aangetekende zending

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

07 feb 2021, 12:42

Zoon is 8 maanden verhuist
Hij heeft de post verwittigt
De wijkagent is gekomen en bevestigt
En toch komt er een aangetekende zending toe op zijn oud adres
Hij heeft de nieuwe bewoners gezegd dat ze het mogen terug zenden naar afzender
Hij is wettelijk met alles in regel toch ?
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

07 feb 2021, 13:37

jadi schreef:
07 feb 2021, 12:42
Zoon is 8 maanden verhuist
Hij heeft de post verwittigt
De wijkagent is gekomen en bevestigt
En toch komt er een aangetekende zending toe op zijn oud adres
Hij heeft de nieuwe bewoners gezegd dat ze het mogen terug zenden naar afzender
Hij is wettelijk met alles in regel toch ?
Je moet niet alléén Bpost verwittigen, je moet de dienst blijkbaar ook nog aanvragen en ervoor betalen.
Anderzijds is 8 maand toch ook al een redelijke termijn om alle mogelijke afzenders te verwittigen van de verhuis.

https://www.bpost.be/nl/verhuisdienst
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 feb 2021, 13:43

Is dit het correcte verhaal? :roll:

- Iemand die verhuisd stelt normaal de post in kennis om gedurende een bepaalde periode zijn briefwisseling door te sturen naar zijn nieuw adres of het in bewaring te houden om het zelf af te halen. De bedoeling hiervan is u toe te laten iedereen die u brieven stuurt in kennis te kunnen stellen dat u van adres verandert bent.

- Een aangetekend schrijven ontvangen na 8 maanden, en dan nog op zijn oud adres, zou toch zeker enige argwaan mogen opwekken...wie, wat, waarom enz...... Dat uw zoon echter zo reageert doet mij sterk vermoeden dat hij wel degelijk weet over wat het gaat en denkt hij 'zijn probleem' (in de veronderstelling dat het zo is) te ontlopen. Het argument dat hij het 'aangetekend schrijven niet ontvangen heeft' zal zeker niet kunnen ingeroepen worden voor een rechtbank.

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

07 feb 2021, 14:53

Ja het is zeker een correct verhaal
Onze zoon heeft zijn adreswijzigingen doorgegeven aan de post. En er voor betaalt. Zelfs 3x betaalt. De eerste keer om hier te wonen (bij ons 3 maanden) de 2de x nog eens een verlenging voor 3 maanden want het appartement was nog niet klaar. 3de keer goede keer het nieuw adres van zijn appartement. En weer werd er adreswijziging aangevraagd.
Nu woont hij zeker al 3 maanden op zijn nieuw adres.
De wijkagent is het komen bevestigen.. Hij zegt zeker NIKS besteld te hebben..En ik geloof hem als moeder
Dus zoals je schrijft hebben we argwaan.
Nu hebben we de nieuwe eigenaar gevraagd de kaart er een kruis te doortrekken en schrijven WOONT HIER NIET MEER OP DIT ADRES
Nu afwachten zekers wat er uit de bus komt?
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

07 feb 2021, 14:59

Een aangetekende zending daar moet toch iemand voor tekenen Wie heeft getekend?

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

07 feb 2021, 15:07

dafke schreef:
07 feb 2021, 14:59
Een aangetekende zending daar moet toch iemand voor tekenen Wie heeft getekend?
Niemand er zat een kaart in de bus dat er een zending is op de post
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

07 feb 2021, 15:09

dafke schreef:
07 feb 2021, 14:59
Een aangetekende zending daar moet toch iemand voor tekenen Wie heeft getekend
Niemand er zat een kaart in de bus dat er een aangetekende zending is op de post
De nieuwe eigenaar stuurde ons een mail om te vragen wat hij moest doen met die kaart
Maar onze zoon woont te ver van zijn oud adres , dus hebben wij gezegd dat hij er maar een kruis moet doortrekken en zeggen DIE WOONT NIET MEER OP DIT ADRES.
Of we er goed mee gedaan hebben weten we niet natuurlijk
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

07 feb 2021, 16:18

jadi,

even ter info:

of men al of niet een aangetekende zending ophaalt: de inhoud van de brief blijft geldig.

Wat er ook instaat men kan de gevolgen niet ontlopen hou daar dus rekening mee.

Je kan niet gewoon zeggen ik ben hem niet gaan afhalen op de post, de geadresseerde blijft aansprakelijk.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 feb 2021, 17:21

Jadi schreef:
Ja het is zeker een correct verhaal
Onze zoon heeft zijn adreswijzigingen doorgegeven aan de post. En er voor betaalt. Zelfs 3x betaalt. De eerste keer om hier te wonen (bij ons 3 maanden) de 2de x nog eens een verlenging voor 3 maanden want het appartement was nog niet klaar. 3de keer goede keer het nieuw adres van zijn appartement. En weer werd er adreswijziging aangevraagd.
Nu woont hij zeker al 3 maanden op zijn nieuw adres.
De wijkagent is het komen bevestigen.. Hij zegt zeker NIKS besteld te hebben..En ik geloof hem als moeder
Dus zoals je schrijft hebben we argwaan.
Nu hebben we de nieuwe eigenaar gevraagd de kaart er een kruis te doortrekken en schrijven WOONT HIER NIET MEER OP DIT ADRES
Nu afwachten zekers wat er uit de bus komt?
Hij deed niks verkeerd als hij die aangetekende zending in ontvangst genomen zou hebben. Nu weet hij van niks, het wie, wat enz.......zoals ik al eerder schreef en had er een lichtje kunnen gaan brandden en had hij kunnen reageren. Nu zal die argwaan (onzekerheid) blijven tot er een tegenreactie komt van de verzender van dit aangetekend schrijven. En iets bestellen dat aangetekend verzonden wordt.... kan maar heb het nog niet meegemaakt tenzij men het speciaal zou vragen aan de verzender en deze akkoord is.
Succes verder nog. 👍

