Wildplassen?

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 nov 2020, 16:08

Hello iedereen, ik denk dat jullie het in Keulen horen donderen bij deze vraag, maar ik was op TV de Vuelta aan het bekijken toen ik daar een renner zag stoppen langs de baan, en dat was zeker niet om de natuur te bewonderen.

Als wij nu eens moeten stoppen om te plassen, en daar komt toevallig een politiepatrouille voorbij, dan zal de uitleg dat het hoogdringend was zeker niet voldoende zijn om aan een gasboete te ontsnappen.

Ontsnappen wielrenners daaraan, en mogen wielertoeristen dit dan ook?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 nov 2020, 16:12

Goei vraag! :lol: :lol:

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 nov 2020, 16:32

Ja Prima Vera, in mijn hersenkronkels zie ik dan nog andere taferelen namelijk, er bestaan ook wielerwedstrijden voor vrouwen …

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 nov 2020, 16:39

In wedstrijden is dat toegestaan en gereglementeerd.

Wielertoeristen die mogen alles, toch?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

08 nov 2020, 17:17

Inderdaad een goeie vraag.
Bij wielrenners zal dat wel in hun opleiding zitten.
Ik ben benieuwd naar de antwoorden over de wielertoeristen en de vrouwen, zelfs de beroeps..

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 nov 2020, 17:30

Afbeelding

Betreffende de "toelating" kan ik niets anders vinden dan dit kan als er geen publiek is, en waarom mag ik dat dan niet?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 nov 2020, 18:44

Buiten de bebouwde kom is plassen door renners tijdens een wielerwedstrijd toegestaan. Je zal maar weinig om niet te zeggen geen renners zien plassen binnen bebouwde kom, als dat wordt opgemerkt via beelden of door koers mandatarissen worden die beboet zo simpel is dat.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

09 nov 2020, 06:55

Een koersbroek met pijpen tot aan de knie en reikend tot ver boven de navel, en met bretels. Geen sinecure hoor.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 nov 2020, 07:51

Oefening baart kunst :P :P (de aanhouder wordt niet nat ,rekening houden van waar de wind komt :D )

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

09 nov 2020, 08:32

Als ik moet plassen tijdens het fietsen zoek ik altijd een plek in het bos of zo Ik denk dan altijd aan de boeren Die mogen ongestraft miljoenen liters in de natuur dumpen en dan zal er dat plasje van mij er ook nog wel bij kunnen :D

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

09 nov 2020, 11:31

Onder " wildplassen" moet men eigenlijk verstaan "plassen op plaatsen waar het niet past en/of niet voorzien is " . Zolas tegen een huismuur en dergelijke, iedereen zal wel verstaan wat ik bedoel. Iets anders is er ook nog, en dan gaat het niet over het " wild" plassen . Als je ergens staat je plassen op een plaats waar het plassen op zich niet schadelijk is ( bv aan rand van de weg in het gras ....) maar met je piemel duidelijk zichtbaar wordt dat beschouwd als " openbare zedenschennis" en is dus op die manier strafbaar.
Bij de vrouwen kan er natuurlijk geen piemel zichtbaar zijn maar wel andere dingen :wink:

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

09 nov 2020, 21:17

Postbodes man/vrouw krijgen 80€/maand om naar 't café te gaan om hun ding te doen.
Veel koeriers pissen in een thermos tov de grote teut. Denkelijk wordt dat in een petfles over gegoten om dan weg te gooien.
Mijn maat reed met bouwmateriaal, vlug even in de kipbak een putje maken in't zand, zoals een kat.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

12 nov 2020, 18:58

Ik dacht dat die renners preventief een spons in hun koersbroek staken...!?
Of zou het toch een pamper zijn?

