successierechten na 1 jaar overlijden

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

18 mei 2021, 12:40

Mijn schoonzuster overleden in januari 2020 (dus ongeveer 1 jaar). Geen successierechten/erfenisrechten op het appartement moeten betalen. Dit is de wet.
Nu heeft mijn schoonbroer het appartement verkocht. Reeds naar de notaris geweest (binnen 2 maanden worden de laatste officiële papieren getekend) en er is niets gezegd over de vraag : moet hij nu wel of geen successierechten/erfenisrechten betalen.
Vrienden hebben hem ook al die vraag gesteld. Hij gaat zich informeren bij de notaris.
Heeft er hier iemand een duidelijk antwoord op. JA of NEEN
Ik vind hierover niets terug op google.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

25 mei 2021, 09:19

Is er hier echt niemand die hier een antwoord op weet.
Nu ja, familie, vrienden, kennissen, zijn oude geburen en zijn nieuwe geburen (hij is al verhuist) kennen niemand anders die zoiets heeft gedaan en hij heeft de laatste tijd met niemand nog getelefoneerd.
Dat is niet zijn gewoonte.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

25 mei 2021, 11:09

Uw vraag is verwarrend hoor.
En geen successierechten op het appartement???
Dan was het een krotje waarvan de waarde (eventueel na verdeling) niet boven de vrijgestelde bedrag uit kwam.
Voor de rest lijkt me dit een (communicatie)probleem te zijn dat u in familiale sfeer, al dan niet met raad of hulp van professionals, zal moeten oplossen.
Ik vrees dat dit forum hier niet veel kan bij helpen.
Succes.
Ondank is 's werelds loon