handen ontsmetten

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

21 jul 2020, 09:06

Er zijn 2 soorten ontsmettingsprodukten nl. handgel of een gewoon waterachtig product. (heeft niets met water te maken, maar voelt zo aan). Dit laatste is wat men gewoonlijk in de winkels bij het binnenkomen kan/moet gebruiken.
Ik heb altijd een klein flesje ontsmettende handgel bij en gebruik thuis ook niets anders.
Mijn dochter die vroeger veel muntstukjes in de hand moest nemen en mijn poetsman gebruiken AL JAREN regelmatig een ontsmettingsprodukt. Dit was en is bij alletwee een gewoonte. Ze hebben dit ook allebei altijd bij en gekocht in het Kruidvat.
Wat gebruiken jullie ?

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

21 jul 2020, 09:42

Ik heb hier zeker een tiental flesjes staan ...
De éne plakt ..de ander voelt koud aan ...enz ..
Als ze maar ontsmetten doggy...
Heb er zowat overal zitten , in mijn wagen , fietstas en alle handtassen.
In horecazaken is je handen wassen met een stukje zeep ook goed.
Alert blijven is de boodschap .

Groetje,

Joy
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

21 jul 2020, 09:56

Er is heel wat op de markt, doggy.
Of alles even efficiënt is, betwijfel ik !
Ik koop alleen bij de apotheek : een hydroalcoholische
oplossing met minstens 70% alcohol.

Iets duurder, akkoord, maar prijs heeft geen belang,
als 't maar doeltreffend is .
Dàt is het belangrijkste toch ?
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

21 jul 2020, 10:58

Wij halen het ook bij de apotheker 70% alcohol
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

21 jul 2020, 13:09

Ik koop het ook bij de apotheker, zelfs mijn mondmaskers.
Ik wist niet dat de dochter dit gebruikte. Ze heeft dit nu gezegd en waarom dit nodig was. Ze werkte op een bank o.a. aan het loket. Ze moesten dikwijls vuil en stinkend geld aannemen. Echt vuil en echt stinkend. Men ging vroeger naar de bank om zelfs betalingen met cash geld te doen. De handen dikwijls per dag wassen en ontsmetten was in veel banken een gewoonte. Nu werkt ze niet meer in een bank. Ander en beter werk.
Poetsman komt hier al 4 jaar en hij ontsmet zijn handen overal en vanaf de eerste dag dat hij gaat poetsen. Hij heeft er een gewoonte van gemaakt en hij weet ook waarom.
Dank u allemaal op jullie reactie hierop.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

22 jul 2020, 15:52

doggy schreef:
21 jul 2020, 09:06
Er zijn 2 soorten ontsmettingsprodukten nl. handgel of een gewoon waterachtig product. (heeft niets met water te maken, maar voelt zo aan). Dit laatste is wat men gewoonlijk in de winkels bij het binnenkomen kan/moet gebruiken.
Ik heb altijd een klein flesje ontsmettende handgel bij en gebruik thuis ook niets anders.
. . . / . . .
Aan de ingang van een lokale (mini)-Carrefour-Market staat zo'n flesje "waterige" gel...
Maar...opletten is de boodschap!
Want het flesje staat nogal hoog!
En als men niet goed uitkijkt zijn de broekspijpen en de schoenen mee ontsmet...

Mogelijk kan men beter dunne plastic wegwerp-handschoenen kopen...!?

H.

linden
Lid geworden op: 24 aug 2005, 18:01

22 jul 2020, 16:07

Ha,ha,ha.
iedere waarheid heeft zijn eigen reden

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

26 jul 2020, 18:25

Ontsmetten ok , maar wat ik nooit hoor of lees : verwijder uw ringen , armbanden , horloge en ontsmet dan pas ! :idea:
Doe wel en zie niet om !

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

27 jul 2020, 08:14

Er zijn zoveel tegenstrijdige berichten. Handgel met alcohol of Dettol ontsmet goed tegen bacterien, maar covid 19 is een virus. Gewone zeep zou beter helpen door de wrijving. Maar alle beetjes helpen, denk ik. Handen wassen is altijd belangrijk.