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

13 nov 2020, 06:19

flupke2 schreef:
09 nov 2020, 11:31
Onder " wildplassen" moet men eigenlijk verstaan "plassen op plaatsen waar het niet past en/of niet voorzien is " . Zolas tegen een huismuur en dergelijke, iedereen zal wel verstaan wat ik bedoel. Iets anders is er ook nog, en dan gaat het niet over het " wild" plassen . Als je ergens staat je plassen op een plaats waar het plassen op zich niet schadelijk is ( bv aan rand van de weg in het gras ....) maar met je piemel duidelijk zichtbaar wordt dat beschouwd als " openbare zedenschennis" en is dus op die manier strafbaar.
Bij de vrouwen kan er natuurlijk geen piemel zichtbaar zijn maar wel andere dingen :wink:
Tijdens nogal wat natuurwandelingen (in groep) was het altijd even opletten als de plasnood zich aandiende.
Sams bleef een vrouw wat achter om tussen hoge begroeiing te "verdwijnen".
Maar...af en toe dacht dan een andere in 't gezelschap, dat die dame iets speciaals had ontdekt en volgde haar... :wink:
Er werden bij een rondreis per autocar ook plaspauzes ingelast...
Maar na enkele dagen spurtte iedereen naar de toiletten.
Niet omdat de nood zo hoog was, maar dat werd een soort "reflex" die op de blaas werkte.
Ergens in de bossen van Canada stond een ruwe "hut" op palen met een trapje erheen.
Dat bleek een lokale WC te zijn, met een rudimentair gat in de grond.
Vermoedelijk werd die ook door beren gebruikt... aan de smurrie errond te zien!?
Zowat alle vrouwen in 't gezelschap vluchtten er direct uit.
Toen ik de reisbegeleidster vroeg om een volgende meer hygiënische "pitstop" aan te kondigen
(die binnen 20 minuten bereikbaar zou zijn...) bleek de plasaandrang bij 95% van de groep verdwenen
en allen weer de bus in...

Ooit merkte een vrouwelijke wandelaar op, dat
"wij mannen het makkelijk hadden, doordat we slechts een boom moesten uitzoeken om ertegen te plassen"
Ik repliceerde toen, dat "mannen wel moesten uitkijken vanwaar de wind kwam of 't was tegen de eigen broekspijpen."
Vrouwen zaten laag genoeg gehurkt en hadden enkel soms last van kriebelend gras.... (zegde iemand)

Tja, de natuur is en blijft de natuur.

Ps.: Tijdens mijn autoritten door "la douce France" bij pitstops aan de benzinestations ook (bij)geleerd,
dat dames ook in de herentoiletten gingen, wat wettelijk niet verboden lijkt te zijn.

H.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

13 nov 2020, 10:55

Een paar jaar geleden was ik met een groep op daguitstap in Zeeland. De plaatselijke gids vertelde ons dat hij ook geregeld meerdaagse fietstochten begeleid in de streek en vertelde ons een anekdote daarover die wel in dit thema past. Of het waar gebeurd is of een verzinsel van de gids weet ik niet. Hij vertelde:
Op een morgen gingen we met de groep vertrekken aan het hotel. Omdat ik wist dat we minstens een uur door de natuur gingen rijden waar geen mogelijkheid was om naar een toilet te gaan, vroeg ik de deelnemers om desnoods toch nog snel even naar toilet te gaan voor vertrek; Dat gebeurde ook. Maar toch :na ongeveer een half uur kwam er een dame vragen of het mogelijk was om ergens te gaan plassen. Dat was daar niet mogelijk want we reden door een vlak landschap met enkel weides . Ik stelde dan voor dat een aantal van de groep een cirkel zouden vormen met de rug naar het midden en de dame in die cirkel dan haar plasje zou doen, dus afgeschermd van de blikken van de anderen. dat wou ze niet, dus reden we maar verder. Maar de nood bleef hoog en ze bleef aandringen. Gelukkig kwamen we toen aan een maisveld. Ik zei tegen de dame : "Ga hier een eindje de mais in , daar kan je dan je plasje doen. En als er iemand zou aankomen verwittig ik je wel." Waarop de dame antwoordde : " Je hoeft me niet te verwittigen, als er iemand aankomt voel ik het wel " :lol: :lol: