Beschermkledij VAN huisarts zelf

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

04 sep 2020, 08:50

Ik kan het niet vinden op google. Waar en hoe wordt dit beschreven ?
Daarom deze vraag : draagt uw huisarts zelf beschermkledij tegen covid-19 zowel de visite bij hem thuis of bij de patiënten thuis ? Is een gewoon mondmaskertje genoeg of niet ?
Graag een persoonlijk antwoord a.u.b.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 sep 2020, 11:16

Onze huisarts draagt enkel zijn beschermd pak bij een covid patiënt. Voor de rest is het gewoon een mondmasker en handschoenen. Dat is niet te doen om heel de dag met zo'n beschermd pak rond te lopen. Hij heeft een groepspraktijd én een afdeling waar covid patiënten komen voor testen (maar ze mogen geen symptomen vertonen of ze komen er ook niet in). Diegene die de testen afneemt draagt dus ook een beschermend pak. Maar die testen zijn beperkt in tijd dus maar enkele uren per dag bv. Die persoon hoeft dan ook niet de ganse dag in beschermend pak te lopen. De laatste keer dat we geweest zijn heeft onze HA verklaart dat hij dus zo'n testsessie van enkele uren heeft meegedaan. Gewoon om te weten hoe en wat het is én voelt. En huisbezoeken worden er al praktisch niet meer gedaan, wss enkel nog bij patiënten die echt slecht te been zijn én die door hem gekend zijn. Vrij zeker van dat hij géén beschermend pak draagt dan.
Ice

04 sep 2020, 13:25

Mijn vorige huisarts deed al geen huisbezoeken meer in maart, ook niet bij hoogbejaarden of wie slecht ter been was, die konden hunne plan maar trekken...eigen veiligheid eerst, zeker? :roll:
Ze zat in haar kabinet met mondmasker en handschoenen aan en elke afspraak moest in de auto voor de deur blijven zitten tot zij hen persoonlijk buiten kwam ophalen.
De hele voorgevel van de praktijk hing vol met grote affiches zodat zeker niemand de voordeur zou naderen...paniek alom.....ik hoef geen angstige huisarts die haar vak niet kent en overheids-, media-propaganda volgt zonder kritische vraagstelling over het nut van genomen maatregelen betreffende haar vakgebied.

Mijn huidige huisarts volgt de ontwikkelingen over de hele corona hetze op de voet in medische en wetenschappelijke literatuur en overlegt regelmatig met collega's.
Hij volgt de wetenschappelijk bewezen feiten van experten ten velde, geen giswerk en fake cijfertjes van virologen/laboranten of statisticus in de media.
Hij draagt geen beschermende kledij maar laat bange patiënten vrij om desgewenst een mondmasker te gebruiken...zodat ze gerustgesteld kunnen zijn door hun gedachte aan veiligheid tegen besmetting.

Angstige mensen zijn niet voor rede vatbaar dus verspilt hij geen tijd aan zinloze discussies om hen tot gezond verstand te bewegen met wetenschappelijke feiten in medische terminologie die ze toch niet verstaan. Hopelijk dat zijn voorbeeld eerder tot navolging strekt waardoor hun nodeloze angst losgelaten kan worden.
De toename aan depressiviteit, angst- en paniekaanvallen zijn erger dan het coronavirus. :roll:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 sep 2020, 14:04

Daar heb je gelijk in Ice. Bij mijn huisarts in de groepspraktijk hebben ze nog altijd een wachtkamer, mondmasker is wel vereist. Eens bij de dokter binnen hoeft het niet meer. Mijn vriendin heeft een gewrichtsontsteking maar durft dus geen ontstekingsremmer in te nemen als medicijn. Van Ranst heeft gezegd dat dat gevaarlijk is ingeval je corona opdoet. Ze blijft dus liever met de pijn (en zijn gevolgen) zitten dan een pilleke in te pakken. In de voorbije hittegolf durfde ze haar ventilator niet opzetten want Van Ranst en co hebben gezegd dat dat gevaarlijk is.
Ice

04 sep 2020, 15:12

Ook in de wachtkamer van mijn huisarts hoeft het niet en mogen patiënten zelf beslissen, er is overigens genoeg ruimte om 1,5 meter afstand te houden én er wordt gewerkt met afspraken zodat maximaal 2/3 personen aanwezig zijn en dus het mondmasker helemaal niet nodig is.

