2 convectorenwarmen niet op

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Rolle56
Lid geworden op: 30 sep 2020, 08:41

22 nov 2020, 07:46

Hebben thuis 3 convectoren boven en 3 op gelijkvloers. Van deze laatste warmen er 2 niet op . Heb reeds alles ontlucht en ook punt 3 toegepast van deze link https://decotivo.be/nl-be/blog/radiateu ... e-radiator . Het pinnetje zit wel vast maar ik denk in de open stand (wanneer ik de thermostaat knop draai naar anti-vriesstand dan wordt het pinnetje eigenlijk ingedrukt).
Bij het vorige onderhoud van de aardgasbrander werden op/rond de brander 2 overstortventielen vervangen omdat ik te dikwijls water moest bijvullen. Nu is dat opnieuw zo en heb ik gezien dat de 2 overstortventielen op gelijkvloers ook lekken (zie foto)
Afbeelding. Kan dit de oorzaak zijn? Ik veronderstel dat ik die zelf kan vervangen (als dat standaardmaten zijn)?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 nov 2020, 08:45

Ik denk dat uw expansievat kapot is.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

01 dec 2020, 14:40

Kranen er af met met tang of zo pin induwen moet indrukken en van zich zelf terug komen
Anders moet u eens stevig tegen het kraanwerk kloppen en met tand proberen duwen en trekken
Nu deze tijd hebben meer radiators daar last van,daarom in zomer af en toe eens open en dicht draaien voorkomt dat