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

07 feb 2021, 17:55

dafke schreef:
07 feb 2021, 14:59
Een aangetekende zending daar moet toch iemand voor tekenen Wie heeft getekend?
In de week ook nog een aangetekende brief gekregen......deze stak gewoon in de bus.(aftekenen, rechtstreeks overhandigen of een afhaalkaart zit er blijkbaar niet meer in met die covid-maatregelen) :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

07 feb 2021, 18:20

redpoppy schreef:
07 feb 2021, 16:18
jadi,

even ter info:

of men al of niet een aangetekende zending ophaalt: de inhoud van de brief blijft geldig.

Wat er ook instaat men kan de gevolgen niet ontlopen hou daar dus rekening mee.

Je kan niet gewoon zeggen ik ben hem niet gaan afhalen op de post, de geadresseerde blijft aansprakelijk.
Redpoppy ik weet dat het geldig blijft, daar ben ik volledig van bewust
Maar ik ga er van uit: stel dat onze zoon 100 km verder woont wat dan.
En stel dat de nieuwe eigenaar het ons via mail niet had door geseint
En wetende dat onze zoon tot 3x toe adreswijziging betaalt heeft
Dan vind ik het normaal dat ze maar moeten zorgen voor dat het terecht komt op het juiste adres
Dank voor je reactie
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

07 feb 2021, 18:22

Dicksy schreef:
07 feb 2021, 17:21
Jadi schreef:
Ja het is zeker een correct verhaal
Onze zoon heeft zijn adreswijzigingen doorgegeven aan de post. En er voor betaalt. Zelfs 3x betaalt. De eerste keer om hier te wonen (bij ons 3 maanden) de 2de x nog eens een verlenging voor 3 maanden want het appartement was nog niet klaar. 3de keer goede keer het nieuw adres van zijn appartement. En weer werd er adreswijziging aangevraagd.
Nu woont hij zeker al 3 maanden op zijn nieuw adres.
De wijkagent is het komen bevestigen.. Hij zegt zeker NIKS besteld te hebben..En ik geloof hem als moeder
Dus zoals je schrijft hebben we argwaan.
Nu hebben we de nieuwe eigenaar gevraagd de kaart er een kruis te doortrekken en schrijven WOONT HIER NIET MEER OP DIT ADRES
Nu afwachten zekers wat er uit de bus komt?
Hij deed niks verkeerd als hij die aangetekende zending in ontvangst genomen zou hebben. Nu weet hij van niks, het wie, wat enz.......zoals ik al eerder schreef en had er een lichtje kunnen gaan brandden en had hij kunnen reageren. Nu zal die argwaan (onzekerheid) blijven tot er een tegenreactie komt van de verzender van dit aangetekend schrijven. En iets bestellen dat aangetekend verzonden wordt.... kan maar heb het nog niet meegemaakt tenzij men het speciaal zou vragen aan de verzender en deze akkoord is.
Succes verder nog. 👍
wordt vervolgt ... ooit komt er reactie hé
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 feb 2021, 18:33

De wijkagent komt alleen zijn nieuw adres, zijn domicilie controleren.
De werking van de post heeft daar verder niks mee te maken :wink:

Het is de bedoeling dat eens je verhuisd bent "iedereen" daar zelf van op de hoogte brengt.
De service "adreswijziging" van B-post is er alleen om een korte tussenperiode te overbruggen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

08 feb 2021, 07:01

AANGETEKEND....
Momenteel wordt wegens Covid 19 niks afgetekend.
Hier geeft de postbode zendingen en/of pakjes over het gesloten tuinhek en tekent ZELF af!

Eigenlijk is er slechts één sluitende weg om iets zogenaamd aangetekend te zenden.
"Aangetekend" per deurwaarders exploot!

P.s.: Ettelijke jaren geleden verhuisde ik op 30 jaar tijd binnen Antwerpen 4 maal!
En gebruikte toen standaard-kaarten van B-post, om aan allerlei diensten een adresverandering door te sturen.

Blijkbaar belandde een (toenmalig nog geldende) aanslag voor Radio-én-TV-taks,
zowel op mijn nieuw als op mijn oud adres.
Einde van dit verhaal = een dagvaardiging op de rechtbank!
Waar dan 3 rechters alles afhandelden.
Heren advocaten daagden ook op, en een griffier legde hun dossier telkens netjes bovenaan.
Ik moest er om 09:00 zijn en pas om 11:00 werd mijn naam afgeroepen.
Ik vertelde de rechter dat ik Radio & TV taks had betaald en toonde een kopie van de overschrijving.
En ook, dat ik nauwgezet op een lijst had afgepunt aan wie ik een adresveranderingskaart had gezonden.
Waarop die rechter vroeg "Ep kij dat kestuur aanketeken!?" (sic)
En toen ik repliceerde dat de Radio & TV taks ook nooit aangetekend toekwam, beet die Franskiljonse magistraat mij toe; "voor éne keer kij kun kaan"

De griffier deed er nog een schepje bovenop en duwde mij hardhandig naar de uitgangsdeur.

Dat was natuurlijk nog in "la Belgique à Papa!" :?

Maar de kleine man zal ook nu nog altijd een minieme garnaal blijven in de ogen van de bourgeoisie :twisted:

H.