Gebruik parkeerkaart voor gehandicapten

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

22 apr 2021, 13:13

Mag de persoon die bij mij op bezoek komt mijn parkeerkaart gebruiken voor de tijd van het bezoek?

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

22 apr 2021, 13:49

Beste Lukas, ik denk dat er hier een misverstand is bij het gebruik van een parkeerkaart voor mensen met een handicap.

De parkeerkaart is wel degelijk bedoeld voor iemand met een beperking, en niet voor iemand die daar bij jou thuis komt voor een gesprekje, die iemand, hoe goed zijn bedoelingen eigenlijk zijn, heeft je niet tot daar gebracht.

Dus in feite is volgens mijn bescheiden mening het antwoord op jouw vraag NEEN, omdat het gebruik van die kaart niet toegelaten is voor iemand die voor de rechthebbende naar de bakker gaat, zonder dat de rechthebbende "aan boord is" niet mag, je kunt natuurlijk zeggen dat hij je naar huis gebracht heeft, maar dat is vals spelen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 apr 2021, 09:38

Zelfs als hij de gehandicapte naar huis heeft gebracht én aan huis heeft afgeleverd, dient hij zich nadien te verplaatsen. Geen enkele geldige reden om op de kaart van de gehandicapte te leunen. Dus zoals Danny zegt een volmondig NEEN.

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

24 apr 2021, 10:41

het mag NIET. Als er toevallig een controle is staat er wel een serieuze. boete op.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

09 mei 2021, 00:44

Lukas schreef:
22 apr 2021, 13:13
Mag de persoon die bij mij op bezoek komt mijn parkeerkaart gebruiken voor de tijd van het bezoek?
Nee.
En de redenering waarom niet, en de daaruit voortvloeiende wetgeving , lijkt me toch nogal logisch?
Als uw bezoeker ook gehandicapt is en recht heeft op zo'n kaart, moet die z'n eigen kaart gebruiken.
Als uw bezoeker geen recht heeft op zo'n kaart, moet hij zich elders parkeren.
Ondank is 's werelds loon