cataract

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

13 okt 2021, 11:39

Een operatie 14 oktober linker oog en het andere oog, rechts, op 28 oktober.
Mijn vraag is wanneer is het weer mogelijk om met de auto te rijden.
Ik dacht dat er een verbod is om met de auto te rijden na elke operatie, hoe klein ook. De dokter beslist hoelang. Vriendin blijft erbij dat de oogarts hier niets over gezegd heeft.
1e operatie kan men na enige tijd (hoelang ?) veel beter zien, maar het brilglas is nog steeds het oude. En rechts nog steeds slecht zicht.
Dus ?????
Wie heeft deze operaties ondergaan en kan hierop een antwoord geven.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

13 okt 2021, 14:54

Ik ben aan beide ogen geopereerd. Ik mocht terug met de wagen rijden en met de fiets na de eerste controle bij de oogarts na de operatie aan het tweede oog. Als je terug mag gaan werken, mag je ook terug met de auto rijden. Hij zegt wanneer je terug mag rijden. Je kan met één oog niet geopereerd en het andere wel toch niet in de auto stappen en rijden. Als je een ongeluk hebt is je verzekering heel streng.
Ik heb mijn verzekering niet moeten verwittigen. Oogarts vond dat niet nodig.
Het komt sowieso in orde. Pijn heb ik nooit gevoeld. Het zicht is prachtig daarna.
Succes.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

13 okt 2021, 17:02

Mercietjes voor het duidelijke antwoord en dat heb ik haar ook zo gezegd en ze wou mij niet geloven.
Morgen 1e operatie en ze heeft gisteren door een verpleger die aan huis kwam een coronatest gehad.
Dat wordt ook nog altijd serieus aangepakt.