Ongewenste telefoonoproepen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

05 jun 2021, 10:27

Regelmatig krijg ik telefoonoproepen van mij onbekende nummers
zoals 03 2889343 en 02 2751991 en andere. Ik vermoed dat het om
commerciële reclame draait, maar het is zeer vervelend.

Vraag: Is er een mogelijkheid om zulke nummers te blokkeren?

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

05 jun 2021, 10:58

Ge kunt bij "bel me niet meer" aangeven dat ge geen reklame wilt per telefoon De meesten houden zich daaraan Bij mij valt het heel goed mee

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 jun 2021, 11:45

Behalve die meiden die in nauwelijks verstaanbaar 'english' je komen vertellen dat je probleem heb met Window :evil:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

05 jun 2021, 12:33

Ik zet die nummers op de zwarte lijst, maar het zijn er helaas al heel veel!
Bel-me-niet-meer lijst heb ik me ook geregistreerd maar dat werkt toch blijkbaar niet zoals het moet.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

05 jun 2021, 12:37

O.K. , bedankt voor de tip.
:D

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

05 jun 2021, 13:21

Ik ben dat ook kotsbeu. Ge kunt er weinig aan doen. Het zijn altijd maar andere nummers. Wat zegt men : vanuit Indië, China enz..
Bij mij is het afnemen en 'halo'. Als men niet direkt antwoord dan leg of smijt ik telefoon dicht. Wie mij echt nodig heeft zal wel onmiddellijk terugbellen.
ik dacht vroeger altijd dat het er waren die het huis in de gaten hielden om evt. in te breken.
Een paar weken geleden heb ik na afnemen, ne keer goed gegodferd. Zo beu was ik. Alle dagen, 2 x 's voormiddags en dan nog eens in de vooravond en dat toen al gedurende weken. Sedert mijn vloeken ben ik niet meer gebeld. Ze hebben mij verstaan zeker.
Het zal wel niet blijven duren zeker.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 jun 2021, 14:21

Ik heb zo windowmedewerker eens haar fijn uitgelegd dat ik alleen maar een MAC had.
---Een Macintosch!
---Een Apple Macintosch!!


Toen was het even stil alsof hij wachte op een vertaling :wink:
Of hij het noteerde? Weet ik niet maar daarna waren enkele weken geen telefoons meer ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

05 jun 2021, 16:01

doggy schreef:
05 jun 2021, 13:21
Bij mij is het afnemen en 'halo'. Als men niet direkt antwoord dan leg of smijt ik telefoon dicht. Wie mij echt nodig heeft zal wel onmiddellijk terugbellen.
Ik neem nooit op als het een nummer is dat ik niet ken. Als het iemand is die mij echt nodig heeft dan spreekt die wel een boodschap in.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

05 jun 2021, 16:03

E.T. schreef:
05 jun 2021, 14:21
Ik heb zo windowmedewerker eens haar fijn uitgelegd dat ik alleen maar een MAC had.
---Een Macintosch!
---Een Apple Macintosch!!


Toen was het even stil alsof hij wachte op een vertaling :wink:
Of hij het noteerde? Weet ik niet maar daarna waren enkele weken geen telefoons meer ...
Mijn man kreeg laatst telefoon van Luminus.
Of we geen klant wilden worden bij hen.
We zijn al jaren klant bij Luminus.
Toen werd het ook even stil aan de andere kant ...

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

05 jun 2021, 18:23

Ik werd ooit opgebeld door een ogenschijnlijk betrouwbaar 03-nummer. Ik kreeg de boodschap dat mijn computer over 15 minuten zou crashen en ik werd onmiddellijk verbonden met een technicus die mij zou
helpen om de crash te voorkomen. Na veel vijven en zessen bleek de technicus mij aan het lijntje te houden
van uit Spanje en kwam uiteindelijk de aap uit de mouw. Men probeerde mij een programma aan te smeren
om de crash te voorkomen. Prijs 160 euro. Ik heb toen gewoon ingelegd. Van een crash was er gelukkig
geen sprake.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

06 jun 2021, 04:20

een buur heeft daar ook veel last van hij leg de hoorn of telefoon neer en na een 10 minuten luister hij terug .Hij zegt niks bij het opnemen en na minuten leggen ze het toch zelf stil .Het is toch hun rekening dat op loopt .Of je kunt met een fluitje in de hoorn fluiten dan hou het ook op .Dus niks zeggen .En ze gewoon laten doen want u rekening is het niet zo zegt mijne buur het

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

06 jun 2021, 08:58

@ Bekske

Goeie tip.
Ik koop mij een fluitje van een cent.

:lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

06 jun 2021, 09:08

Heb eens ene aan de lijn gehad en zei ‘no speaking english, you speaking……..’ en noemde een paar talen op. Zijn reactie was altijd dezelfde ‘no speaking.’
Dan noemde hij een taal op en reageerde ik dan weer met ‘no speaking.’ Hij heeft dan zelf ingehaakt en dat herhaal ik telkens als zo iemand belt.
Het is zoals Bekske dan ook schrijft dat het toch maar op hun rekening is en voor hen telt ’time is money.’ Voorlopig geen last meer van gehad. Zouden ze mijn telefoonnummer geblokkeerd hebben? 🤔🥴

Philo
Lid geworden op: 28 aug 2004, 00:40
Locatie: Net naast de rijke mensen

06 jun 2021, 09:38

MyriamC schreef:
05 jun 2021, 16:03
E.T. schreef:
05 jun 2021, 14:21
Ik heb zo windowmedewerker eens haar fijn uitgelegd dat ik alleen maar een MAC had.
---Een Macintosch!
---Een Apple Macintosch!!


Toen was het even stil alsof hij wachte op een vertaling :wink:
Of hij het noteerde? Weet ik niet maar daarna waren enkele weken geen telefoons meer ...
Mijn man kreeg laatst telefoon van Luminus.
Of we geen klant wilden worden bij hen.
We zijn al jaren klant bij Luminus.
Toen werd het ook even stil aan de andere kant ...
Hetzelfde had ik met Essent. Ik heb dat meisje gevraagd of ze niet beter eerst eens grondig naar haar lijstjes zou kijken voor mensen lastig te vallen.
ik erken maar éen wet : léven. (H. Marsman)

Philo
Lid geworden op: 28 aug 2004, 00:40
Locatie: Net naast de rijke mensen

06 jun 2021, 09:42

Het stomste vind ik dat de enkele beleefde verkopers vragen : Stoor ik niet, mevrouw?
Ja natuurlijk storen ze !!!
Ik antwoord dan gewoonlijk kortweg "ja" en dan weten ze niet goed meer wat zeggen.
ik erken maar éen wet : léven. (H. Marsman)