Een groot mysterie.

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Karel Devijver
Lid geworden op: 27 dec 2005, 19:35

28 apr 2021, 14:41

De laatste tijd iets minder, maar enkele jaren geleden kon je op show programma's op de TV
dikwijls een goocheltruc zien die voor mij totaal onbegrijpelijk was (en nog is).
Het gaat om een persoon , dikwijls zelfs twee, man en vrouw die gedurende enkele seconden aan het
zicht onttrokken werden (achter een gordijn, in een hokje, windscherm enz.) en dan weer volledig anders
gekleed te voorschijn kwamen. Dit kon verscheidene malen (zelfs tien maal achter mekaar) herhaald worden.
De kledij was zodanig verschillend dat ze die onmogelijk boven elkaar konden gedragen hebben.
Soms werd deze truc zelfs uitgehaald tijdens het leeg schudden van een grote zak pluimen boven hun hoofd.
Ik heb nooit begrepen hoe dit kon verwezenlijkt worden en ik ken niemand die daar ook maar het flauwste
idee over heeft.
Is er misschien iemand onder de lezers die daar enig idee over heeft?
Bij voorbaat dank.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

29 apr 2021, 18:16

Ik vrees Karel, dat je lang op een serieus antwoord zult moeten wachten. Echte goochelaars zullen wel een erecode hebben om hun truuks geheim te houden. Kan ook niet anders want indien bekend is hun nummer geen cent meer waard. Wat niet wegneemt dat ik ook soms met verbazing naar die dingen kan kijken en zolang ik niet weet hoe ze het flikken blijft het vermakelijk.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

30 apr 2021, 07:37

Identieke tweelingen?dan heeft de tweede meer tijd
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 apr 2021, 10:17

Heeft in feite niets met goochelen te maken , de persoon die de act uitvoert is een illusionist , die persoon laat dingen zien die anders zijn dan de werkelijkheid.
Anders gezegd hij laat dingen zien die in werkelijkheid nooit hebben plaats gevonden.
Het verschil tussen een goochelaar en een illusionist is dat de goochelaar zich meer bezig houd met de kleine trucs en dat een illusionist juist de grote podiumtrucs doet. De grote verdwijntruc en verkleedtruc is dus eigenlijk meer een truc van een illusionist dan die van een goochelaar.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

24 jun 2021, 09:38

@ nonkeldi

11 verdwijntrucs, letterlijk ! :lol:

Wimo
Lid geworden op: 07 jul 2007, 15:44
Locatie: Muizen(Mechelen)+Spanje

24 jun 2021, 11:26

Bij mij werken die links niet.
Video niet beschikbaar
Deze video is niet meer beschikbaar. Het YouTube-account dat aan deze video is gekoppeld, is beëindigd.
??
TOSHIBA C70_C_1C9 / 64 BITS / INTEL CORE I5 5200U / 8 GB DDR3 / INTEL HD GRAFPHICS 5500 WIN10 HOME versie 2004 / 500 GB SSD / FIREFOX / OUTLOOK.COM
HP ENVY 4520 AIO.
SMARTPFONE SAMSUNG GALAXY A03 Android 11

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 jun 2021, 12:59

Verwisselen van kleren is 1 ding wat Ursula Martinez - Hanky Panky doet is toch nog straffer :D

https://www.youtube.com/watch?v=ynxEfQFGTAE
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet