Covid Safe Ticket

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

31 jan 2022, 23:41

miel schreef:
31 jan 2022, 21:16
De samenleving kapotgemaakt?
Juist de ware aard van sommigen naar boven gebracht !
Mijn ervaring is dat mensen die tot hun 14 jaar naar school zijn geweest , nu de grote trom roffelen en de expertise van geleerden die soms tot hun dertigste gestudeerd hebben verwerpen.
Als ik heel eerlijk ben moet ik bekennen dat ik in het begin van heel het Covid-gebeuren
de regelgeving ietwat erover vond .... "het was maar een griepje... " ....moesten ze
daar zo paniekerig over doen?
O ja, je kon er van overlijden ... van een gewone griep kan dat ook ... en trouwens
als er al van overleden waren dan toch geen weet van in de direkte familie-of
kennissenkring .
Tot op het moment dat het noodlot wel toeslaat bij bekenden (één persoon
van midden 40 , beer van een vent gezond en sportief type, binnen de week
overleden en een dame van juist 60, die twee weken op intensieve heeft
gelegen en het ook niet heeft gehaald)
Dat was in begin van verleden jaar toen er nog geen vaccins beschikbaar
waren.
En zouden deze personen nu misschien nog in leven zijn
moest er toen al een vaccin voorhanden zijn geweest... is
niet met zekerheid te zeggen maar ze hebben de kans niet gehad.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

13 feb 2022, 09:25

Dicksy schreef:
30 jan 2022, 09:47
Toen wij soldaat werden kregen wij ook een prik,is daar ooit over gezeurd

Nee, het bracht ons 2 dagen vvd (vrij van dienst) op. De dag van de prik zelf (ochtend) en de dag nadien. Werden gezet op donderdag en dan stond het weekend voor de deur. Dus die prikken waren welkom. :lol:
Was dat geen spuitje tegen Tetanus ? :P
Doe wel en zie niet om !

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

13 feb 2022, 10:39

door fregat » Vandaag, 09:25
Was dat geen spuitje tegen Tetanus ? :P
Zou kunnen, heb er geen flauw idee van. Die twee dagen ‘verlof’ interesseerde mij meer. :lol: En als je na controle koorts maakte kon je het weekend op je buik schrijven. Dat is alles wat ik mij nog zo een beetje herinner.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 feb 2022, 11:14

Het was een mengeling tegen van alles en nog wat inclusief Tetanus.
Allemaal op een rij in uw bloot bovenlijf, het ging nogal vooruit :wink:
Blijven bewegen was de boodschap of je was die twee dagen stijf.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

13 feb 2022, 14:32

E.T. schreef:
13 feb 2022, 11:14
Het was een mengeling tegen van alles en nog wat inclusief Tetanus.
Allemaal op een rij in uw bloot bovenlijf, het ging nogal vooruit :wink:
Blijven bewegen was de boodschap of je was die twee dagen stijf.
jep ging goe vooruit en allemaal met dezelfde spuit! :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 feb 2022, 17:15

In het Turnhout van 1976 maakten ze gebruik van een soort drukpistool (zonder echte naalden) :wink:
en niks 15 minuten wachten, af en viel er een milicien maar die kwam na een tijdje wel terug bij ...
Het ABL waar ze van jongens mannen maakten :P

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

13 feb 2022, 17:48

Dit was de originele vraag:
doggy schreef:
13 jan 2022, 09:41
Ik kan nergens een antwoord vinden op deze vraag :
Buurvrouw zegt (via telefoon) gisteren heel gewoon 'ik kan nergens nog naartoe met mijn vriendin omdat ze niet ingeënt is en dus geen covid safe ticket heeft.
Koffietje gaan drinken en zo ?
Neen, ze mag niet met de bus of trein ergens naartoe.
Raar hé.
Wie weet hier iets van ?
terug on topic aub. het leger heeft zijn eigen onderdeel
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

15 feb 2022, 06:49

Het COVID-certificaat is in juni 2021 in de eerste plaats ingevoerd en bedoeld om te reizen binnen de EU.

Sinds 13 augustus 2021 wordt het ook ingezet als toegangsvoorwaarde voor evenementen in België. Er wordt dan de naam ‘COVID Safe Ticket’ (CST) gebruikt. Sinds 1 november wordt het ook in Vlaanderen breder ingezet als toegangsvoorwaarde in horeca en fitnesscentra, en optioneel in een aantal voorzieningen voor residentiële opvang van kwetsbare personen.

Het “COVID-safe ticket” is geen apart document. Het geldige COVID-certificaat dat u vindt in de COVIDSafe app, op de digitale kanalen of dat u via de post kreeg toegestuurd gebruikt u ook om toegang te krijgen tot de plaatsen waar dit als toegangsvoorwaarde is ingevoerd.

ZIE o.a. https://www.vlaanderen.be/covid-safe-ti ... voorwaarde

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 feb 2022, 07:51

Het Covid safe ticket heeft nu totaal geen waarde meer , om de reden de omikron maakt je minder ziek maar je kan toch besmet zijn als je het cst laat scannen blijft het groen mag je overal binnen en besmet je toch iedereen dus?????
Zal niet lang meer duren dat het afgeschaft word , maar voor dat het ageschaft word moet men eerst een ander instrument vinden om de mensen toch nog kort te houden, de barometer is ook zon gedrocht die als je het goed bekijkt zo belachelijk is als iets , dat ze verdorie zeggen waar het opstaat, maar als er straks geen nieuwe variant opduikt moeten ze vrijheid terug geven en dat is een doorn in hun oog , want dan komen energie enz weer aanbod en ze hebben er geen antwoord op de oelewappers :twisted:

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

15 feb 2022, 08:03

wardje schreef:
15 feb 2022, 07:51
Het Covid safe ticket heeft nu totaal geen waarde meer , om de reden de omikron maakt je minder ziek maar je kan toch besmet zijn als je het cst laat scannen blijft het groen mag je overal binnen en besmet je toch iedereen dus?????
"... om de reden de omikron maakt je minder ziek maar je kan toch besmet zijn als je het cst laat scannen blijft het groen.."

Probeer me eens te verklaren wat je hier mee wil bedoelen ?
Hoeveel zijn er die de "gewone Corona" hebben gehad, zo goed als geen symptomen hadden die hun CST bleef toch ook groen!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 feb 2022, 09:38

Uw cst word maar rood als het door een arts of testcentrum wordt doorgegeven en blijf je zo rondlopen zal uw cst groen blijven.
Dus waar is de zekerheid?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 feb 2022, 10:11

wardje schreef:
15 feb 2022, 09:38
Uw cst word maar rood als het door een arts of testcentrum wordt doorgegeven en blijf je zo rondlopen zal uw cst groen blijven.
Dus waar is de zekerheid?
Je kan het beter gewoon simpel zeggen: zo lang je niet officiëel getest wordt, blijft je CST zoals het was: groen. Ben je officiëel positief zal het rood kleuren en na 7 dagen automatisch terug groen kleuren.

Een dokter geeft dat dus niet door, dat komt gewoon rechtstreeks op je CST (ingeval van positief) vanuit het labo of van waaruit je ook officiëel getest wordt. Dat laatste kan ook door de dokter getest worden maar die moet het nog altijd doorsturen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 feb 2022, 10:36

Dus, je geraakt besmet met Omikron ge voelt u lekker na 3 vaccins , loopt overal rond laat u scannen en het is groen en zo lopen er duizenden mensen rond. dus wat is het nut van die CST ??

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 feb 2022, 10:39

Na 7 dagen ??? vergeet het , na 10 dagen en als je de vrijdag getest bent en positief bevonden tellen ze het weekend niet mee. Maar je mag wel gaan werken maar anders nergens naar toe!!!,

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

15 feb 2022, 11:17

Prima Vera schreef:
15 feb 2022, 10:11
wardje schreef:
15 feb 2022, 09:38
Uw cst word maar rood als het door een arts of testcentrum wordt doorgegeven en blijf je zo rondlopen zal uw cst groen blijven.
Dus waar is de zekerheid?
Je kan het beter gewoon simpel zeggen: zo lang je niet officiëel getest wordt, blijft je CST zoals het was: groen. Ben je officiëel positief zal het rood kleuren en na 7 dagen automatisch terug groen kleuren.

Een dokter geeft dat dus niet door, dat komt gewoon rechtstreeks op je CST (ingeval van positief) vanuit het labo of van waaruit je ook officiëel getest wordt. Dat laatste kan ook door de dokter getest worden maar die moet het nog altijd doorsturen.
Het is omgekeerd.

1. Men krijgt een covid safe certificaat indien men covid safe is, dus:
- tegen COVID-19 is ingeënt, of
- negatief op corona is getest, of
- van COVID-19 is hersteld

2. De covid safe check geeft:
GROEN als het voorgelegde certificaat geldig is. (= niet vervallen).
ROOD als het voorgelegde certificaat niet (meer) geldig is (= vervallen)

Geldigheid negatief test certificaat:
- negatieve PCR-test (NAAT-test) met staalafname maximum 48 uur geleden of
- negatieve RAT-test (snelle antigenentest) met staalafname maximum 24 uur geleden.
* In het geval van een testcertificaat is het certificaat geldig tot het einde van de kalenderdag waarop het certificaat vervalt.
ref: Voorwaarden Covid Safe Ticket in Vlaanderen

Na een positieve test krijgt men gewoon geen certificaat.

Anders gezegd: een covid safe check is altijd ROOD, behalve wanneer men een geldig certificaat kan voorleggen.