INGEVAL.....áls, ooit, misschien, mogelijk....vraag eens of je vriendin bereid is haar hele leven in angst, met pijn en oververhit bij een hittegolf rond te blijven lopen voor iets dat hoogstwaarschijnlijk NOOIT zál gebeuren?
Intussen gaat haar leven wel voorbij...ónnodig in angst en met pijn voor iets dat niet zal gebeuren...jongens toch....wat doen mensen zichzelf toch aan...onbegrijpelijk. 8O

Als van ranst zegt dat ze in de put moet springen, doet ze dat dan ook? :roll:
Hoe komt ze erbij dat van ranst de waarheid in pacht zou hebben?
Is ze geen volwassene die voor zichzelf kan denken en intussen al begrepen heeft dat tv en kranten niet garant staan voor de waarheid? En nu zelfs al niet meer voor objectieve berichtgeving/informatie maar pure propaganda en bedrog zijn om de publieke opinie te beïnvloeden en te sturen in de politiek gewenste richting?
Moet ze daar zo oud voor geworden zijn? Levenservaring? Nul?
Het gaat om háár gezondheid, hoe zíj zich voelt en wanneer zíj vindt dat de pijn zo erg wordt dat een pijnstiller nodig is...dat kan idioot van ranst toch allemaal niet weten en zéker NIET beslissen voor haar?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

05 sep 2020, 13:11

Ice mijn vriendin heeft ook een vorm van autisme, verklaart ook al enigszins. Maar ja je mag er tegen zeggen wat je wilt. Ze is bang én idd die leeft heelder dagen in angst. Ze is single, heeft enkel een hond, buiten mij niemand waar ze echt close mee is. En die kliek van Maggie en consoorten + de zogenaamde 'experten' doen er zeker geen goed aan.
Vandaag Maggie in groot ornaat met haar apensmoelmondvod op : Kerstmis zal niet zijn want het ooit geweest is!
Iets waar mijn vriendin al een maand of 3 over bezig is én als ze dit leest gaat ze echt helemaal over de rooie. Alhoewel ze goed weet dat ze naar ons kan komen zowel met Kerst als Nieuwjaar én dat er voor de rest voor haar niets veranderd buiten andere jaren. Maar het gedacht is er, de woorden worden uitgesproken.
Ice

05 sep 2020, 14:15

Awel, Prima Vera, dat onnodig angst aanjagen en mensen zo de duivel aandoen is gewoonweg monsterlijk en onmenselijk!
Dat vind ik erger dan het virus, erger dan doodgaan want dat is geen leven meer en simpelweg misdadig! :x
Hetzelfde met bejaarden en oude menskes in zorgcentra doelbewust laten wegkwijnen, zonder menselijk contact en gedwongen om in angst te leven met onnodige muilkorven die hun zuurstof wegnemen.
Hetzelfde als ouders de toegang en hun bijstand weigeren aan hun gewonde kinderen op spoed na een ongeval en dan per patiënt één 'vaste bezoeker' om de andere dag toelaten terwijl er een leger aan gestapo/security rondloopt in een léég ziekenhuis om bezoekers te intimideren.
Een moeder/vader verbieden om hun gewond kind te zien, hàllucinant en onwezenlijk! 8O

Angst als wapen om gehoorzaamheid af te dwingen, weerzinwekkend.
Schrijnend en wraakroepend, onmenselijk en nazi-praktijken - al de sadisten die deze beslissingen genomen hebben en blijven afdwingen horen niet meer voor de rechtbank gedaagd te worden maar opgeknoopt te worden aan den hoogste boom! :evil:
De schànde om geniepig en doelbewust zoveel menselijk leed te veroorzaken is nooit gezien in de hele geschiedenis van de mensheid, zelfs de ergste, meest sadistische dictators verbleken bij zoveel achterbakse, criminele manipulatie.

Jouw vriendin moet metéén stoppen met naar journaals, radio en heel die smerige angstpropaganda te kijken want dat vergiftigt haar geest en voedt haar angst.
Haar eigen gang gaan, zoals de Nederlanders: opnieuw zelf beginnen normaal te leven want dat politiek geleuter kan deze vermeende crisis niet nog meer blijven uitmelken en zeker niet nog volhouden tot aan Kerstmis!
Steeds meer protest en verzet komt er en dan moeten ze wel opgeven en de tijdelijke maatregelen terugdraaien of het zal burgerlijke ongehoorzaamheid en opstand worden en daar kunnen ze dan niks tegen beginnen...de rek is uit de elastiek en staat nu op knappen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

05 sep 2020, 14:20

Dat is waar! Maar zoals gezegd ze heeft autisme én geloof me, dat is niet gemakkelijk zenne om die iets anders te laten doen.