Afvalbak met chip

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 okt 2021, 09:38

Vanaf 1-1-2022 wordt het afval in onze gemeente opgehaald na weging.
Na het invullen van wat paperassen kwam men in onze straat het nodige aanbrengen aan de grijze containers.
Bovenaan een zwart rondje dat de chip zal bevatten, onderaan een flinke zelfklever met een streepjescode. Bij mij is dat perfect in orde.
Maar bij verscheidene buren is er geen chip te bekennen, soms wel de streepjescode. Nu is mijn vraag welke info de chip gaat doorgeven en welke de streepjescode, beide zullen belangrijk zijn.
Iemand?
Dank bij voorbaat.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 okt 2021, 11:27

Het zal niet lang duren of een of andere klusser er iets op zal gevonden hebben om die chip andere gegevens te laten doorgeven :roll: :roll: :roll:

Misschien een andere naam of zoiets ...
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 okt 2021, 17:02

Ik weet al beter hoe het in zijn werk gaat. Men kwam een nieuwe vuilbak leveren bij de buren, omdat de vorige te veel slijtage vertoonde, ik kon wat info vergaren.
Bij mijn container werd de zwarte chip zichtbaar geplaatst vlak onder het deksel, op de romp dus van de afvalbak, omdat deze een model is van 120 L. Te weinig plaats om de chip meer naar onderen te plaatsen.
Bij de grotere bakken van 240 L staat de chip wel op die wijze, je moet de bak al flink schuin houden om de gele chip te zien.
Dat raadsel is dus opgelost.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 okt 2021, 17:07

Danny. schreef:
06 okt 2021, 11:27
Het zal niet lang duren of een of andere klusser er iets op zal gevonden hebben om die chip andere gegevens te laten doorgeven :roll: :roll: :roll:

Misschien een andere naam of zoiets ...
Dat gaat niet makkelijk zijn Danny, chip en streepjescode staan met elkaar in verbinding.
Men houdt uiteraard rekening met de juistheid van het adres en de identiteit.
In een aantal gemeenten is dat soort ophaling al in zwang.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

07 okt 2021, 09:47

Dat is hier al jaren met de "groene" container Leegmaken is gratis De inhoud niet

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 okt 2021, 09:25

😊😊 Leegmaken zal hier ook gratis zijn bij de grijze, maar de inhoud wordt nu eerlijker verdeeld qua kost, de vervuiler betaalt. Afval goed scheiden voor de blauwe zak is belangrijk.
Onze groene is nog steeds gratis.