodig hebt

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 jun 2020, 12:36

Huur een zaagtafel met diamantzaag en waterkoeling ... kost je minder dan € 100/dag en niks geen stof :lol:

Uit de losse pols met een haakse slijper aan de gang gaan is niet ongevaarlijk, veiligheidsschoenen, handschoenen, bril en gehoorbescherming zijn eigenlijk noodzakelijk. Dat de steen niet helemaal doorgesneden kan worden is op zich geen probleem, de laatste 2 cm breekt wel ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet