huisartsen in woonzorgcentra ?

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

16 nov 2020, 16:35

Huisartsen gingen voor de corona nog altijd bij hun patiënten als die van thuis naar een woonzorgcentrum verhuisd waren. Het was daar soms 'open deur'. Bij de ene iedere week en bij een andere zelfs iedere dag.
Mogen huisartsen nog altijd op visite in een woonzorgcentrum ???
Ik ken niemand die me hierop een antwoord kan geven.
Misschien hier wel iemand.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

16 nov 2020, 16:57

Bij bezoek aan het woonzorgcentrum wordt van de huisarts verwacht dat hij overleg pleegt met de
(hoofd)verpleegkundigen en strikt de beschermende maatregelen toepast.
De volgende richtlijnen worden in acht genomen door de huisarts bij bezoek aan een bewoner:
• het tijdstip van het huisbezoek wordt afgesproken met de directie of (hoofd)verpleegkundige;
• alle bewoners, met uitzondering van de bewoners in de gemeenschappelijke ruimte
worden bij voorkeur in de eigen kamer onderzocht/behandeld. Wanneer de voorziening over een
aparte onderzoeksruimte beschikt, kunnen, indien haalbaar, de niet-(mogelijke) COVID-19 bewoners
onderzocht worden in dit lokaal.
Huisartsen die zich niet aan de opgelegde maatregelen houden, kunnen de toegang tot het
woonzorgcentrum geweigerd worden.
Bron: Agentschap Zorg & Gezondheid.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

16 nov 2020, 17:58

Maar mogen zij nog zelf beslissen wanneer of mogen de patiënten zelf beslissen wanneer ?
Mogen ze dus zoals vroeger nog iedere week ?
Iedere dag zal wel niet meer mogen veronderstel ik.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

16 nov 2020, 19:52

http://www.kgbn-habo.be/system/files/be ... 220420.pdf

kan best zijn, nu met de 2de golf, dat dit terug in werking getreden is.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 nov 2020, 09:09

doggy schreef:
16 nov 2020, 17:58
Maar mogen zij nog zelf beslissen wanneer of mogen de patiënten zelf beslissen wanneer ?
Mogen ze dus zoals vroeger nog iedere week ?
Iedere dag zal wel niet meer mogen veronderstel ik.
Elk rusthuis beslist nu zelf hoe en wat, maar huisartsen weigeren zullen ze zeker niet meer mogen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 nov 2020, 06:28

Waarom zouden de huisartsen geen raadplegingen meer mogen doen door Corona . In woonzorg
Mensen hebben toch hun medicatie nodig en opvolging .
Is idem voor personeel uit de woonzorg ga je die dan ook weigeren ?
Uit voorzorg zal die zijn pak moeten aandoen , net als de bezoekers , kun je niet ontlopen .
Maar zijn veel bezoekers die er ook niet bij stil staan om dierbare minder te bezoeken , uit voorzorg


Enige dat je niet kan zien hoeveel ze nog langs komen of je zou moeten raadplegen via u ziekenfonds .
Wordt allemaal elektronisch verwerkt , maar u bewijzen van medicatie krijg je bij u maandelijkse factuur .