Batterij van Renault Clio
-
Janna - Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19
met wagen van 2 jaar oud in panne gevallen door batterij. Technieker van Touring Wegenhulp zegt dat met het systeem start-stop de batterij van deze wagen vlugger verslijt en niet langer meegaat dan 2 jaar en dan moet vervangen worden. Klopt dat ? Depannage en batterij bedroeg 440 Euro? en dat voor een praktisch nieuwe wagen.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
- Locatie: oostrozebeke
Hangt van het soort accu af want een accu met een lage capaciteit zal eerder ontladen dan één met een hoge capaciteit. Het start/stop systeem belast de accu voor de duur dat de startmotor draait zeer zwaar maar als de dynamo goed werkt is de accu snel weer geladen.
Toch nog een tip de standaard accu's die af fabriek geplaatst worden zijn qua capaciteit niet berekent op extra accesoires dus zou ik een accu met een hogere capaciteit aan raden en zijn niet veel duurder dan de standaard geplaatste accu.
Toch nog een tip de standaard accu's die af fabriek geplaatst worden zijn qua capaciteit niet berekent op extra accesoires dus zou ik een accu met een hogere capaciteit aan raden en zijn niet veel duurder dan de standaard geplaatste accu.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
10 jaar geleden iets minder dan 12.000 euro 't is een Kia je weet wel die met 7 jaar garantie
Met intensief gebruik van het start-stop systeem en praktisch enkel korte afstanden, ging de accu meer dan vijf jaar mee ...
Met intensief gebruik van het start-stop systeem en praktisch enkel korte afstanden, ging de accu meer dan vijf jaar mee ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Wagens met een goede stop/start zijn daar wel degelijk op aangepast! De krachtige accu start (ook een koude) de motor haast onmiddellijk. Gewoon door één druk op een knop. Is niet te vergelijken met het klassieke starten. Hoe vaak moet jij je sleuteltje omdraaien en hoe lang?
Is de batterij nog niet voldoende bijgeladen dan zet de boordcomputer het systeem tijdelijk uit.
Het niet gebruiken van de start/stop is een beetje gek, je hebt voor die optie immers betaald
Je koopt toch ook geen airco om hem dan niet aan te zetten
Is de batterij nog niet voldoende bijgeladen dan zet de boordcomputer het systeem tijdelijk uit.
Het niet gebruiken van de start/stop is een beetje gek, je hebt voor die optie immers betaald
Je koopt toch ook geen airco om hem dan niet aan te zetten
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Dat moet je toch eens verduidelijken .... voor mij is dat een soort wartaal!E.T. schreef: ↑20 aug 2021, 11:55Wagens met een goede stop/start zijn daar wel degelijk op aangepast! De krachtige accu start (ook een koude) de motor haast onmiddellijk. Gewoon door één druk op een knop. Is niet te vergelijken met het klassieke starten. Hoe vaak moet jij je sleuteltje omdraaien en hoe lang?
Is de batterij nog niet voldoende bijgeladen dan zet de boordcomputer het systeem tijdelijk uit.
Het niet gebruiken van de start/stop is een beetje gek, je hebt voor die optie immers betaald
Je koopt toch ook geen airco om hem dan niet aan te zetten
Wat zou het verschil kunnen zijn tussen starten met een sleutel/startknop of start-stopsysteem voor de
motor?
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Je moet ervanuit gaan dat wagens met een start/stopsysteem bijna altijd uitgerust zijn met een startknop
De accu en startmotor is krachtiger en de afstelling van het benzinemengsel is (door de boordcomputer) optimaal geregeld. Een wagen uitgerust met het stop/start systeem start altijd haast onmiddellijk, ook als de motor koud is.
De accu en startmotor is krachtiger en de afstelling van het benzinemengsel is (door de boordcomputer) optimaal geregeld. Een wagen uitgerust met het stop/start systeem start altijd haast onmiddellijk, ook als de motor koud is.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
- Locatie: In mijn zetel
Die batterijen van start/stop zijn veel duurder, ik heb er zo 1 in mijn gewone diesel staan, occas gekocht van een wegenwachter. Die heeft er nogal veel staan, steeds een nieuwe erin denk ik.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
-
king - Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
- Locatie: destelbergen
Ik rij zelf met een Citroën C5 Aircross (2019) met stop/start systeem.
Wanneer de batterij geen 80% capaciteit heeft schakelt het systeem autom. uit.
Ik heb ervaren dat wanneer de wagen niet regelmatig bolt (en dan bedoel ik niet kleine afstandjes) het systeem vlug uitgeschakeld is. Lange tijd stilstaan is dus nefast.
Zelfs nadat de auto, na uitschakeling van het systeem, een lange rit doet betekent dit niet dat het stop/start systeem onmiddellijk terug gaat functioneren...Tal van parameters worden gecheckt om het systeem terug operationeel te maken.
Concreet betekent het feitelijk dat men zeer regelmatig de auto moet blijven gebruiken en met voldoende rijtijden. De vele moderne opties aan de hedendaagse wagens vergen immers veel van de accu waardoor de capaciteit snel onder de 80% gaat en de start/stop uitvalt. Iemand die dagdagelijks "de baan doet" zal weinig problemen (als men dit al een probleem mag noemen) ervaren met de stop/start functie.
Gepensioneerden (zoals ik bv) en vrijetijdsrijders gaan deze meer hebben.
Wanneer de batterij geen 80% capaciteit heeft schakelt het systeem autom. uit.
Ik heb ervaren dat wanneer de wagen niet regelmatig bolt (en dan bedoel ik niet kleine afstandjes) het systeem vlug uitgeschakeld is. Lange tijd stilstaan is dus nefast.
Zelfs nadat de auto, na uitschakeling van het systeem, een lange rit doet betekent dit niet dat het stop/start systeem onmiddellijk terug gaat functioneren...Tal van parameters worden gecheckt om het systeem terug operationeel te maken.
Concreet betekent het feitelijk dat men zeer regelmatig de auto moet blijven gebruiken en met voldoende rijtijden. De vele moderne opties aan de hedendaagse wagens vergen immers veel van de accu waardoor de capaciteit snel onder de 80% gaat en de start/stop uitvalt. Iemand die dagdagelijks "de baan doet" zal weinig problemen (als men dit al een probleem mag noemen) ervaren met de stop/start functie.
Gepensioneerden (zoals ik bv) en vrijetijdsrijders gaan deze meer hebben.
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.