QR code vragen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

06 nov 2021, 22:03

Hallo,

Ik ben vaste stamgast is een cafétje en kom daar praktisch iedere dag. De eigenaars van de zaak kennen mij dus zeer goed.
De hamvraag is, moet er toch iedere dag opnieuw mijn QR code gescand worden ??
Wie weet hier het correcte antwoord op ???

Vast dank voor reactie(s)

Vriendelijke groet,

Ferna

meloentoe
Lid geworden op: 03 mar 2011, 00:39

06 nov 2021, 23:49

Gezellig Ferna.........en dat nog wel bijna iedere dag.

Het correcte antwoord zal ik niet hebben. De politiek zal eisen dat iedere keer gecontroleerd moet worden. De kastelein echter zal dat bij vaste klanten wel voor gezien houden. En volkomen terecht natuurlijk. Maar ja........als er een "toezichthouder"(Nederland) in de buurt is heeft de uitbater wellicht een probleem.
Windows 10-21H2; Malwarebytes Premium; Linux Mint 19.3 Xfce; linuxfirewall

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 nov 2021, 05:42

Volgens mij moet hij dat wel controleren, het is niet om dat je goeie klant bent dat je op de één of andere dag niet kunt besmet rondlopen , het gevolg ken je.
Je wordt niet gecontroleerd naar welk cafe je gaat wel of je een besmetting hebt opgelopen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

07 nov 2021, 08:53

wardje schreef:
07 nov 2021, 05:42
besmet rondlopen , het gevolg ken je.
Alez Wardje, was da na weer voor nen uitleg?
Precies of die QR code ziet of constateert dat je besmet bent!

Uw QR code word alleen aangepast als je een test hebt laten uitvoeren.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 nov 2021, 09:21

Dat kan die kastelein niet weten als hij u niet scant!!
Als iemand anders u bediend en u niet heeft opgemerkt bij uw vorig bezoek , is het nodig dat hij u scant of dat nu in uw ogen zever is of niet.

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

07 nov 2021, 09:26

Ik had een fotokopie genomen van het originele, voor mijn code netjes te houden, maar die fotokopie werkte niet.
Was ook in mijn stand cafe, twee andere klanten probeerde het ook en het werkte niet.
Dus fotokopie werk niet.

Willy
Afbeelding

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 nov 2021, 09:42

Bij ons beiden werkt een fotocopie wel, heb de Q -rcode uitgeknipt en in hard plastiek geplaatst dan moet je niet telkens dat blad uithalen, hebben beiden een smartphone die nog goed werkt maar de Android is niet hoog genoeg om de scan op de smartphone te plaatsen vandaar. En ga nu geen 2 nieuwe smartphones kopen om dat te laten scannen binnen afzienbare tijd vinden ze iets anders uit als ze zien dat toch niet iedereen hem laat testen bij symptomen en dat het zo niet waterdicht is.
Steek die geplastificeerde Q -r code bij mijn ID, en heb ze zo direkt beiden bij de hand.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

07 nov 2021, 09:58

wardje schreef:
07 nov 2021, 09:21
Dat kan die kastelein niet weten als hij u niet scant!!
Als iemand anders u bediend en u niet heeft opgemerkt bij uw vorig bezoek , is het nodig dat hij u scant of dat nu in uw ogen zever is of niet.
Maar Wardje, versta je het nu niet of wil je het niet verstaan?

Een QR code kan niet zien of vertellen dat je besmet bent dezelfde dag of 2 of 3 of 4 of 5 dagen (enzovoort) geleden zonder dat je een test heeft laten uitvoeren.

Stel je gaat vandaag om 11.00 uur een pint pakken, QR code zegt dat je binnen mag.
Je gaat om 13.00 uur naar huis, en onderweg doe je een klapke met een persoon die besmet is maar hij of zij weet dit niet na een knuffel en nen kus ga je naar huis.
De dag daarop kan jij ook besmet zijn maar dat weet jij nog niet en je gaat naar uw stam café, uw QR code zegt dat je binnen mag want je heeft nog geen test laten uitvoeren.
Zonder testen word uw QR code niet aangepast.

Snap je het nu?
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 nov 2021, 10:00

Snap het wel hoor ben niet achterlijk of zo, MAAR NIET IEDEREEN laat zich testen, daarom werkt het systeem niet zoals het moet.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 nov 2021, 10:33

wardje 24 minuten geleden:
Snap het wel hoor ben niet achterlijk of zo, MAAR NIET IEDEREEN laat zich testen, daarom werkt het systeem niet zoals het moet.
Als jij elke keer 55 € wil ophoesten omdat je eens moet niezen of een kuchje moet laten, je doet maar. Als je nog maar denkt een hoog risico contact gehad te hebben, 55€ a.u.b.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/08 ... -voor-cor/

’Iedereen tussen 6 en 17 jaar krijgt sowieso die twee gratis testen. Vanaf 18 jaar krijg je twee testen gratis, tenzij je al de kans had om gevaccineerd te worden.’

Nog zo iets:

7.5.2 vaccinatiecertificaten alleen gebruiken voor het doel waarvoor ze zijn bestemd om de werkzaamheid van het vaccin, mogelijke bijwerkingen en bijwerkingen te controleren;

https://pace-coe-int.translate.goog/en/ ... pto=nui,sc
benq 46 minuten geleden
Je gaat om 13.00 uur naar huis, en onderweg doe je een klapke met een persoon die besmet is maar hij of zij weet dit niet na een knuffel en nen kus ga je naar huis.
Achter gesloten deuren misschien wel, maar op straat....Vergeet het maar, dien tijd is passé of wie het ziet duwt u een jachtgeweer tegen uwe kop. :roll:

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

07 nov 2021, 12:12

De QR code laat zien of iemand 2x gevaccineerd is, meer niet. Dus er kunnen nog besmette personen binnen. ( zelfs zonder symptomen) Het geeft een verkeerd beeld van veiligheid. Daarom raden ze aan om nog altijd een mondmasker te dragen in theater enz. Het enige voordeel van vaccinatie: je kan hopen dat je niet erg ziek wordt bij besmetting.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 nov 2021, 12:23

Als er in Vlaanderen 20 man in een café zitten waar het CST niet gevraagd is dan is de kans zeer groot dat er twee of meer bij zijn die geen enkele bescherming hebben tegen covid en dus mogelijk besmettelijk.

Zitten er 20 man in een café waar ze wel de QR code en ID nakijken dan hebben alle aanwezigen hun best gedaan om zich en andere te beschermen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

07 nov 2021, 12:37

De 2 zonder QR code kunnen niet besmet zijn. De mensen met QR code kunnen wel besmet zijn. ( dus vals gevoel van veiligheid)
Mijn dochter is naar Studio 100 voorstelling geweest. Allemaal een QRcode. Toch veel besmettingen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 nov 2021, 12:51

Gewoon lezen wat ik schreef:
Mensen zonder CST hebben geen enkele bescherming tegen Covid
Mensen met groene QR code hebben wel hun best gedaan
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 nov 2021, 12:58

door E.T. » 26 minuten geleden

Zitten er 20 man in een café waar ze wel de QR code en ID nakijken dan hebben alle aanwezigen hun best gedaan om zich en andere te beschermen.
Ondanks dat ze hun best gedaan hebben toch nog besmet(telijk) (kunnen) zijn en hun besmetting nog kunnen doorgeven. Dat papiertje bewijst enkel dat ze ergens in de tijd wel eens gevaccineerd geweest zijn, niks meer en niks minder. En dat is het punt.